DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE? De Haagse Hogeschool Dienst Onderwijs en Studentenzaken Unit OB&A
VANDAAG: LUNCH! WAT ZIJN MOOC’S WAT IS ER BIJZONDER AAN WAT IS HET VERDIENMODEL? STELLINGEN
MOOC: MASSIVE OPEN ONLINE COURSE
SPIEKBRIEF MOOC LEERACTIVITEITEN & COURSE MATERIAAL VOLLEDIG ONLINE GRAT]IS ALLEEN VOOR STUDENTE DIE ZICH HEBBEN AANGEMELD (ENORME AANTALLEN) BACHELOR NIVEAU CERTIFICAAT MOGELIJK BLENDED LEARNING LEERACTIVITEITEN & COURSE MATERIAAL DEELS ONLINE DEELS F2F BETAALD ALLEEN VOOR STUDENTE DIE ZICH HEBBEN AANGEMELD (BEPERKTE AANTALLEN) BACHELOR / MASTERNIVEAU DIPLOMA E-LEARNING/ ONLINE COURSE LEERACTIVITEITEN & COURSE MATERIAAL VOLLEDIG ONLINE BETAALD ALLEEN VOOR STUDENTE DIE ZICH HEBBEN AANGEMELD (BEPERKTE AANTALLEN) BACHELOR / MASTER NIVEAU DIPLOMA Open Course Ware?? Course materialen volledige online Gratis Voor iedereen toegankelijk Geen certificaat Geen interactie over de materialen met de docent. o.a.:
FEITJES….. education-and-science_3.jpg
FEITJES (2) ZELFGESTUURD LEREN MOOC- MEETUPS
UITDAGINGEN: HOE MAAK JE ONDERWIJS DAT AANSLUIT BIJ ZOVEEL MENSEN? TOETSING KWALITEIT VAN MATERIAAL / ONDERWIJS BETEKENISVOL LEREN KOSTEN/ BATEN INTELLECTUEEL EIGENDOM (CREATIVE COMMONS) INTERACTIE? “Ruim 5% heeft het tot de laatste week volgehouden”
VERDIEN MODEL CERTIFICAAT HEADHUNTING IN STUDENENBESTAND / RECRUITEMENT FEE’S COMMERCIE: PROMOTIE VOOR INSTELLING KENNISDISSEMINATIE STUDIESUCCES: NIEUWE STUDENTEN PRESTEREN BETER NA HET VOLGEN VAN DE MOOC NIEUW: STUDENTEN KRIJGEN DIPLOMA?? ….
WAT HEB JE NODIG VOOR EEN MOOC EEN TON: VOOR MENSKRACHT EN AANKOPEN VAN BRONNEN EEN DOEL: LEERDOELEN, DIDACTISCHE BENADERING, DOELEN VOOR DE INSTELLING EEN STERKE OPZET: ALGEMENE BESCHRIJVING, MOOIE INRICHTING DLO, KWALITATIEF GOEDE LEERINHOUDEN, ACTIVERENDE OPZET INFRASTRUCTUUR: APPARATUUR, DLO, AANVULLENDE TECHNOLOGIE, LEARNING ANALYICS EEN STERK TEAM DEELNEMERS: DOELGROEP (MOTIVATIE & VOORKENNIS) Alario-Hoyos, C., Perez-Sanagustin, M., Cormier, D., Delgado-Kloos, C. (2014). Proposal for a Conceptual Framework for Educators to Describe and Design MOOCs. Journal of Universal Computer Science, vol. 20, no. 1, 6-23
WAT MOETEN WIJ ERMEE?? MOOC’S GAAN ONS HUIDIGE ONDERWIJS OVERNEMEN MOOC’S ZIJN UITERMATE GESCHIKT VOOR HET HBO WIJ ALS HBO ZULLEN WEINIG TE MAKEN KRIJGEN MET MOOC’S IK ALS DOCENT KAN NIKS MET EEN MOOC EEN STUDENT ZOU BEST VRIJSTELLINGEN MOGEN AANVRAGEN OP BASIS VAN EEN MOOC-CERTIFICATE MOOC’S IS EEN HYPE, GEEN BLIJVENDE ONTWIKKELING
EEN AANTAL GELUIDEN UIT DE DISCUSSIE ONDERZOEKEN OF MOOCS GEBRUIKT KUNNEN WORDEN ALS INVULLING VAN DE MINORRUIMTE ONDERZOEKEN OF STUDENTEN VRIJSTELLINGEN VOOR BIJVOORBEELD MINORRUIMTE KUNNEN KRIJGEN OP BASIS VAN EEN MOOC DE MOOC INZETTEN VOOR HET ONTWERPEN VAN NIEUWE ONDERWIJSCONCEPTEN MEER RICHTEN OP HET GEZAMENLIJK (MET ANDERE INSTELLINGEN) ONTWERPEN VAN ONDERWIJSMATERIALEN. DIE KUN JE DAN OOK GEZAMENLIJK AAN JE STUDENTEN AANBIEDEN DE MOOCS ZIJN MOGELIJK EEN MOOIE MANIER OM DEFICIENTIES WEG TE WERKEN. STUDENTEN KUNNEN DAARVOOR GEBRUIK MAKEN VAN AL BESTAANDE MOOCS