Communicatie bij H.V. Hockeer Door Netty Bekkers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TVW actieplan waar wij met elkaar aan willen werken.
Advertisements

Beleidsplan sc Victoria ’04
verenigings- communicatie
1 4a. Vacatures Hockey Voorzitter Technische Commissie Penning- meester Secretaris Operationele Commissie Sponsor- commissie Evenementen commissie Velden.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
1 Club & cultuur Hockey •Sportiviteit voor prestatie, proces voor resultaat, plezier en prestatie gaan hand in hand •Elk lid kans op maximale ontwikkeling,
SVK Korfbal Thema avond op weg naar 2015 Door Tijs Huisman 9 april 2010.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Digitaal wedstrijdformulier -DWF
Sportiviteit & Respect Just do it!
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
OUDERS VAN NIEUWE LEDEN
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Samen maak je de vereniging ROHDA-Raalte Presentatie leden 2 november 2011.
Facebook Zie de kansen!.
Commissievergadering
Vrijwilligersbeleid Samen werken aan de toekomst November 2005.
Vrijwilligersbeleid Clubstructuur Werving Vasthouden Beloning.
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
OUDERS VAN NIEUWE LEDEN INFORMATIEAVOND. Agenda 1. Welkom / Even voorstellen 2. Leeftijd categorieën en trainingen 3. Begeleiding 4. Wat als je lid wordt!
INFO AVOND OUDERS VAN NIEUWE LEDEN. Agenda 1.Welkom / Even voorstellen 2.Leeftijd categorieën en trainingen 3.Begeleiding 4. Wat als je lid wordt! 5.Vrijwilligers.
Pastoraat nieuwe stijl. Wat was ook al weer de aanleiding? Wat is er na de vorige keer gebeurd? Hoe ziet het er nu uit? Help! Tips hebben we nodig. Hoe.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Loyaliteit begint met een warm welkom
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
HTV Ten Woude Toekomstplan September 2015.
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Presentatie LISATeam & App v.1 clublogo. 1.Dashboard ๏ clubnieuws ๏ teamnieuws ๏ hockey.nlhockey.nl ๏ persoonlijke agenda ๏ aanmaken teamevent ๏ handige.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Zilveren Kruis Presentatieslides 100% tekst mét subtitel Resultaten tevredenheidsonderzoek LTV Leusden 2015 Onderstaande balk s.v.p. niet verwijderen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
HC Geldermalsen We gaan “verenigen” Bijzondere Algemene Leden Vergadering HCG
Programma Groepsontwikkeling Naam groep Datum presentatie.
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
Rugby Club ‘t Gooi Ambitie en (Re-)organisatie. Terugkijkend In 5 jaar tijd jeugd bijna verdubbeld – Van 100 naar 200 – Succesvol jeugdbestuur opgezet.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
LAC FRISIA 1883 Onze vereniging Een historische vereniging die staat voor: Plezier en prestatief Top amateurvoetbal Maatschappelijke en sociale betrokkenheid.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Hockeycongres 2013 workshop communicatie Gooische Hockey Club Frank Wyers.
De hockeyvereniging: ‘een dorpsgemeenschap an sich’ de rol van de ‘betrokken’ ouder hierin 10de Nationaal Hockeycongres 16 februari 2008 Kim Bangma Marij.
“MEET & MATCH” DOOR : JAN MENSINK. VOORSTELLEN  JAN MENSINK  NIJVERDAL  LEEFTIJD 57 JAAR  GETROUWD  2 KINDEREN.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
+. +  DAS nou Nooit Gedacht  Doelstelling – Wat willen we bereiken?  Realisatie – Hoe gaan we dit doen?  Afsluiting Programma.
Communicatie met leden Taakverdeling bestuur Erick van der Schouw Henk Edgar Februari 2016.
Welkom nieuwe ouders op RHV Leonidas. Agenda Jongste-jeugd commissie en hockeyclub Leonidas Wat verwachten we van ouders? Leonidas app.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Toekomstplan Terugblik Toekomstplan Nieuw bestuur, impuls om vereniging tot bloei te brengen met aandacht voor diverse doelgroepen.
Informatiebijeenkomst nieuwe leden Hockeyclub Montfoort
Bestuursleden en de commissies
Kick off jongste jeugd MHC Ede
Welkom ouders E6 tallen.
Kick off jongste jeugd MHC Ede
23 februari 2017 HV de Sprint.
Welkom ouders F-lijn op RHV Leonidas
WERKTERREINEN & COMMUNICATIE
Agenda voor de groepsbijeenkomst
Let’s Roll 2017 Hockeyclub Montfoort
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Zet je club op de kaart!.
Presentatie Jeugdcommissie.
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Communicatie bij H.V. Hockeer Door Netty Bekkers

Deze presentatie Introductie en situering H.V. Hockeer Communicatie? Communicatie Hockeer tot voor kort Waarom communicatie-commissie? Communicatie Hockeer nu Good practice Communicatie Hockeer streven Stappenplan

H.V. Hockeer: even voorstellen Sinds 1976 te Cadier en Keer in Zuid-Limburg Boven op plateau met prachtig uitzicht over dal 2 kunstgrasvelden Sportpark met buurverenigingen: Voetbal Tennis Golf Handboogschieten Bemelerberg

Vanuit de lucht…

Hockeyverenigingen Zuid-Limburg Hockeer (440) Maastricht (1000) Meerssen (400) Valkenburg (300) Nuth (406) Sittard (750) Heerlen (375) Kerkrade (323)

De vereniging Ca 440 leden Jongste jeugd, Funkeys, benjamins  + 15% Jeugd Senioren Veteranen Slapsticks Junioren 1 e t/m 4 e klasse - senioren 4 e klasse Familieclub waar iedereen welkom is Allemaal vrijwilligers: bestuur – TC – arbitrage – wedstrijd – accommodatie – clubhuis/bar – sponsoring – evenementen – activiteiten/jeugd – communicatie - kas - zaalhockey

H.V. Hockeer …

… impressie

Wie communiceren?

Communicatie Hockeer-intern Binnen vereniging: Verbinding: laagdrempelige 2-weg communicatie tussen alle belanghebbenden: leden, vrijwilligers, ouders, bestuur, commissies, coaches, trainers Goed contact, tevreden lid  beste ambassadeur  toekomstig vrijwilliger-commissielid-bestuurslid Transparantie en zichtbaarheid  foto Aandachtspunt: Contact met ouders/hockeyers zonder verenigingsverleden

Communicatie Hockeer-extern Naar gemeenschap toe: Onderdeel Profilering en wat is imago/uitstraling nieuwe leden - nieuwe sponsoren Sponsoren Samenwerking gemeentelijke instanties Gemeente Politie-brandweer Buur-sportverenigingen Andere hockey clubs KNHB

Communicatie … tot 2012 Ehockey  LISA Wekelijks in lokale krantje Infoboekje jaarlijks Veel persoonlijk contact (TC met leden) Communicatie rondom 1 activiteit – eigen bronnen/kring Veel goede wil, maar… Weinig continuïteit, geen vaste structuur, nauwelijks vervolg, geen spin-off

Communicatie-cie; waarom? Bestuur behoefte aan kanaal om belangrijke zaken naar leden en buiten te communiceren Club behoefte aan eigentijdse en duidelijke communicatie om leden te bereiken, te inspireren en betrokkenheid met de club te vergroten Er is goede wil maar te weinig kennis van nieuwe communicatiemiddelen Wens voor structuur en eenduidigheid i.p.v. ad hoc en van- alles-wat

Communicatie–cie Hockeer Sinds oktober 2012 Nu 5 personen waaronder 2 bestuursleden (= korte lijn) Webmaster LISA Webredactie voor nieuwsbrief, website en social media Facebook-subcie ook met 5 administrators vanuit alle geledingen (bestuur, senioren, 13+(vacant), ouders (jongste) jeugd)

Communicatie … heden Website: en Alle commissies eigen adres i.p.v. persoonlijke/privé Nieuwsbrief wekelijks - ook tijdens winterstop Social Media : Facebook: Twitter: #hvhockeer

Communicatie middelen Bestuur: persoonlijk – bestuursdienst, mail en via nieuwsbrief, website TC: persoonlijk, telefonisch en per mail, nieuwsbrief, website Wedstrijd-cie: website, mails naar TC en coaches Arbitrage: LISA mails en SMS Sponsoring: persoonlijk en mails Clubhuis/bar-cie: mail, LISA mail en persoonlijk en via telefoon AC/jeugd-cie: posters en Social media (eigen FB pagina) Teams: coaches/teammanager per mail Communicatie commissie: website, nieuwsbrief, facebook

Social media - Facebook Facebook en Hockeer: Verschillende administrators uit diverse leden groepen Posting schedule 2-3 posts per week Wat zijn beste dagen om te posten?  rondom weekend Wat is beste tijd?  Einde van de dag Altijd met een foto/plaatje Social Media handige sites: (facebook) 7 tips voor verenigingen (Facebook, Hyves, Twitter, LinkedIn, YouTube)

Werkt het? Problemen met mail en telefoon/sms: adressen van mn. jongeren wijzigen regelmatig zonder persoonlijke afzender roept botte reacties op en snel afzegging (bijv. Scheidrechters, bardienst) Overvloed aan s en nieuwsberichten Inloggen in LISA Jeugd jaar reageert niet? Ander soort (doelgroep)communicatie? Fluiters, assistent trainers adres van zowel jeugdlid als ouder TIPS??

Uit de praktijk 1: Vind-ik-leuk actie Doel: in korte tijd zoveel mogelijk nieuwe ‘vind-ik-leuks’ Voor bepaalde datum aantal likes: 3 paar nieuwe club sokken te verloten onder alle ‘vind-ik-leuks’ Aanpak: Posters (A4) in clubhuis Item in nieuwsbrief Website Facebook : vrienden nodigen vrienden uit Uitslag (uiteraard via facebook) met foto’s geïllustreerd. Resultaat: van 70  150 likes in kleine 3 weken. Nu +200 likes

Uit de praktijk 2: Wij zijn Hockeer

Wij zijn Hockeer teamfoto actie Doel: van alle teams een actuele foto voor website en facebook  gezicht van de club Groot plakkaat ‘Wij zijn Hockeer’ Nodig: fotograaf en duidelijke afspraken Communicatie: Nieuwsbrief Website Facebook Mail naar alle coaches + uitleg en tijdstip Resultaat: 85% opkomst op 1 dag!

Resultaat:

Wij zijn Hockeer: bestuur

Voorzitters

Barvrijwilligers

Arbitrage, coaches en trainer

Uit de praktijk 3: Nieuwsbrief

Nieuwsbrief 2013

Nieuwsbrief op website

Nieuwsbrief 2013 M.i.v. deze week naamswijziging Nieuwsbrief Hockeer  Ad Hock

Resultaten Comm-cie Heldere actuele website Aantal bezoekers stijgt Hoe nog meer ontsluiting? Vernieuwde nieuwsbrief met eigen naam Ad Hock korte items met verwijzing uitgebreid artikel website mensen blijven op website Actief Facebook Leuke weetjes, aankondigingen, oproep en foto’s Aantal vind-ik-leuks stijgt

Communicatie streven Voor ogen: Verbinding tussen bestuur, commissies, leden, vrijwilligers Zichtbaarheid: personen achter de club taken en werkzaamheden Gevolg: Betrokkenheid bij de club Waardering voor inzet vrijwilligers  voedingsbodem ledenbehoud/leden- en vrijwilligers werving  commissie leden en uiteindelijk bestuursleden  continuïteit en voortbestaan vereniging  BLOEIENDE VERENIGING

Communicatie … hoe verder? Stappenplan: Alle commissies op de hoogte van comm-cie Activiteit organiseren? Plan van aanpak + communicatie! Nieuwsbrief vaste structuur en rubrieken, human interest (blog?) Uitbreiding Social Media? Twitter? Hyves? basisschool leeftijd? LinkedIn? voor sponsoren? You Tube kanaal? s in LISA verfraaien en gezicht geven Infoboekje wel of niet?

Bedankt!