INFORMATIEAVOND MILLENNIUMLOOP
PROGRAMMA uurInloop + welkom uurStart programma Uitleg doelen ML Korte pauze uurVoorlichting ML (teams, route, voorwaarden etc.) uur Afsluiting
MILLENNIUMDOELEN In 2000 hebben de Verenigde Naties afgesproken om vóór 2015 belangrijke vooruitgang te boeken op het gebied van armoede, onderwijs, gezondheid en milieu 8 Millenniumdoelen opgesteld 14 Friese gemeenten hebben zich hieraan gecommitteerd, waaronder Sùdwest Fryslân
De armoede halveren en minder mensen honger Alle kinderen naar school Mannen en vrouwen gelijkwaardig Minder kindersterfte Verbetering van de gezondheid van moeders Bestrijding van hiv/aids, malaria en andere dodelijke ziektes Meer mensen in een duurzaam leefmilieu Mondiaal samenwerkingsverband voor ontwikkeling DE DOELEN OP EEN RIJTJE
Millennium netwerk Fryslân Millenniumloop Festival 2015 / Expeditie IJlst
KORTE TERUGBLIK BIJDRAGE ML: 2009:27.000,= ,=20 teams 2010:52.577,= ,=36 teams 2011:61.413,= ,=45 teams 2012: ,= ,=46 teams 2013: ,= ,=48 teams 2014: ,= ,=45 teams 2015: ?????58 teams Tot nu toe: ,=
MILLENNIUMLOOP 2015 Zaterdag 5 september 105,5 km
WAT IS DE MILLENNIUMLOOP? 58 teams Totale afstand ruim 105 km 20 etappes, waarvan de laatste met z’n allen Lopen voor het goede doel: The Hunger Project Start om 7.00 uur bij gemeentehuis IJlst Finish op terrein 2015 Festival te IJlst Info:
SPONSORING Vorig jaar € ,= en tot nu € ,= Sponsorkaart / crowdfunding (niet verplicht) – meer info op de site Teamcaptains zijn verantwoordelijk voor het overmaken van het eindbedrag Het rekeningnummer: NL91RABO Bij overschrijving de naam van het team vermelden Meer dan € 250,- door één sponsor: sponsor wordt vermeld op de site / sponsor toren Meer info:
SPELREGELS Etappe afstanden Mogen door het team ook nog worden opgedeeld, één loper mag ook meerdere etappes lopen of zelfs alle….. Lopers zijn verplicht zich te laten vergezellen door een fietser (aan de rechterzijde van de weg). Deze doet dienst als ‘ogen’ van de loper en loodst hem / haar waar nodig, over de weg Begeleidingswagens met daarin de wissellopers dienen te parkeren op de (door de organisatie / stempelposten) aangegeven parkeerplaatsen De begeleidingswagens dienen zich te houden aan de autoroute die door de organisatie wordt aangegeven
SPELREGELS Startnummers dient men aan de voorzijde te dragen Lopers starten voor een volgende etappe als ze, door de loper die de vorige etappe heeft volbracht, worden ‘afgetikt’ De fietser mag de stempelkaart afstempelen De fietser is verplicht de oranje hes te dragen Lopers die uitvallen melden dit, via de begeleidende fietser, aan de organisatie De laatste etappe (1,3 kilometer), van het verzamelpunt (Frisiaplein IJlst) naar de finish, wordt als team gezamenlijk afgelegd
De loods van de loper
De ogen van de loper
Maar uiteraard ook voor de gezelligheid
ROUTE WORDT AANGEGEVEN D.M.V. ORANJE PIJLEN
FIETSERS GAAN EVEN VOORUIT
LUSPLAN Volledige route Lusplan / verkorte route
PREPARATIE PARCOURS Kosten nog moeite worden gespaard
VERZAMELPUNT 2015 Frisiaplein
NET VOOR DE FINISH FIETSEN IN HET DAARVOOR AANGEWEZEN VAK
Op het festival terrein is een berichten- / coördinatie post ingericht. Van hieruit worden alle contacten met de teams, stempelposten, EHBO en hulpverlening gecoördineerd. Telefoonnummers berichten- / coördinatiepost: Voor de stempelposten: 06 – Voor de teams: 06 – BIJ SPOED ALTIJD 112!!! EHBO nodig op de route? neem contact op met het berichten- / coördinatiecentrum (EHBO wordt verzorgd door een mobiele EHBO- post, rijdt mee op de route)
Tot 5 september!
HET ZIET ER GOED UIT
VRAGEN? SUCCES MET DE LAATSTE VOORBEREIDINGEN!