Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aandacht voor het steunend netwerk
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Hoe blijf ik gemotiveerd
Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Uitleg meewerkend voorwerp (mv)
De Drama Driehoek.
Persoonlijk Leiderschap
Visie, missie en kernwaarden
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?
Denken en gewoon doen. Leren is eerder het vuur aansteken dan een emmer vullen.
Leren over de grenzen ”You must be the change you wish to see in the world” Mahatma Gandhi Ervaringen uit Kigoma, Tanzania.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Expertisegroep Haptotherapie en Topsport (Sjoerd van Daalen), voor NOC*NSF, 3 april 2013.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Hogescholen in Dialoog
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Studie en opleiding Vrije tijd Groei en gezondheid Relaties
Ik wou ff weten hoe het met je gaat!
Iedereen coach naar Jef Clement.
Geluid aan.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Er zijn fouten die onomkeerbaar zijn...
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
Reisgenoten dragen elkaars lasten
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Voor Aranka... Van Aart.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
CanDo Coaching.
Ontwikkeling Gouden Standaard
Als sterren aan de hemel staan
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Workshop klassenmanagement
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Volksuniversiteit Zwolle
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
UVW LinkedIn Presentatie
VERSTERK WAT WERKT.
gespreksvaardigheden
Methodiek: Plancyclus
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
*Welzijn. Medewerkers met een gezonde levensstijl en voldoende uitdaging in hun werk zijn over het algemeen gemotiveerd en productief. *Ziektekosten *Preventief.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Onderwijs in herstelondersteunende zorg ‘Herstel in beweging’ 8 september 2011 GGZ Breburg Jos Dröes.
Workshop ‘s Heerenloo Zorggroep Ontwikkeling veerkracht.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Dagdeel 3 conflicthantering
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
Verbindend communiceren met ouders
Training Papegaaien. Inhoud Verwachtingen t.a.v. de training Inzicht + handelen Beelden bekijken Oefenen en ervaren Aansluiten WVTTK Vragen?
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Bepaal jouw SuperPowers!
Loopbaancompetenties
Media is er altijd en overal
Media is er altijd en overal
LOB zeven stappen naar succes
Media is er altijd en overal
Loopbaan en burgerschap les 2
Loopbaan en burgerschap les 3
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
Transcript van de presentatie:

Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit

Programma Omschrijving: "Wat reist er met je mee"? Jouw aanwezigheid is ook een interventie. Je straalt voortdurend iets uit en je hebt invloed op mensen, simpelweg door er te zijn. Je leeft iets voor, geeft iets door. Maar wat? Ben jij je daarvan bewust? En hindert of helpt je dat dan in je professionele rol. Doel: Dat mensen zich bewust worden van hetgeen zij representeren en hoe zij dit bewust in kunnen zetten in hun professionele handelen. Programma: 1 kennismaken en afstemmen van verwachtingen 2 wat reist er met je mee: interactieve oefening waarbij we elkaars eerste en twee- de indrukken uittekenen en kijken naar de sociale impact ervan 3 wat reist er met je mee: welk deel helpt jou in je beroep en welk deel hindert? 4 hoe vergroten we de impact van onze aanwezigheid, hoe worden we meer pre- sent en aanwezigheid 5 hoe verbindt jij in je representatie de waarden en doelen waarvoor je leeft? hoe wordt jouw gedrag voorbeeldgedrag, een manier om anderen te beïnvloeden en mee te nemen in verandering; be the change you want to see in this world, hoe doe je dat 6 afronding

Je eerste indrukken

Voorstelrondje Waar moeten we het zeker over hebben? Welk woord triggerde jou toen je de tekst over de workshop las?

Maak de zin af: mijn grootste talent is …….

Wat staat er altijd “aan” bij jou? Wat doe je vanzelf, kijk je altijd naar, let je op?

Maak de zin af: als ik iets doe, dan doe ik het ….. (goed, snel, samen, open minded, met aandacht, enz.)

Zes logische niveaus & voorleven van waarden

Je tweede indrukken

Als je passie voor je vak /het onderwijs 100 was toen je er begon te werken, hoe hoog is dat cijfer dan nu?

Flowschema

Hoe communiceer je graag? Robuuste dialoog Resultaat Commitment verantwoordelijkheid

De 4 typen van Insights Robuuste dialoog Resultaat Commitment verantwoordelijkheid

De 4 typen van Insights Robuuste dialoog Resultaat Commitment verantwoordelijkheid

Je derde indrukken

Je derde indrukken: wat hindert en wat helpt in relatie tot jouw functie?

Hoe worden we meer present en aanwezig? Hoe maken we van onze aanwezigheid nog een meer een interventie?

Wat beweegt jou voort en wat maakt dat jij tot leven komt?

Waar sta je voor in het leven – welke waarden leef je voor – wat geef je iedere dag weer non- verbaal door aan anderen – wat drijft jou voort – wat is jouw kern – welke doelen ben je aan het realiseren – waar loopt jouw pad heen– wat geeft jou energie – hoe loopt jouw ontwikkeling tot nu toe – en wat is je volgende stap – hoe kom jij tot rust – en hoe versterk je dat – heb jij de regie en wat wil je daarmee?

Er is een toenemende wens om te weten wat je doet, waarom je het doet en waarvoor je het doet. ‘Ware professionals eisen van zichzelf dat ze de eigen prestaties continu verbeteren en streven ernaar de best mogelijke dienstverlening aan hun clie ̈ nten te bieden.’ (MaIster) Eigenlijk is transformatief leren nodig, en daarmee aandacht voor professionele identiteit en professionele frames. (IllerIs/MezIrow) ‘Between stimulus and response there is a space. In that space is our power to choose our response. In our response lies our growth and our freedom.’ (Frankl)