Esther De Smet – 27 februari 2016. 1.Identificeer je impact 2.Vertel een sterk verhaal 3.Ken je partners 4.Werk aan je online identiteit 5.Ontdek je toolbox.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Advertisements

Ondernemen in de praktijk
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Een strakke workflow als hulpmiddel voor online samenwerking. Jikke de Groot Universiteitsbibliotheek/ Universiteit Utrecht Sector Innovatie & Ontwikkeling.
User Centred Development
Tips (beoordelingscriteria finale versie ) Diederik, “Three Sins”: Diederik, “Three Sins”: In introductie er niet veel omheen draaien In introductie er.
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Making the case for public engagement Ingrid Prikken/ Project Manager Forumdag Lokale Participatie en Verenigingen 22 Juni 2012.
Benjamin Boerebach, Esther Helmich NVMO workshop 12 juni 2014.
Validatie en kwalificatie van een temperatuur gecontroleerde Supply Chain Gert-Jan van Diest IGZ Congres - De Nieuwe GDP Guideline Nieuwegein, 2 september.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
FEDIPRO PowerEvent Brussel, 29 oktober 2015 #FEDIPRO #FEDIPRO.
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Evidence Based Werken Zo gaat dat 1 Maxime Loose Agentschap voor Overheidspersoneel
PhD guidance AN INSIGHT INTO THE GUIDANCE PROVIDED TO PHD CANDIDATES by the UM Staff Career Counselling Services and the Staff Development Centre (SDC)
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
SoMeRe.nl Een uitnodiging Sjoerd de Vries & Efthymios Constantinides.
Sociale media bij HR & jobs
Digital Data Conservation Joeri Both BMI dag 31 mei 2016 NKI.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Coöperatieve werkvormen DOEL Kennismaking met coöperatief ondernemerschap De studentencoöperatie als praktijkgerichte leervorm.
DOELEN VAN W&T ONDERWIJS
Meewerken of tegenspreken?
Salt & Light Zout & Licht
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
If it doesn’t spread……it’s dead
Inspiratienamiddag Wetenschapscommunicatie
Presentatie titel Measurement education in the junior primary –
Het ontwikkelen van een REDD+ nationale visie en strategie
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Verlangen naar God Longing for God
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Toekomende tijd: met “will”
TU/e SkillsLab Introductie SkillsLab & competentieontwikkeling
Zuyd Lectoraat Employability Impact van technologie en digitalisering nieuwe competenties voor werknemers Dr. Jol Stoffers Erik Canisius MSc Rik Loffeld.
Who knows something about scenarioplanning?
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Transcript van de presentatie:

Esther De Smet – 27 februari 2016

1.Identificeer je impact 2.Vertel een sterk verhaal 3.Ken je partners 4.Werk aan je online identiteit 5.Ontdek je toolbox

Belang voor de samenleving Verbeteren van effectiviteit en duurzaamheid van beleid en werkzaamheden van ‘derden’ Vergroten van sociaal welzijn en sociale cohesie Vermeerderen van economische welvaart en slagkracht Verbeteren van culturele verrijking en levenskwaliteit Belang voor de wetenschap Continuïteit van financiering Vertrouwen van de burger Toetssteen Belang voor de onderzoeker Feedback in vroeg stadium, verbetering van methodologie Relevantie: belang, timing en scope Participatie Persoonlijke skills

Vind dat ene beeld / idee / verhaal Let op met details Onbevangen maar niet dom

development-for-principal-investigators-pis/leading-a-research- project/applying-for-research-funding/research-project- stakeholders Wie is betrokken bij het onderzoek? Op wie heeft dit onderzoek een impact (+ of -)? Wie kan iets met dit onderzoek?

PR-dienst Directie Onderzoek Cel Wetenschapscommunicatie Facultaire communicatieverantwoordelijke Afspraken binnen onderzoeksgroep

Goodier and Czerniewicz, %20Guidelines.pdf %20Guidelines.pdf 1.Evalueer je huidig online profiel 2.Bepaal welke online profielen je hebt/wil en wat je ervoor over hebt 3.Hoe is het gesteld met de vindbaarheid van je onderzoek(sactiviteiten)? 4.Aan de slag: communicatie en interactie Take control Build a network Practice uniformity Monitor yourself

Een ORCID is een identifier die wereldwijd uniek is en eens toegekend structureel blijft verwijzen naar eenzelfde onderzoeker. Uitrol aan UGent vanaf 15 maart 2016 Ingebed in Biblio Mogelijkheid tot ‘identifier switchboard’

VINDBAARHEID Minimaal: Biblio (maar think big) “Communities ‘want’ to find you online; if they can’t find you it may tell them that you’re opposed to community engagement.” OPEN SCIENCE

StorytellingPartners Tools voor je content

Match- making Selecting Amplifying Fluffing Creatie van een gemeenschap Helping Educating Informing

Generate and refine ideas Build a network Hone writing skills Discover and share resources Professional development and career opportunities Conference back-channel Media and public engagement Create involvement Social

Bepaal een strategie en volhard Management of expectations Tweet ‘dik’ en volgens de regels Bouw een netwerk op Ga in interactie Wees authentiek en integer

ALTMETRICS Sterkte van je netwerk Andere dynamiek, andere content, andere lezers maar zwakke correlatie lijkt te bestaan. Complementariteit Bias? Wat brengt de toekomst?

Gevaar voor carrière Kwaliteit van berichten Negatieve houding van collega’s Tijdsdruk Gevoel van verplichting Voorwerp van kritiek Plagiaat van ideeën Intellectuele eigendom Zelfpromotie D. Lupton, Status Anxiety: should academics be using social media? Reaching out: So you want to communicate science online? Nature blog by Soapbox Science (June 2012)

Doctors and medical students should be conscious of their online image and how it may impact on their professional standing. Patient confidentiality Post to the height of your intelligence and with full knowledge that Google never forgets. Social media is very powerful, and can have a great impact on professional and personal relationships. Your choices determine if those lasting impacts are positive of negative.

Wat wil je bereiken met sociale media interacties? Probeer sociale media content te creëren als een natuurlijk onderdeel van je werk. Krijg vat op de voordelen en beperkingen van elke tool/platform. Wees realistisch over je tijdsbesteding. Spreek partners aan. Wees bewust van je digitale voetafdruk maar laat je niet paralyseren door het belang van je zichtbaarheid en/of risico’s te overdrijven. Als je sociale media gebruikt, investeer in de zichtbaarheid van deze profielen/bijdragen. Hergebruik content Goeie timing Goed verhaal HAVE FUN!

1.Identificeer je impact 2.Vertel een sterk verhaal 3.Ken je partners 4.Werk aan je online identiteit 5.Ontdek je toolbox