DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mei 2013 GOED VERKORT? over (ver)korte opleidingen in het HBO.
Advertisements

Academisch Nederlands Wie heeft daar behoefte aan? 17 maart 2011 Hilde Rombouts Monitoraat op maat.
W&E 8 JUNI 2012 MARJA VERSTELLE (UNIVERSITEIT LEIDEN) & RIA JACOBI(HOGESCHOOL VAN ANSTERDAM) Open Educational Resources en Massive Open Online Courses.
Digitale leermaterialen op internet leermiddelendatabase, open methodes en wikiwijs Darco Jansen Programmamanager.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Blended learning Over minder onderwijzen en meer leren
TU Delft Open & Online Education
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
28 mei - Ad-Manifestatie Ad en Flexibilisering Hans Daale Leido.
Nieuw studievolgsysteem
De flexibele deeltijd: MODULAIR MET EXTRA’S
Werken aan informatievaardigheden Een sleutel voor plagiaatpreventie.
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Rekenen en Taal Uitdagingen voor de kwaliteit van lerarenopleidingen Rob de Kievit en Joke Snippe Veloncongres 31 maart 2008.
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Zoektocht naar samenwerking MBO - HBO
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
Unieke kans voor het open online kennisdeling binnen Z&W MOOC Factory ontwikkelt MOOCs door een didactische bril en is kennisdrager in Nederland op het.
Kaartje Gelderse Vallei invoegen. * Start gesprekken eind 2008 door welzijnsinstellingen en scholen * Redenen: * verandering in de maatschappij * onaantrekkelijkheid.
Studiesucces: Een uitdaging voor de Open Universiteit
Welkom.
Welkom Eindexamenjaar en keuzes maken. Begeleiding bij het kiezen: Mentor en decaan werken nauw samen Mentor: meer de procesmatige kant……. Hoe staat het.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen. E-learning module “Aan de slag blijven” Miranda Grootscholte Chantal Huinder Projectleider SBCMProjectleider STOOF.
Selectie, Instroom en Overstap voor de Masteropleidingen Biomedische Wetenschappen BioMedisch Studenten Overleg.
Functiebeperking of Talent? Workshop
Karel Vlieghe - Utrecht 29 januari 2005 Veranderscenario’s voor e-Learning systemen Evolutie van e-Learning systemen door de jaren heen.
‘t Schrijverke TOM groep 6 t/m 8. Teamonderwijs Op Maat “Het scheppen van beelden” Informatieavond maandag 09 december 2013.
EEN GRENSVERLEGGENDE HOGESCHOOL VOOR IEDEREEN.
Deel: Studiekeuze en LOB
1 Masterclass ‘MOOCs’ Frans van Dam 6 november 2015.
Flexibel deeltijd hoger onderwijs Studiedag Vereniging Hogescholen Werken aan deeltijd; op weg naar aantrekkelijker deeltijd hoger onderwijs 11 december.
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
Bijeenkomst September 2015
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
De tijd is rijp voor Open Cultuur Data Door: Tom Kunzler Studiemiddag Archieven en Open Data (29 oktober 2015)
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
MOOC : HYPE OF NOODZAAK? Eva Boswinkel ROC van Twente.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE? De Haagse Hogeschool Dienst Onderwijs en Studentenzaken Unit OB&A.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Derek de Beurs, MSc. PhD VU Amsterdam Suïcide team Professor dr. A.J.F.M. Kerkhof Professor dr. Jos de Keijser Dr. M. de Groot Economie team Dr Judith.
Door Ricardo. Uitleg Deze presentatie gaat over het bouwen van een brug. Het vereist de volgende eisen: 1 Goed teamwerk 2 Een stille hand 3 Een goede.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN
Zelfsturend leren wordt je aangeleerd Kom over de Brug! 25 mei 2016 Patrick Sins Ineke Vermeulen Emmy Vrieling Alieke van Dijk Het effectief professionaliseren.
13:00 uurOpening 13:10 uurKeynote door dr.ir. Robert Schuwer (Lector Open Educational Resources – FH ICT) 14:10.
Programma Opzet MKO-traject Leerdoelen Canvas Coaches
Zoekt en gij zult vinden! Open leermaterialen
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Richard West University of Georgia
Center for e-Learning, RSM
OER: delen en hergebruiken Onderwijs- en inspiratiedag, Hasselt,
Christine Lippens Universiteit Antwerpen - TEW
Onderwijstype en bevoegdheid
December 25, 2018.
Presentatie ‘Entreeopleidingen: hoe staat het er voor?’
Open Universiteit Nederland
Niemand vergeet een goede leraar
Theo Selecteren? Niet doen! Theo
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE?

VANDAAG: LUNCH! WAT ZIJN MOOC’S WAT IS ER BIJZONDER AAN WAT IS HET VERDIENMODEL? STELLINGEN

MOOC: MASSIVE OPEN ONLINE COURSE

SPIEKBRIEF MOOC LEERACTIVITEITEN & COURSE MATERIAAL VOLLEDIG ONLINE GRAT]IS ALLEEN VOOR STUDENTE DIE ZICH HEBBEN AANGEMELD (ENORME AANTALLEN) BACHELOR NIVEAU CERTIFICAAT MOGELIJK BLENDED LEARNING LEERACTIVITEITEN & COURSE MATERIAAL DEELS ONLINE DEELS F2F BETAALD ALLEEN VOOR STUDENTE DIE ZICH HEBBEN AANGEMELD (BEPERKTE AANTALLEN) BACHELOR / MASTERNIVEAU DIPLOMA E-LEARNING/ ONLINE COURSE LEERACTIVITEITEN & COURSE MATERIAAL VOLLEDIG ONLINE BETAALD ALLEEN VOOR STUDENTE DIE ZICH HEBBEN AANGEMELD (BEPERKTE AANTALLEN) BACHELOR / MASTER NIVEAU DIPLOMA Open Course Ware?? Course materialen volledige online Gratis Voor iedereen toegankelijk Geen certificaat Geen interactie over de materialen met de docent. o.a.:

FEITJES….. education-and-science_3.jpg

FEITJES (2) ZELFGESTUURD LEREN MOOC- MEETUPS

UITDAGINGEN: HOE MAAK JE ONDERWIJS DAT AANSLUIT BIJ ZOVEEL MENSEN? TOETSING KWALITEIT VAN MATERIAAL / ONDERWIJS  BETEKENISVOL LEREN KOSTEN/ BATEN INTELLECTUEEL EIGENDOM (CREATIVE COMMONS) INTERACTIE? “Ruim 5% heeft het tot de laatste week volgehouden”

VERDIEN MODEL CERTIFICAAT HEADHUNTING IN STUDENENBESTAND / RECRUITEMENT FEE’S COMMERCIE: PROMOTIE VOOR INSTELLING KENNISDISSEMINATIE STUDIESUCCES: NIEUWE STUDENTEN PRESTEREN BETER NA HET VOLGEN VAN DE MOOC NIEUW: STUDENTEN KRIJGEN DIPLOMA?? ….

WAT HEB JE NODIG VOOR EEN MOOC EEN TON: VOOR MENSKRACHT EN AANKOPEN VAN BRONNEN EEN DOEL: LEERDOELEN, DIDACTISCHE BENADERING, DOELEN VOOR DE INSTELLING EEN STERKE OPZET: ALGEMENE BESCHRIJVING, MOOIE INRICHTING DLO, KWALITATIEF GOEDE LEERINHOUDEN, ACTIVERENDE OPZET INFRASTRUCTUUR: APPARATUUR, DLO, AANVULLENDE TECHNOLOGIE, LEARNING ANALYICS EEN STERK TEAM DEELNEMERS: DOELGROEP (MOTIVATIE & VOORKENNIS) Alario-Hoyos, C., Perez-Sanagustin, M., Cormier, D., Delgado-Kloos, C. (2014). Proposal for a Conceptual Framework for Educators to Describe and Design MOOCs. Journal of Universal Computer Science, vol. 20, no. 1, 6-23

WAT MOETEN WIJ ERMEE?? MOOC’S GAAN ONS HUIDIGE ONDERWIJS OVERNEMEN MOOC’S ZIJN UITERMATE GESCHIKT VOOR HET HBO WIJ ALS HBO ZULLEN WEINIG TE MAKEN KRIJGEN MET MOOC’S IK ALS DOCENT KAN NIKS MET EEN MOOC EEN STUDENT ZOU BEST VRIJSTELLINGEN MOGEN AANVRAGEN OP BASIS VAN EEN MOOC-CERTIFICATE MOOC’S IS EEN HYPE, GEEN BLIJVENDE ONTWIKKELING