Project ELLES samen naar een Blended Learning Lab

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale leermiddelen
Advertisements

Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal
“We leiden kinderen op in de 21e eeuw met kennis uit de 20e eeuw en in een systeem dat geworteld is in de 19e eeuw” (K.Robinson)
De innovatie-matrix De veranderende rol van docenten
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Kluwer Juridisch Onderwijs Digitale portfolio. Kluwer Nederland •Juridisch (Deventer) - afd. Onderwijs •Financieel / Fiscaal (Deventer) •Overheid (Alphen.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Succesvol in onderwijs met ICT
en CTO Digitaal onderwijs en Begeleiding.
Kandinsky College Malderburchtstraat
Wat komt er zoal bij kijken?
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Nova Vitaal Gezonde school…… Rosa Wassink Arbo coördinator
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
De virtuele leergemeenschap: een realiteit ! ? Ankie van den Broek en Léon Souren VELON 12 maart 2007.
Who are stakeholders? Financiele gegevens? Omroep?
Workshop Informatievaardigheden Propedeuse FHSS Mediatheek TF.
Scripties … Zijn, als een opleiding scripties laat inwerken, te vinden in de Mediatheek …
Directe Toegang tot Digitale Leermiddelen gebruikersdag 21 juni 2012 Tony Heemskerk.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
Exchange learning results & assesments Henk Nijstad – May 2012.
KNAG-onderwijsdag 6 november 2009 Gebruik buiteNLand nu ook in uw eigen Elektronische Leeromgeving.
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
Deel anders, mijn organisatie
ECK Distributie & Toegang Start ontwerpproces nummervoorziening
VOORSTELLING SEKOIA LOKO AV 28/11. BOEKHANDEL UITGEVERIJ DRUKKERIJ WAAROM SEKOIA? → leskrijgen  digitaal → uitwisseling onderling  digitaal → informatie.
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
‘What’s in it for me?!’ De mogelijkheden van ICT en multimedia in het HBO in perspectief Fontys conferentie Mediawijs, mediarijk , Erik Meester.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Do’s en Dont’s voor uw M&T Subsidieaanvraag Paula Meijer Utrecht, 22 mei 2008.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
De educatieve uitgever anno 2012 Harold Rimmelzwaan 10 november 2011.
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
ICT vaardigheden voor docenten en leerlingen
E-klas en PAL-student Digitaal lesmateriaal voor bètavakken h/v E-klassen 10 november 2015 Cor de Beurs en Arjan de Graaf.
Interactieve Mantelzorgkamer Share&Care
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
Project Pedagoog in de wijk Bijeenkomst week 1.8 Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
INFORMATIEAVOND 25 FEBRUARI Onderwijs dat leeft!.
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Klankbordgroep Z&W 2 maart 2015 Consortium Beroepsonderwijs.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN
Verandertypen en invoeringsstrategieën Omgevingswet
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
What is the meaning of? Student centered learning
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
Samenwerking Wave 0.
Implementatie ECK Jorrit Janszen
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Uw eigen diensten verkopen via 2tCloud
Workshop: Wat verandert er voor mij?
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Keuzedeel ‘beheer en onderhoud van Sportvelden & Golfbanen’
The Future Teacher 3.0.
Programma Digitale Leeromgeving
De scope van het project
Transcript van de presentatie:

Project ELLES samen naar een Blended Learning Lab

project ELLES Alda de Weger en Lidy van den Broek Mediatheek TF & FHMG – pilot digitale literatuur Workshop Mediawijs Mediarijk Project ELLES, opzet en uitvoering Start zelf een project, checklist Delen, vragen, do’s en don’ts Voettekst

project ELLES samen naar een Blended Learning Lab ELLES, even voorstellen Project, idee en kader Samen, wie met wie? Naar, projectplan Blended Learning Lab Voettekst

ELLES → Elles leert anders ! de stip op de horizon even voorstellen de toekomstige generatie student stroomt in over 2 jaar werkt met laptop, tablet, mobiel gewend aan verrijkte digitale leeromgeving gebruikt geen fysieke boeken → Elles leert anders !

wat kan Fontys ‘generatie ELLES’ bieden? waar willen we heen? ? met het onderwijs? met het lesmateriaal? alles digitaal? dlwo/platform? onderwijs inhoud vorm verdergaand digitaal

digitaal leren toekomst wat is er nu mogelijk in het onderwijs? inbedding beschikbare digitale bronnen gebruik educatieve e-books met verrijkte omgevingen experimenteren met verrijkte digitale bronnen e-learning modules en interactieve platforms rol van de mediatheek?

ELLES project experimenteren met verrijkte digitale bronnen mbv projectmatige aanpak eigen aansturing gericht op ontwikkeling nieuwe initiatieven afgebakende periode eigen projectbudget

projectidee Wat, wie, hoe? Voor Anatomie en Fysiologie, daar is veel materiaal beschikbaar Bij FPH en FHMG: synergie Bestaande en nieuwe licenties Pilot 2015-2016 We noemen het project ELLES E-Learning Lesmateriaal voor Effectief Studeren Voettekst

Projectvoorwaarden Visie Actie Ruimte visie + actie visie + ruimte Doel, wat willen we bereiken Actie Lef, ambitie, timing Ruimte Support, budget visie + actie visie + ruimte actie+ ruimte Voettekst

van idee naar projectplan Projectplan ELLES scope, tijdpad, projectteam en stuurgroep voorlopige begroting herkenning en vernieuwing projectfasering 2 fasen: voorbereiding pilot (maart- aug 2015) uitvoering pilot schooljaar 2015-2016 Rol mediatheek: Coördineren, organiseren, verbinden Voettekst

Betrokken bij project ELLES samen Betrokken bij project ELLES Mediatheek TF en FH Mens en Gezondheid Vakgroep Klinisch Redeneren Dienst IT, N@tschool (Threeships), Dienst O&O Uitgevers, leveranciers digitale producten Voettekst

Voettekst

naar een Blended Learning Lab inhoud en toegang e-clips FHMG docenten instructiefilmpjes digitale leermiddelen: Titels van de boekenlijst digitaal en verrijkt Licenties voor interactieve anatomie atlas E-learning modules Voettekst

naar een Blended Learning Lab inhoud en toegang keuze van platform: N@tschool of extern platform? toegang tot de digitale leermiddelen Single sign on via N@tschool Link naar persoonlijke account toegang zonder financiële drempel Pilot: geen kosten voor de studenten Voettekst

Voettekst

denk groter… maar begin klein Voettekst

start zelf een project Invulblad Vragen? a.deweger@fontys.nl Voettekst