Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

Marketing voor ZZP-ers
Goedemorgen …….en.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Marketing presentatie
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
MARKETINGMIX.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
functies detailhandel
Training voorbeeld voor
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 11. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Wat vonden jullie ervan?
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 6. Leerdoelen  De student kan een marktonderzoek verrichten  De student kan op basis van het marktonderzoek een idee aanpassen.
Vernieuwing in het VMBO
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 9. Terugblik  Wat vonden jullie van het FabLab?  Alles gelukt met het voorbereiden van de pitch?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Les 2: Van productie tot verkoop
What will you do to change the
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Minor Digital Marketing
Online Marketing voor het MBO
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Les 2: Van productie tot verkoop
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Customer service & Relatiemanagement
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7

Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen jullie nog ergens tegen aan?

Marketing (1)  Wat is marketing?  Marketing is alles wat een bedrijf doet om de verkoop van producten of diensten te bevorderen (vergroten).

Marketing (2) – marketingmix  De marketingmix is een veelal gebruikte combinatie van instrumenten die een organisatie kan gebruiken voor het invullen van een marketingsstrategie. Deze instrumenten zijn afhankelijk van de doelstellingen, de markt, de doelgroep en de concurrentie.  Marketingmix – de 4P’s  Product  Prijs  Promotie  Plaats  (Personeel)  vooral bij diensten  (Presentatie)  vooral bij detailhandel  imago / uitstraling  De juiste combinatie van de 4P’s kan de effectiviteit en bedrijfsresultaten verbeteren *Detailhandel is de directe verkoop van goederen aan consumenten. Bij detailhandels wordt meestal gedacht aan een winkel waar je naartoe gaat om een product te kopen, zoals een supermarkt of een kledingwinkel. Anno nu zijn er ook veel online winkels, zoals Bol.com en Zalando.nl.

Marketing (3) - marketingmix  Product  Merknaam – zorg dat het passend is  Kwaliteit  Verpakking  Assortiment  Service  Prijs  Wat betaal je voor een product  Betalingsvoorwaarden  Mogelijke kortingen

Marketing (4) - marketingmix  Promotie  Reclame  Vertegenwoordigers  Salespromotie  Sponsoring  PR (Public relations)  Plaats  Kanaalkeuze  distributiekanalen (meerdere partijen dan de klant)  leveranciers?  (Personeel)  (presentatie)  imago / uitstraling

Marketingtools  Wat is het? Marketingtools zijn marketinginstrumenten die ingezet kunnen worden bij de promotie van producten en/of diensten.  Verschillende opties:  Marketing via social media (facebookpagina of LinkedIn pagina)  Marketing via eigen website  Marketing via google (hogerop in de resultaten van de zoekmachine komen)  Content marketing (artikelen, blogs, video’s waarin je je onderneming presenteert)  marketing (marketing via s/nieuwsbrieven)  Maar ook…  Google analytics (het verzamelen van website statistieken)  Facebook adds/Google Adwords (advertenties)  Guerrilla marketing (stunt om in zeer korte tijd media aandacht trekken – weinig kosten)

Voorbeeld guerrilla marketing  Be-a-mom-for-a-moment  Unicef  Aandacht voor weeskinderen en verlaten kinderen  14 kinderwagens met een ‘huilende baby’ door heel Finland  In de kinderwagen lag een briefje met daarop: Bedankt voor je zorgen, we hopen dat er meer mensen zijn zoals jij  Deze stunt krijg enorm veel media aandacht en zorgde ervoor dat 80% van alle Finnen deze campagne kenden in slechts 2 dagen. 

Marketing – casus

Casus  De Zara besluit om een nieuwe kledinglijn op te richten  Jullie worden als team ingehuurd om een marketing strategie te ontwikkelen aan de hand van de theorie die jullie vandaag hebben gekregen  De 4P’s  Promotieplan  Als jullie ergens tegen aan lopen kunnen jullie altijd de handleiding raadplegen

Tijd voor een korte pauze?

Opdracht – Marketingsmatrix

Marktonderzoek Marketing onderzoek

Afsluiting  Huiswerk  Bedenk een leuke naam voor je onderneming plus logo  Dit hoef je niet te mailen, maar neem dit mee in je definitieve versie van je ondernemingsplan  Morgen hebben we een leuk uitje…  We gaan naar het fablab  Ochtendklas 09:00, Middagklas 13:00  Zorg dat je op tijd aanwezig bent!  En neem je laptop mee!