Fulco Polderman Marketing Manager. CV Het prille begin: Programmeur ConcertGebouw Barneveld, Programmeur Peacedog Festival, Sally Forth Records, We vs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack Wouter Jong Nederlands Genootschap van Burgemeesters.
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
© Vrijz. Gem. Vrijburg, Amsterdam.
Branche: music.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Over consumenten, gedrag en marketing
© ReputatieKoning.nl. The Online Marketing Game Has Just Changed Your Company Name / Branding.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Voetbal International1 Nationale uitgeefdag 2011 Dick Holstein directeur/uitgever
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
- - - Social Media.
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
anno 1995 realisatie concept Marketing Creative strategie websites animaties Direct Online brand activation.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
WELKOM publiek in control, draai de rollen om Anneke van der Vaart Account manager CJP Thijs Sprangers CEO Live on Demand CJP Cultuurkaart.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
ARTIEST 2.0. ATIESTEN Pete Philly Dennie Christian MC Biggah.
Kennismanagement & Sociale media
Zodra er een begin is, volgt de rest vanzelf
Loyaliteit begint met een warm welkom
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Training voorbeeld voor
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
Communicatie, Innovatie & Complicaties Wat is innovatie in communicatie? Voorbeeld: Van Speijk Innovatie Prijs 2007 – 2012 Gesneuveld Voorbeelden: Dwarsligger.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Agenda Introductiefilm Presentatie Waarom kiezen voor glasvezel? Ons plan in Leudal Hoe ziet zo’n glasvezelnetwerk eruit? Wat zijn de kosten? Vragen.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
97% van de wereldbevolking weet dat illegaal downloaden NIET geoorloofd is. Er is een grote bereidheid tot betalen voor muziek. Streaming is de redding.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
‘Boost je Business met LinkedIn’
Social Media & Sport Deel I
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Fulco Polderman Marketing Manager

CV Het prille begin: Programmeur ConcertGebouw Barneveld, Programmeur Peacedog Festival, Sally Forth Records, We vs. Death Zwaard Music The Alternative/ The Entertainment Group Brand New Live

BRAND NEW LIVE Bureau voor merkactivatie & entertainment. BRAND = Merk- & sponsoractivatie NEW = Conceptontwikkeling LIVE= Productie & organisatie (bedrijfs-)evenementen Conceptontwikkeling, marketing, PR en organisatie van B2B events voor merken als Samsung Mobile, Ziggo, T-Mobile, DIESEL, Unive, Sanoma en Haven Amsterdam. Daarnaast ontwikkelt Brand New Live activatieformats in eigen beheer die door merken kunnen worden geadopteerd, zoals De Week van het Metropole en Bal11 - het Grootste Studentengala van Nederland.

BRAND NEW LIVE Ook: Consultancy voor artiesten (o.a. Marco Borsato en Jacqueline Govaert), Artist Management voor o.a. Dotan, Krystl en Angela Groothuizen. Bovendien: Marketing, sponsoring en productie voor entertainmentformats als Symphonica in Rosso, BUMA NL en 3Dimensies van Marco Borsato. Brand New Live heeft een partnership met Mojo Concerts/Live Nation.

MARKETINGMIX PRINT OUTDOOR RTV RETAIL ONLINE FREE PUBLICITY/PR

WAT IS ER VERANDERD On demand samenleving: ‘Nieuwe consument’ bepaalt zelf wat & wanneer: Niet langer ‘on top’ benaderen. Uitzending Gemist | Blogs | Video on Demand| Voice over IP | Skype | Streaming diensten als Spotify | Last.FM etc etc.

ONLINE MARKETING SOCIAL MEDIA MARKETING WEBSITE DIRECT MARKETING/CRM PR (BRANDED) CONTENT

WAAROM SOCIAL MEDIA Nederlanders (en met name jongeren) meest intensieve internetgebruikers van Europa Nederlandse jongeren zijn 2 tot 3 uur per dag online. 71% van de jongeren download minimaal wekelijks muziek. Een groot gedeelte daarvan via ‘illegale’ websites. 85% onderhoudt vriendschappen met mensen die ze via het internet kennen door middel van Social Media, zoals MSN Messenger, Hyves, Facebook, MySpace, Twitter.

SOCIAL MEDIA REVOLUTIE Als de consument (potentiële koper van album, download, merchandise of concertkaartje) eenmaal is 'geraakt' via hun gelijken in een sociaal netwerk is deze bereidt: 4x zo vaak geneigd iets aan te schaffen 3x zoveel geld uit te geven 2x zoveel loyaliteit te betonen dan via traditionele media

BELANGRIJKSTE LES Hoe krijg je mensen die zelf als medium functioneren, door hun positie in hun vriendengroep of hun activiteiten als blogger, zover dat ze jouw merkboodschap gaan verspreiden? Maar: Eigen website blijft belangrijk platform Nieuwe belangrijke ontwikkelingen: Muziek niet langer in ‘bezit’ door middel van drager of download - opkomst van streamingplatforms als Spotify op basis van abonnementen Sterke groei gebruik mobiel internet

VOORBEELDCASE

MAAR OOK… Een bruto media-inzet van meer dan 1,1 miljoen euro.. - Mediapartners RTL, 538 en Telegraaf - Univé sponsorship - TV campagne RTL4 - Radiocampagne Actieweek 538: Slapen bij Marco - Printcampagnes in Telegraaf, Spits en NL Magazines - TV registratie Symphonica in Rosso 2006 op RTL4 - Mailingen - PR campagne, ook lokaal/regionaal - Nauwe samenwerking/overleg timings Universal Music

TIMING = KEY Bouw momenta in je marketing- & communicatieplanning…klop deze momenta volledig op! Voorbeeld: Symphonica in Rosso 2011 Resultaat: Al bijna tickets verkocht. Het grootste entertainmentconcept van Nederland. En hoe ziet een communicatieplan/mediaplanning er dan uit? Voorbeeld: Bal11

DE SMAAKDISCUSSIE “… Verhouding liefde voor de muziek van de artiest in kwestie en het marketing/commercieel oogpunt. In welke mate is de liefde voor de muziek van belang om een artiest succesvol te managen? …“(Rick Bleijenberg) “… Vind je het moeilijk wanneer je moet werken met artiesten waarvan je de muziek zelf nooit zou luisteren?..” (Karin Kwant) “ …Denk je dat je je werk ook prima uit kunt voeren zonder dat je je verbonden voelt met de muziek?..” (Ellis van Aarle)

IS ER VERSCHIL? “…Hoe verschilt promotie Enter Shikari met bijv. Symphonica in Rosso…?” “…Twee uitersten zijn bijvoorbeeld Pete Philly en Kim Lian. Is er een groot verschil in het inzetten van marketing tussen verschillende artiesten? en zo ja, hoe ziet dat verschil er dan concreet uit…?” (Arthur Groenendaal)

TIPS VOOR UW TOEKOMST Welke vandaag begint.. Uw concurrenten zitten naast u. Onderscheid is nodig. “..Wat is het belang van netwerken?...” (Liz Verbruggen) Personal branding (Twitter, Facebook, Linkedin) Visibility (concerten) Knowledge (kennis, verdieping, specialiseer jezelf) Personality (hard werken, ambitieus, pro-actief niet reactief) Werk met een doel voor ogen

EN BEDANKT HÉ Tot ziens Fulco Polderman E: T: twitter.com/fulcopolderman