Welkom bij MarketingMinds Arnhem, 28 januari 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

Self Supporting Groups DOEL WAT WIE WANNEER. Self Supporting Groups DOEL De mogelijkheden van het internet leren kennen en benutten voor mijn zaak. Wat.
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
MMT.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Wat is interactieve marketing?
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING
PLANNING. Inleiding Korte voorstelling OMCollective Online marketing Vormen, kanalen & tools Wie, wat, wanneer? Welke tools voor welk bedrijf en welke.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
ONLINE STRATEGIE MMT – LAATSTE LESSEN – STRATEGIE UITWERKEN.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Contentmarketing Meten.
Inbound Marketing Plan
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
Social media presentatie
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
4. Online strategie Internet scorecard
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
DMK – week 2.
DMK – week 2.
DMK – week 3 Deel 1.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
Online marketing tools Google 1.Google tracking pixel installeren 2.Keyword planner gebruiken 3.Trends spotten 4.Remarketing lijst maken in google adwords.
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Eindpresentatie Digital Marketing
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Sociale media bij HR & jobs
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Inbound marketing en bloggen
inct.spiratie 2016: Klantdata bij Vakmedianet
MEER MAGAZINES MEER ROI
Social Media & Sport Deel I
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
instore communicatie in het tablettijdperk
Managen van een onderneming
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Kanaalstrategie ANWB retail
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Welkom bij MarketingMinds Arnhem, 28 januari 2016

Programma 2016 Meld je vast aan! Like ons ook even op Facebook

PANAMA finding content that connects MARKETINGMINDS 28 JANUARI 2016

Panama | MarketingMinds4 Jhon van der Ceelen Mindshare Business Intelligence Director Digital

Panama | MarketingMinds5 change

Panama | MarketingMinds6 the old

Panama | MarketingMinds7 the old

content Panama | MarketingMinds8

crossing Panama | MarketingMinds9

hotspot Panama | MarketingMinds10

Panama | MarketingMinds11

introducing panama © Panama | MarketingMinds12

flip perspective Panama | MarketingMinds13

hotspots Panama | MarketingMinds14

meet panama © Panama | MarketingMinds15 contextual + earned brand domain search social mention social analytics online survey paid + owned content audit technical audit VISION ANALYSIS SWOTLIVE content analysis content + media direction live + monitoring PLAN brand vision consumer perspective brand perspective media audit adapting / creating i.e. strategy, content, media © Mindshare web analytics social analytics CRM online jouney tracking journey

Panama | MarketingMinds16 tools used Google Keyword Planner Google Adwords Google Trends for Marketeers Google Teacup Google Analytics SEO Tracx Wakoopa Nielsen client data deskresearch

17Panama | MarketingMinds

THANKS Jhon van der Ceelen Business Intelligence Director Panama | MarketingMinds18

Korte pauze 10 minuten

IN EEN OMNI-CHANNEL WERELD ONLINE MARKETING STRATEGIE

Wolter Tjeenk Willink Oprichter, Traffic Builders | online marketing intelligence Mede-oprichter, Traffic Builders People Blogger, gastspreker Oud-voorzitter IAB taskforce search Bestuurslid Digital Analytics Professional Group, branchevereniging MOA Gastdocent aan o.a. Beeckestijn, Neyenrode Business University en Windesheim INTRODUCTIE

Online marketing strategieSocial media advertising Organic Search (SEO) Webanalytics & Marketing Intelligence Paid Search (SEA)Conversie-optimalisatie Display Advertising 2001 ZOEKMACHINEMARKETING SPECIALIST GESPECIALISEERD ONLINE MARKETING BUREAU 2016 ONZE EXPERTISE

IN EEN OMNI-CHANNEL WERELD ONLINE MARKETING STRATEGIE

HERKEN JE DEZE UITDAGINGEN? Hoe bereik ik mijn doelgroep effectief vandaag èn morgen? Hoe verantwoord ik investeringen in radio & TV of display? Hoe haal ik maximale synergie uit de kanalen in de marketingmix? Hoe doorbreek ik de silo’s in mijn organisatie en processen? Hoe….?

De wereld om ons heen verandert. Razendsnel.

UITDAGINGEN

ADRESSABLE TV

STREAMING RADIO

MARKETING = TRANSITIE MARKETINGOFFLINE VS. ONLINE MARKETINGDIGITAL MARKETING MARKETING.

MARKETING = TRANSITIE

REAN-FRAMEWORK EFFECTIEVE MARKETINGPLANNING

NURTURE Van klanten fans maken; binden en heractiveren REACH Je doelgroep bereiken en inspireren (“touch”) ENGAGE Je doelgroep betrekken bij je merk & propositie, enthousiasmeren (“tell”) ACTIVATE Je doelgroep verleiden tot aankoop, motiveren (“sell”)

REAN-FRAMEWORK: UITGANGSPUNTEN REAN Vertaalt de customer journey naar een effectieve marketingmix; Waarin elk kanaal een eigen rol vervult; Maar waarbij een integrale, holistische aanpak het uitgangspunt is

REAN-FRAMEWORK: UITGANGSPUNTEN DE ROL IN DE MARKETINGMIX IS BEPALEND VOOR: Device targeting Umfeld/audience targeting Advertentietype, bijv. beeld vs. tekst Propositie/boodschap Prijsmodel, bijv. CPM vs. CPC of CPA En daarmee ook voor de KPI’s waarop je het kanaal aanstuurt.

REACH ENGAGE ACTIVATE NURTURE REAN-FRAMEWORK: ATL vs. BTL Above The Line Doel: attitudeverandering Focus: branding & engagement Doel: gedragsverandering Focus: salesactivatie & loyaliteit Below The Line (BTL) Blue ocean Red ocean

DoelstellingenKPI’s Lange termijn - Attitubeverandering REACH Branding Bereik Merkbekendheid €/Effectief bereik ∆ Merk-/naamsbekendheid ENGAGE Engagement Merkassociatie Merkbeleving EngagementScore Onderst. conversiewaarde “Zachte conversies” REAN-FRAMEWORK: DOELSTELLINGEN & KPI’s

DoelstellingenKPI’s Korte termijn - Gedragsverandering ACTIVATE Sales/conversie Leads/sales Conversievolume Cost Per Lead/Sales/Action Return On Ad Spend (ROAS) Return On Investment (ROI) NURTURE Loyaliteit Retentie Churn reductie Net Promotor Score (NPS) Customer Lifetime Value (CLV) REAN-FRAMEWORK: DOELSTELLINGEN & KPI’s

REAN™: aansluiting op het koopprocesDoelstellingenKPI’s Lange termijn - Attitubeverandering REACH Branding Bereik Merkbekendheid €/Effectief bereik ∆ Merk-/naamsbekendheid ENGAGE Engagement Merkassociatie Merkbeleving EngagementScore Onderst. conversiewaarde “Zachte conversies” Korte termijn - Gedragsverandering ACTIVATE Sales/conversie Leads/sales Conversievolume Cost Per Lead/Sales/Action Return On Ad Spend (ROAS) Return On Investment (ROI) NURTURE Loyaliteit Retentie Churn reductie Net Promotor Score (NPS) Customer Lifetime Value (CLV) REAN-FRAMEWORK: DOELSTELLINGEN & KPI’s

DoelstellingenBudget %Wijze van budgetteren Lange termijn - Attitubeverandering REACH Branding Bereik Merkbekendheid ± 20%Fixed ENGAGE Engagement Merkassociatie Merkbeleving ± 30%Fixed REAN-FRAMEWORK: BUDGETALLOCATIE

DoelstellingenBudget %Wijze van budgetteren Korte termijn - Gedragsverandering ACTIVATE Sales/conversie Leads/sales Conversievolume 35+% Fixed minimum, CPA/CPS based maximum NURTURE Loyaliteit Retentie Churn reductie ± 15% Fixed minimum, CLV/CPA/CPS based maximum REAN-FRAMEWORK: BUDGETALLOCATIE

DoelstellingenBudget %Wijze van budgetteren Korte termijn - Gedragsverandering ACTIVATE Sales/conversie Leads/sales Conversievolume 35+% Fixed minimum, CPA/CPS based maximum NURTURE Loyaliteit Retentie Churn reductie ± 15% Fixed minimum, CLV/CPA/CPS based maximum REAN-FRAMEWORK: BUDGETALLOCATIE

REAN-FRAMEWORK: PRAKTIJKVOORBEELDEN

REAN-FRAMEWORK, PRAKTIJKVOORBEELD 1: GSP

REAN™: aansluiting op het koopprocesDoelstellingenGmail Sponsored Promotions (GSP) targeting KPI’s Lange termijn - Attitubeverandering REACH Branding Bereik Merkbekendheid Google Customer match targeting (similar audiences) €/Effectief bereik ∆ Merk-/naamsbekendheid ENGAGE Engagement Merkassociatie Merkbeleving Contextual targeting (keywords, interesse) EngagementScore Onderst. conversiewaarde “Zachte conversies” Korte termijn - Gedragsverandering ACTIVATE Sales/conversie Leads/sales Conversievolume Contextual targeting, specifieke keywords Domain targeting (bijv. concurrenten) Cost Per Lead/Sales/Action Return On Ad Spend (ROAS) Return On Investment (ROI) NURTURE Loyaliteit Retentie Churn reductie Domain targeting (eigen domein) Net Promotor Score (NPS) Customer Lifetime Value (CLV)

REAN-FRAMEWORK, PRAKTIJKVOORBEELD 2

Kanalen, offlineKanalen, online REACH TV Radio Digital radio Video advertising (“Hero” content) High-impact Display advertising ENGAGE Advertorials Eigen magazine (content-heavy) Display ads (RTB) Video advertising (“Hub” content) Facebook ads RLSA (AdWords) Gmail Ads REAN-FRAMEWORK: PRAKTIJKVOORBEELD 2 View & Click-based Retargeting

Kanalen, offlineKanalen, online ACTIVATE Point of Sale acties Bijv. Instore Wifi / iBeacons Etc. RLSA (AdWords) Display ads (RTB) SEO SEA (AdWords / Bing) NURTURE Direct Mail, base Etc. marketing (base) REAN-FRAMEWORK: VOORBEELD KANAALINZET Retargeting bestaande klanten View & Click-based Retargeting

REAN™: aansluiting op het koopprocesDoelstellingenKanalen, offlineKanalen, onlineKPI’s Lange termijn - Attitubeverandering REACH Branding Bereik Merkbekendheid TV & Radio Outdoor Print advertising High-impact Display Video advertising Mobile advertising Content Marketing €/Effectief bereik ∆ Merk- /naamsbekendheid ENGAGE Engagement Merkassociatie Merkbeleving PR Advertorials Event marketing Etc. St. IAB Display advertising Social advertising Gmail Ads SEA & SEO EngagementScore Onderst. conversiewaarde “Zachte conversies” Korte termijn - Gedragsverandering ACTIVATE Sales/conversie Leads/sales Conversievolume Point of Sale acties Direct Mail Etc. Retargeting (display) Retargeting (RLSA) SEA & SEO Cost Per Lead/Sales/Action Return On Ad Spend (ROAS) Return On Investment (ROI) NURTURE Loyaliteit Retentie Churn reductie Direct Mail, base Etc. Retargeting (base) marketing (base) Net Promotor Score (NPS) Customer Lifetime Value (CLV)

VOORDELEN VAN HET REAN-FRAMEWORK Waarom zou jouw organisatie ook REAN moeten gebruiken? Borg de aansluiting van je marketingmix op de customer journey Vereenvoudig je planning en aansturing van marketingkanalen Doorbreek de silo’s binnen je eigen organisatie!

BEDANKT VOOR JE AANDACHT!

WANT WIJ MAKEN JE AMBITIES WAAR MEER WETEN OF DE PRESENTATIE ONTVANGEN? DEEL JE AMBITIE! Facebook YouTube LinkedIn CONTACTGEGEVENS Bel Mail