LAATSTE LES! 13 JANUARI 2015. WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

De leesstrategie voor begrijpend lezen
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Redactioneel schrijven Les 2
tekstsoort, -doel + tekstvorm
8.1: Eigen schuld, dikke bult? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Seksueel grensoverschrijdend gedrag
Allemaal beestjes Wereldoriëntatie les 2. Planten- en vleeseters.
1 van 3 41 Waar denk je aan? (1) 1 Werk in tweetallen. Waar denk je aan bij...? Vertel om beurten waar je aan denkt. Schrijf het op één blaadje. Ieder.
Blok 4 Blz Leesvaardig.
4. Leesvaardig Blz. 144 t/m 150 Blok 6. Leesvaardig Leerdoel (2f): Je weet uit de tekst de halen wat een feit of een mening is. Je kunt uit een tekst.
Samenvatting h1-h3.
Leesvaardigheid Hoofdstuk 1 t/m 3
inleiding leesvaardigheid Leesstrategieën & schrijfdoel
Tekstsoort en tekstdoel
Lezen: doe het goed voor
Hoofdstuk 2 par 1 Schrijfdoelen.
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Pag 65 t/m 77. Wat gaan we doen vandaag? Korte herhaling Huiswerk nakijken Werken aan ondernemendheid voor Dummies.
Nederlands Woensdag 6 januari 2va.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Leesvaardigheid Tekststructuren. Vandaag: Inleiding Tekststructuren.
Woordenschat Letterlijk en figuurlijk taalgebruik.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Cursus Leesvaardigheid
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Leesvaardig Nederlands T23.
Leesvaardigheid 2 Klaar voor je toekomst!.
Beste ath 4..
Beste Havo 4..
Spelling woorden met lange klank
Tekstsoort en tekstdoel
Effect van vertelstandpunt, tijd
Communicatie Les 1.
English listening lesson Christiaan van der Logt
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Les 1 Doelgroep: mbo niveau 4 – taalreferentieniveau 3F Docent: Anja Vergeer-Negenman Nederlands leesvaardigheid.
Lezen Onderwerp en hoofdgedachte
Lezen samenvatten.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
4 havo Schrijflijn les 2
Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde
Informatieve teksten, interviewverslag
Communicatie 4e les.
Gesprekstechnieken Les 6.
Robo Sapiens Prik NCZ Didier Meers.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Begeleiden les 1.
Gerben Scholman, Davy Westra, Stef kaptein, Matthijs Roozendaal
Van alle markten thuis Perron 1 – les 1.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Rekenen Mevr. Koçak 13 november 2018.
De leesstrategie voor begrijpend lezen
Observeren rapporteren
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Schrijven 2.7 en 2.8 Formuleren en stijl 3.1

Transcript van de presentatie:

LAATSTE LES! 13 JANUARI 2015

WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!

LESDOELEN Aan het einde van de les weet iedereen welke tekstdoelen er zijn Aan het einde van de les weet iedereen wat hoofd- en bijzaken zijn

UITWISSELEN VOORBEELDEN W? Wissel in tweetallen de voorbeelden die je hebt bedacht uit H? Je leest om de beurt de voorbeelden aan elkaar voor H? Samen T? vijf minuten U? Tien voorbeelden K? Klassikaal bespreken

WELKE VOORBEELDEN HEBBEN JULLIE BEDACHT? Informeren Overtuigen Overhalen of aansporen om iets te doen Mening vertellen Amuseren of vermaken

HOOFD- EN BIJZAKEN

OEFENEN W? Maken opdracht 10 opdracht 1 H? je leest de tekst en schrijft de antwoorden van a t/m d in je schrift H? Alleen T? tien minuten K? Verder met opdracht 13

NAKIJKEN 10. a. Hoofdzaak b. Hoofdzaak c. Bijzaak d. Bijzaak

FEEDBACK W? Feedback geven aan mij H? Het formulier invullen H? in je eentje K? even wachten