Online gaan? Let’s keep it safe… and fun! Katrijn Van den Abeele - Projectmanager.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
Welkom bij Leefstijl.
Themabijeenkomst Pesten
+ Good practices Mediawijsheid Kennismaking 3.
IN DE KLAS Willemijn Gortworst
Social Media en Internet “webweerbaarheid”
Kinderen vinden internet geweldig!
Opvoedingswinkel Gent WZO Sluizeken Tolhuis Ham 16/11.
Veiligheid, gezondheid en EHBO. Uitgangspunt  Hoe gepast reageren in een noodsituatie? – Deel 1: nodige diensten (5e) – Deel 2: basisprincipes EHBO (6e)
Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) Historie Operatie Jong: Kind centraal en geen kind tussen het wal en het schip Gideonsgemeenten: Opvoed-
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Online via een forum Focusgroepen;. Indeling 1.Waarom een forum ipv een face-to-face FG? 2.Een kijkje in de keuken! 3.Voordelen 4.Nadelen  5.Praktisch.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
STOP4-7 programma Samen sterker Terug Op Pad.
Awel, ik zie het niet meer zitten. Itte Van Hecke.
Les 2 – Jouw media.
27 maart 2015TALEN LEREN BUITEN DE KLAS P 1 TALEN LEREN BUITEN DE KLAS 1 lesuur (= 50’) – 5’ verplaatsingen – 5’ administratieve formaliteiten – 20’ à.
Social media presentatie
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
 Algemeen  Doel  Werkingsprincipes  Concreet  Toeleiders  Cijfers  Contact.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
PESTEN JULIANASCHOOL.
Actieplan Gelijke Kansen op de werkvloer Idee: Raad der Wijzen.
UVW LinkedIn Presentatie
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Ouderavond WEERBAARHEID IN DE DIGITALE WERELD Personal Support Jongeren- en gezinscoaching Voorlichting.
K INDEREN, JONGEREN EN SOCIALE MEDIA : OVER RISICO ’ S, REGELGEVING EN EMPOWERMENT Jolien Derluyn 1 BA SW B.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Hét communicatiemiddel van de 21 e eeuw. Wat is facebook? Communicatiemiddel  info delen Foto’s delen Video’s delen Mogelijkheid tot chatten Eigen profiel.
Sessie 2: Acquisitie Programma Opdrachten krijgen met LinkedIn Opdrachten krijgen met Twitter Contentmarketing.
GOK-PROJECT ‘Relaties, seksualiteit, weerbaarheid? Praat erover, werk eraan!’
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Platform Internethulpverlening AMW De Bascule, 10 maart mei 2011.
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Ouderavond over pesten in.
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Youth empowered by Skills ROUBAIX Cijfers en trends 2.
Ouderavond over pesten op de basisschool
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Doelen realiseren met media
Mediawijsheid competentie:
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Een aantal praktische toepassingen
Kinderen kunnen veilig leren en spelen in de kindercentra in vluchtelingenkampen.
Media is er altijd en overal
Mediawijsheid competentie:
Netweten Cyberpesten.
Sociale media.
Sociale Media.
BELEIDSAANBEVELINGEN VOOR MEER VRIJETIJDSKANSEN VOOR JONGE NIEUWKOMERS 10 geleerde lessen uit het project Wereldspelers.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Welkom op mijn powerpoint
Michael Expoo – 8 juni 2018.
Doepakket "Kinderopvang voor iedereen"
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Berichten in de media Mediaboodschappen.
SOS Schulden Op School Voorstelling werking
Social media voor statenleden/politici
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Overzicht modules CKG Glorieux
Overzicht modules CKG Glorieux
STOP4-7 programma Samen sterker Terug Op Pad.
Transcript van de presentatie:

Online gaan? Let’s keep it safe… and fun! Katrijn Van den Abeele - Projectmanager

Stichting voor Vermiste en Seksueel Uitgebuite kinderen Strijd en preventie rond verdwijning en seksuele uitbuiting van jongeren, online maar ook offline

Onze hulplijn Actieve begeleiding en ondersteuning van specialisten/consulenten Tips « preventie » Voor alle doelgroepen, jong en oud met vragen omtrent internet Telefoon, , recent ook per chat bereikbaar

Onze hulplijn Vragen over: privacy, ongewenst contact, sexting, grooming, filters, cyberpesten enz. °2014 – 161 cases (stijging)

Preventie is het sleutelwoord We focussen niet op het probleem, maar wel op het «empoweren» van jongeren. Empowerment vertrekkende vanuit een positieve optiek en de kansen die het internet te bieden heeft voor kinderen en jongeren.

Luister naar kinderen en jongeren & geef hen een stem.

-Per doelgroep/type media -Media Center CF -Bestelformulier/downloaden -Gratis / enkel verzendingskosten

Type tools Websites, applicaties, games, video’s, quiz, affiches, stickers, brochures, pedagogische dossiers, tutorials, vormingen Meer dan 30 Per doelgroep Work in progress, updates, nieuwe tools Verspreidingsplan!

10 korte video’s om in de klas te gebruiken + 10 begeleidende pedagogische fiches Veldonderzoek: focusgroepen, expertcomité meeting experts, actie- onderzoek en schoolbezoek Inclusieve aanpak: kwetsbare groepen zonder te stigmatiseren Jongeren met een beperking

Leeftijd: jaar Gebruikt door leerkrachten Zoveel mogelijk jongeren + type 1, (3), 8 iRespect – Target group Jongeren met een beperking

Karakteristieken van de 10 filmpjes: Concreet Kort Visueel sterk – voice-overs Dagdagelijkse situaties Boodschap wordt meermaals herhaald Creatieve aanpak Hoofdthema: online privacy iRespect – Operationalization Jongeren met een beperking

Het inblikken van de filmpjes

Opnemen van de voice-overs in de studio

Bijhorende pedagogische fiche Praktische info Doelstelling van de video Ontwikkelingsdoelen Aanzet tot groepsreflectie Creatieve opdracht

Bundel met 10 pedagogische fiches= 1 fiche per filmpje  pedagogische handvaten voor de leerkracht