Online Sampling K.BijsterboschW.HoevenbergT.Otjir.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Amsterdam- Amersfoort
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
Een overzicht Risico’s van internet.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
 QI&feature=related QI&feature=related.
’n app a day ‘n App a Day doe je voordeel er mee Noordwijkerhout, 1 februari 2014 Vincent Jonker, Freudenthal Instituut.
Tablets wat zijn het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 december © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Spreekbeurt door Maxime Van Poucke 6A
© Minister van Natuurlijke Hulpbronnen Canada 2001 – Inleiding voor Analyse van Schone Energieprojecten “Analyse van Schone Energieprojecten” is.
Dyslexie.
Dataverzamelingsmethoden
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Linkbuilding In de praktijk…. Waarom linkbuilding? Geldt als een stem; Noodzakelijk voor zoekmachine optimalisatie (Pagerank)! Belangrijk om te onthouden:
Instrueren Leidinggeven Blz. 161.
Pantar Amsterdam E-learning Maaike Verburgh – teamleider/docent
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Business Marketing Management
concept Interactieve game waarbij de gebruiker in de huid van een prostituee kruipt. Doel van het spel is om zo efficiënt mogelijk geld te verdienen.
 Wat is Augmented Reality?  Toepassingen van Augmented Reality  Augmented Reality mobiel  Augmented Reality in games  De toekomst van Augmented Reality.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Spam & Social media Thomas van Essen Gastcollege Utrecht 7 oktober 2014.
Een overzicht van de hedendaagse mogelijkheden voor het bouwen van websites.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Door: Rajen Gadjradj Ivan Straver Floor Vierboom
Commercieel beleid en recht
Seminarie Software Open Bestandsformaten Open Versus Gesloten Software.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
PDF Portable Document Format. INHOUD Wat is een PDF? Adobe Acrobat Reader Adobe Acrobat Voordelen Nadelen Alternatieven Gebruik in de praktijk.
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Meten van Burenlawaai ing.Rein.C.Muchall Geluidconsult bv. Amsterdam- Amersfoort woonoverlast 28 April 2011.
Social media.
Hoe gezond en goedkoop eten kopen voor je gezin niet evident is.
Informatie management HC2
RCT naar het effect van een online decision aid voor zelftesten Martine Ickenroth, Janaica Grispen, Gaby Ronda, Geert-Jan Dinant, Nanne de Vries, Trudy.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
BoekStart voor baby’s Leesbevorderingsprogramma voor jonge kinderen (0-2) Doel: ouders van baby’s met boeken en lezen in contact brengen door ze te binden.
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
Presentatie Bart Hagenaars, Tim Nieuwdorp Mark van Ostaijen, Bram van Schilt.
Cliënt en media wijsheid Les 4 MZ Blok 4 Ouderen en mediawijsheid.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Organizing op de zakelijke markt Beeuwkje Jager
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Hoe kan je zien of een vogel een mannetje is of een vrouwtje?
Hoe kun je zien of een vogel een mannetje is of een vrouwtje?
Distributiebeleid.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Dataverzamelingsmethoden
Hoe kan je zien of een vogel een mannetje is of een vrouwtje?
AFDELING 2 marketingbeleid.
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Ontvangt en verwerkt goederen
Viral Marketing Groep A.
Parkeerregulering wijken en stadsdeelcentra
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Online Sampling K.BijsterboschW.HoevenbergT.Otjir

Inhoud Wat is samplingWat is sampling VoorbeeldenVoorbeelden Voordelen & nadelenVoordelen & nadelen Marketingcommunicatie-instrumentMarketingcommunicatie-instrument De toepassing  Goede & SlechteDe toepassing  Goede & Slechte Nog meer voorbeeldenNog meer voorbeelden SamenvattingSamenvatting VragenVragen

Wat is sampling? Voorheen enkel offline mogelijkheden Proefgebruik Consument kan zelf de online sampling opvragen Gegevens individuele consument

Voorbeelden Amazon.com Procter & Gamble Spelletjes Filmpjes  Piano instructiePiano instructie Muziek  Muziek fragmentMuziek fragment

De voordelen Uitbreiden en onderhouden van klantrelatieUitbreiden en onderhouden van klantrelatie Effectief, eenvoudig en goedkoopEffectief, eenvoudig en goedkoop Gebruikersgegevens op lange termijnGebruikersgegevens op lange termijn

De nadelen Mannen online moeilijk bereikbaarMannen online moeilijk bereikbaar Distributie buiten de tussenhandelDistributie buiten de tussenhandel Moeizaam meetbaar effectMoeizaam meetbaar effect Hoeveelheid is vaak te beperkt voor goede test/ervaringenHoeveelheid is vaak te beperkt voor goede test/ervaringen

Marketingcommunicatie-instrument Aankoop bevorderenAankoop bevorderen Risico verminderenRisico verminderen PromotiePromotie Nieuwe klanten wervenNieuwe klanten werven

De toepassing MonstersMonsters –Schoonheidsmiddelen –Voedsel en geneesmiddelen –Kinderen- en moederskleren –Tijdschriften –Boeken

De toepassing Online dienstenOnline diensten –Dating –Advies (gratis lid voor een bepaalde tijd) –Financiële hulp –Proeflessen –Gratis bepaalde tijd een product huren of gratis ogentest –Online een coupon downloaden –Online retailers –Media  Muziek,MP3’s  Games  Graphics  Software

Goede toepassingen Je richten vrouwen Je richten vrouwen Iets cadeau krijgen wat waardevol voor de klant is Iets cadeau krijgen wat waardevol voor de klant is Ervoor zorgen dat het een “lage instapdrempel “ heeftErvoor zorgen dat het een “lage instapdrempel “ heeft

Slechte toepassingen Spam die erg veel lijkt op een sample Spam die erg veel lijkt op een sample Lage aankoopfrequentie (gering samplesucces)Lage aankoopfrequentie (gering samplesucces)

Voorbeeld Online Sampling voorbeeld

Voorbeeld

Voorbeeld

Conclusie Voordelen & nadelenVoordelen & nadelen Marketingcommunicatie-instrumentMarketingcommunicatie-instrument