Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
MMT.
Marketingcommunicatiemix
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Presentatie nieuwe media
Een dialoog met klanten opbouwen
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Business Marketing Management
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Samen een goed merk promoten
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
4. Online strategie Internet scorecard
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Minor Internet Marketing
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Marketing vastgoed © 2012 | Noordhoff Uitgevers bv.
Training voorbeeld voor
Minor Internet Marketing
DMK – week 2.
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
Created by BM|DESIGN|ER Business model Schoonmaakrooster.com default 2e.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Digitale tools: SlideShare
Analyse Analyseren van sociale media
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Internetmarketing en oefentoets
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Online Marketing voor het MBO
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Marketing in sociale media
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen

Direct marketing rechtstreekse communicatie met uitgekozen doelgroep Vaak op basis van database gegevens: databasemarketing Het nieuwe marketingmodel + of alleen Principes van marketing - Hoofdstuk 18

Voordelen en groei van direct marketing Voordelen voor verkopers: –relaties met klanten op te bouwen –goedkoop, snel en efficiënt –flexibel –toegang tot afnemers die niet via andere kanalen worden bereikt Principes van marketing - Hoofdstuk 18

Vormen van direct marketing Directmail marketing: –Catalogusmarketing –Telemarketing –Direct-response tv-marketing (DRTV) –Nieuwe digitale directmarketingtechnologieën: Mobiele marketing Podcasts en vodcasts Interactieve televisie (iTV) Principes van marketing - Hoofdstuk 18

Een e-marketingaanwezigheid opzetten –Een website creëren (o.a domeinnaam, transip) –Een effectieve website ontwerpen (7 c’s) (software o.a Joomla, dreamweaver) Context Inhoudelijk materiaal (Content) Gemeenschap (Community) Maatwerk (Customisation) Communicatie Verbinding (Connection) Handel (Commerce) Principes van marketing - Hoofdstuk 18

Een e-marketingaanwezigheid (2)opzetten –Advertenties en promotie online plaatsen (o. via Google adwords) –Andere vormen van online promotie (o.a youtube) –Webcommunity’s creëren of eraan deelnemen (o.a forum) –Werken met Principes van marketing - Hoofdstuk 18

Overheidsbeleid en ethische kwesties –Irritatie, oneerlijkheid, bedrog en fraude –Inbreuk op de privacy –Milieubezwaren –“Volg/ bel me niet register” Principes van marketing - Hoofdstuk 18

E-commerce (2010)

Internet 2.0 Social media: Twitter, Hyves, LinkedIn, blogs, reviews etc. etc 1Consumenten maken tien keer meer webpagina’s dan marketeers 2Consumenten geven ook marketinginformatie 3Marketeer verliest invloed en macht 4‘Word of Mouth’ wordt ‘Word of Mouse” 5Marketing om ondeugdelijkheid te maskeren verdwijnt © 2009 Noordhoff Uitgevers bv, marketing.com

Zonder bezoek gebeurt er niets; waar komen bezoekers vandaan? 1Via zoekmachines 2Via ings 3Via offlinemedia (url intikken) 4Via onlinemedia (banners en andere websites) © 2009 Noordhoff Uitgevers bv, marketing.com

Google analytics

Gesponsorde koppelingen (Adwords) Betaald adverteren (CPC) Kost geld Hoogte = bod x CTR Controle over ranking Match zoekwoord en tekst Betere advertentietekst Testmogelijkheden Direct en flexibel inzetbaar Vooral kliks bij koopintentie Onbetaald adverteren (SEO)  Gratis  Kost tijd  Kost veel inspanning  Wordt als betrouwbaarder gezien Vooral kliks in oriëntatiefase © 2009 Noordhoff Uitgevers bv, marketing.com