‘ Digitaal ’ op de agenda van het lokaal cultuurbeleid Naar methodiek van Jo Caudron.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Politiek Bedrijven Arnhem, 5 april 2005.
Advertisements

Veranderen op gezamenlijke en eigen kracht
Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….
HOOFDSTUK 10 De kunst van organisatie-analyse
Voorbij & Do Met enkele foto’s van Giovanni.
Herstelondersteunende zorg
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Groot-Bijgaarden 5 oktober 2010
BattleBots The school battle.
….een korte presentatie
+ Good practices Mediawijsheid Kennismaking 3.
Moet je nog boontjes Een introductie tot ixtor Mens & Werk. Met kennis, passie , lef en nieuwsgierigheid werken wij keihard voor U.
Where business meets technology
HGW sessie 8 Implementatie Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
Coalitie Gezond Geweten 14 oktober 2013
Ludo Daems.
Wikiwijk Tilburg helpt de burger zelfredzaam te zijn gebaseerd op Slimme Zorg - project “7 x 24 uur zorg- & welzijnscentrale in Tilburg”
Cultuur is een grondrecht. B = p(G+V) Cultuur is een grondrecht.
Samen werken aan een gezonde regio!
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Een Fantastische Samenleving Doel: verbetering van beoordeling van het individu Bedrijf: Personal Skills Portfolio Aanbod: - toetsing door ervaring - kwantificatie.
Pilot-project uitvoering kpi’s highligts van de ervaringen van de pilotgemeenten 22 november 2012.
Hoofdaannamen van Appreciative Inquiry
“Een samenwerkingsverband van mensen in formele functies die met behulp van regels en middelen een gemeenschappelijk doel realiseren”. ORGANISATIE Mensen.
Pagina 1 Compliance Professionaldag 7 oktober 2010 ‘Compliance in bedrijf’ Blijvend voldoen aan (interne) regels en integer handelen Guido Kilsdonk Carolien.
Workshop ‘visieversneller’
1e gebruikersgroep, 6 januari 2015
Opnieuw samen leven met elkaar Presentatie Congres 25 november 2014.
ArchiValue: de APG-Case
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
De multimeter.
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
ENW Design team: ‘Blended leren in de lerarenopleiding’ Project titel: ‘Shaken, not stirred: Hertekenen van het klassikale instructiemodel naar een blended.
Vernieuwing van je geloof…..
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
High Performing Teams De Kunst van het Bewegen drs. Eric Slager.
Werkveldconferentie 13 november 2014
Informatie management HC2
Wat is belangrijk? Dat we Gods goedheid beleven Dat we dagelijks veranderen Dat we op weg zijn naar heerlijkheid Dat we leren zien met Gods ogen.
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Kerk 2025 Waar een Woord is, is een weg
Verschillende rollen en stijlen
Maak je persoonlijke veranderverhaal
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Heike Delfmann / Lectoraat Veranderend Ondernemerschap NHL 1.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Organisaties helpen beter te presteren door inzicht te geven in essentiële feedback van hun medewerkers, cliënten, hun ouders/ vertegenwoordigers en vrijwilligers.
1 Huisstijl kleuren: ● oranje: r231 g116 b29 ● donkerbeige: r178 g142 b84 ● midden beige: r214 g191 b145 ● licht beige: r243, g236, b222 Openingsdia NVB.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Afspraakgericht werken Snel balie
Han Mesters Sector banker zakelijke dienstverlening
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Loont investeren in DCIM?
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Definitie Smart Industry
Dementievriendelijk Noord-Brabant
van specialist naar generalist L&D-professional wordt Business Partner
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Informatiebijeenkomst
Werkvorm Vergaderen op kleur.
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
startkaart wat? waarom? hoe? tips!
Succes in samenwerken hoeft geen toeval te zijn
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Sierteelt, digitaal snel op weg
Smart schools Open oproep voor digitale innovatie in onderwijs
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Transcript van de presentatie:

‘ Digitaal ’ op de agenda van het lokaal cultuurbeleid Naar methodiek van Jo Caudron

Zeven metaforen om de impact van de digitale verandering te begrijpen:

Elke metafoor staat voor een digitale kracht: een verandering die vandaag al om zich heen grijpt en zichtbaar is Bij elke metafoor horen een aantal kenmerken Door ze te scoren kan je de impact ervan in je eigen context bespreekbaar maken Blijf positief: elke verandering is een uitdaging, elke uitdaging veronderstelt creativiteit. Daar zijn we goed in! Digitaal in ons dna: waar zitten de kansen?

Groen: heeft impact, maar we zijn er nog niet helemaal Oranje: heeft impact, maar er moet nog veel en hard aan gewerkt worden Rood: daar kunnen we niet voorbij. Het is onze core niet, of we kunnen er weinig aan veranderen Zwart: het heeft geen impact

Het glazen huis beschrijft de veranderende relatie tussen een organisatie en de buitenwereld. Drivers of transformation zijn: -Transparantie -Verantwoordelijkheid -Nabijheid -Reactievermogen -Tweerichtingsverkeer -‘vermenselijking’ -Authenticiteit Jo Caudron vat het samen – bekijk het filmpje

Het pakket beschrijft het bundelen, ontbundelen en 'herbundelen' en de impact ervan op je aanbod, dienstverlening en organisatie. Drivers of transformation zijn: -monolithisch versus atomair -APPificatie (verticalisering) -Longtail -gepersonaliseerd -Ervaring -snelheid -Prijsmodel -(self)service -Schaalbaarheid Jo Caudron vat het samen – bekijk het filmpje

The Frog staat symbool voor het 'bypassen' : aanbieders die over je heen springen, of waar je zelf over heen springt, wat onmiskenbaar leidt tot een verandering in de bestaande waardeketen. Drivers of transformation -Bypassing -virtualisatie -fragmentatie van contactpunten. Jo Caudron vat het samen – bekijk het filmpje

De poortwachter staat voor het feit dat digitalisering nieuwe opiniemakers, ander leiderschap en onverwachte spelers op de voorgrond heeft gebracht die alle aandacht naar zich toe trekken. Drivers of transformation zijn: -nieuwe gatekeepers -Aanbevelingen -'good is good enough' -ambassadeurschap. Jo Caudron vat het samen – bekijk het filmpje

De reiziger is de metafoor voor verandering van plaats en locatie. Zo ontstaan hybride modellen die online en offline combineren en een eigen, passende gebruikerservaring creëren. Drivers of transformation zijn: -locatie, bruikbaarheid (nut) - 'empowered self‘ -onmiddellijke voldoening -nieuwe manieren van werken -contextueel bewustzijn Jo Caudron vat het samen – bekijk het filmpje

De participant beschrijft het belang en de kracht van de massa. Drivers of transformation zijn: -Community -Gamification -Samenwerking -de kracht van de massa. Jo Caudron vat het samen – bekijk het filmpje

De Cyborg staat voor you ain't see nothing yet... Een metafoor die de veranderende relatie tussen mens en technologie verbeeldt. Drivers of transformation zijn: -Internet of Things -Wearables -quantified self -Robotica -Data -monitoring. Jo Caudron vat het samen - bekijk het filmpje

Succes !