Hoe kin in dosint kreatyf omgean mei besteand materiaal? Kreatyf Ast kreatyf bist, betinkst orizjinele ideeën, oplossingen en metoaden foar dyn lesssituaasje.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rekenen met muzieknoten
Advertisements

geen fossiele brandstoffen In 2020 al? Kan dat???
Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Ho 4:Talenten.
Belibje it Mar Het begin: november 2010 de 2 e prijs in de AFUK taalbeleidswedstrijd.
Workshop Meervoudige intelligenties Hoe ben je slim? 2011
thema's weinig over puur “onderwerpsontsluiting” onderwerpsontsluiting full-text zoeken user / looser generated content catalogiseren / titelbeschrijven.
Meervoudige intelligenties
Het is nooit te laat om te worden wie je had willen zijn.
Afrikaans de taal..
Didactiek en Klassenmanagement Prestatie 1
Leerprincipe 4 Zorg voor afwisseling Het gaat er niet om hoe
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Welkom! De vernieuwde scholenprojecten van de 3 Limburgse nationale parken Interlimburgse NME dag Gouvernement Maastricht 21 november 2013.
Kennis - Intelligentie
Deltion College Engels A1 Spreken/ [Edu/001] thema: My name is…
Meervoudige intelligentie
Interpreteren van data
Onderzoeksvraag Op welke wijze beïnvloedt cultuur informatieoverdracht en hoe kunnen wij deze overdracht beïnvloeden? Wat zijn culturele struikelblokken?
Denkvaardigheden Prakticon 2013/2014.
Welkom op deze informatieavond
Geestelijk leiding geven in de praktijk
Natuurgerichte intelligentie
Presentatie Bijeenkomst 2
Dr. H. Gardner ‘Het gaat er uiteindelijk niet om hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent’ 1.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Deltion College Engels A1 Lezen/ Schrijven [Edu/001] thema: you’ve got mail can-do : kan korte, eenvoudige berichten begrijpen/ kan een korte mededeling.
Hoe leer je geschiedenis?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Meervoudige intelligenties.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Docent: Hans Bruning.
Docent: Rileen Noordermeer.
Levenslooppsychologie werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
DIAGNOSTYSKE TOETS PABO 1, FRYSK FOAR FRYSKTALIGEN.
Bianca Merken Ma classe got talent! Bianca Merken
Taalkennis les 2. Interferenties How late is it? Ik wit net hoe'tst dat moatst sizze. Ik heb er helemaal mijn nocht van. Ast it wolst, dan moatst der.
Genesis 1:1-6:8 (1) WELKOM. Psalm 29: 1  Hemelingen, buigt u neer,  geeft de HERE kracht en eer,  geeft de HERE heerlijkheid,  looft zijn naam en.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Workshop RAOS conferentie Het evidence beest: welkom in het onderwijs?! Mathilde Plender MSc / Marloes Hoencamp MSc.
Hoe leren leerlingen? Het leerproces Overzicht hoofdstuk 1
Doelstellingen Nieuwsbegrip Motiverend begrijpend lezen Uitbreiding van kennis van de wereld Transfer.
Meervoudige intelligentie
ICC Module Meervoudige Intelligenties Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Meervoudige Intelligentie theorie (Gardner)
Op hokker nivo moat in learling/studint/dosint útkomme?
Coöperatieve structuur Wat is NLD? •NLD= Jullie energieleveringscoöperatie (dochter-coöperatie van de drie provinciale koepels) •Noordelijk.
Vanuit de werkgroep duurzaamheid van plaatselijk belang is het initiatief ontstaan voor het opzetten van een eigen energie coöperatie in Nij beets .
Omgevingsonderwijs Wat? Leren in en van de (eigen) omgeving Waarom?
Op nei Drachten…... Ivm. de afsluiting van ons gymjaar zijn we uitgenodigd door Jitske om bij haar te komen BBQen.
Wêrom is "wiif" it ferskriklikste Fryske wurd?
Alle kinderen gemotiveerde lezers
In paradys foar linguïsten It Taalwittenskiplik Belang fan it Bildts
DOEL FAN DE LES Oan it ein fan dizze les witte jim:
Hoe maak je een grafiek? Tabellen & Diagrammen.
Op hokker nivo moat in learling/studint/dosint útkomme?
Boekbespreking “Soorten intelligentie” ~ Howard Gardner
Bernlef, Gudrun, tha engleskan and tha nerdan
PRESINTEARRET.
Üüs driimerai.
Yntern Provinsjaal Taalbelied
Fjouwer Fryske klassiken hifke troch Eric Hoekstra
Stelling1 Frysk as ferplichte fak yn it basisûnderwiis moat ôfskaft wurde.
Tuhuupe Mei-inoar Zusammen
Hoe kin in dosint rekken hâlde mei de learstilen yn de groep
Gearkomste mei selskippen op 5 maart 2019
Transcript van de presentatie:

Hoe kin in dosint kreatyf omgean mei besteand materiaal? Kreatyf Ast kreatyf bist, betinkst orizjinele ideeën, oplossingen en metoaden foar dyn lesssituaasje. Betinkst ek nije wurkwizen dêr’t besteande wurkwizen troch ferbettere of ferfongen wurde kinne.

Foarbylden Moat dat en wêrom moat dat dan?  Metoaden wurde hieltyd better en moaier  Der is goed neitocht oer wat der yn stiet en hoe’t it der yn stiet  De skriuwer hat dat fansels sa ôfwikseljend en kreatyf mooglik dien  De kursisten kinne besjen wat se leare en meitsje dy kar al of net  Digitale mooglikheden wurde hieltyd faker in organysk ûn derdiel  De reade line / trochgeande line is sa optimaal  Foarbylden  Dêrom de fraach:  Moatte we kreatyf omgean mei en wêrom dan?

placematmodel Graach yn in groepke fan trije of fjouwer foar dysels opskriuwe wêrom’t it moatte soe. Dan yn jim groepke oerlizze en wêr’t jimme it oer iens binne yn ‘e midden opskriuwe No jimme

Wat jimme fûn hawwe 1234512345 ?

Wêr’t ik oan tocht haw  1Metoademakkers hawwe oanstriid tefolle yn de les op te nimmen. Se wolle it hiele programma graach sa goed en sa moai mooglik oanbiede.  2De metoademakker efter syn / har buro moat alles wol digitaal op papier sette. Dat betsjut dat lêze en skriuwe gau de foarkar krije.  3De metoademakker kin net goed rekken hâlde mei wikseljende omstannichheden

Wikseljende omstannichheden  It plak: (in lokaal mei alle audio-fisuele helpmiddels of in sealtsje yn in doarpshûs mei in flap-oer  De lesjouwer: en syn / har foarkarren, sterke en swakke punten  De tiid: ûnder skoaltiid, daliks nei’t wurk, jûns  De groep: de groep,tal dielnimmers, âldens, ferwachtingen, ynteraksje  De kursist: hoe’t dy leart (ynsjoggen) en hoe’t dy leare wol)

Wat mear oer hoe’t we leare  Piet van der Ploeg Lector Daltononderwijs, Saxion Hogescholen  Het is een bekend praatje met plaatje. Hoeveel we onthouden hangt sterk af van hoe we ons geïnformeerd hebben. Van wat we aanhoren bij een presentatie of een les onthouden we minder dan van wat we lezen en veel minder dan van wat we in een groep bediscussiëren en nog veel minder dan van wat we al doende leren en véél en véél minder dan van wat we een ander uitleggen. De verhoudingen liegen er niet om: “Lecture 5%, Reading 10%, Audio-visual 20%, Demonstration 30%, Group Discussion 50%, Practice by Doing 75%, Teaching Others 90%.” Uitgebreid empirisch onderzoek zou het hebben uitgewezen.

De piramide fan it learen ! !

In oar oersjoch  10% fan wat we lêze  20% fan wat we hearre  30% fan wat we sjogge  50% fan wat we hearre en sjogge  70% fan wat we mei oaren beprate  80% fan wat we mei oaren evaluearje en neibeprate  90% fan wat we oaren útlizze

Learstilen fan Kolb Sjoch ek jim litetratuer: Jan Kaldeway De oae kear mear

Mearfâldige yntelleginsjes neffens Gardner  Intelligentie (IQ)  Leren heeft natuurlijk ook met intelligentie te maken. Intelligentie is het vermogen om rationeel te denken, doelgericht te handelen en effectief met de omgeving om te gaan. Intelligentie is niet statisch, maar dynamisch. Gardner onderscheidt acht intelligenties:  De verbaal-linguïstische intelligentie: taal, woorden en lezen.  De logisch-mathematische intelligentie: getallen.  De visueel-ruimtelijke intelligentie: beelden, ontwerpen, grafieken.  De muzikaal-ritmische intelligentie: geluid en muziek.  De lichamelijk-kinesthetische intelligentie: lichaam en motoriek.  De naturalistische intelligentie: planten, dieren, waarnemen.  De interpersoonlijke intelligentie: contact met anderen.  De intra-persoonlijke intelligentie: kent zichzelf goed.  Iedereen heeft verschillende intelligenties in meer of mindere mate. Het is mogelijk om de intelligenties te ontwikkelen.

Wiskundig-logisch of logisch- mathematische intelligentie Taalkundige of verbaal-linguistische intelligentie Visueel-ruimtelijke intelligentie Lichamelijk-motorische of lichamelijk- kinesthetische... Natuurgerichte of naturalistische intelligentie Interpersoonlijke intelligentie Intrapersoonlijke intelligentieMuzikaal-ritmische intelligentie

Kreatyf wêze? Ja dus! Mar hoe? In pear konklúzjes:  Teksten komme wol oan ‘e oarder. Kom mei skema’s, oersjoggen, brûk Edufrysk, professor Henk, Dus: hearre, lêze en, sjen  Praat oer de learstof, organisearje diskusje as dat kin  Lit kursisten allinne of yn lytse groepkes ûnderdielen tariede en it de hiel groep útlizze  Jou opdrachten en tagelyk de romte om dat op eigen wize út te fieren  Doch spultsjes mei daliks reagearjen of mei oerlis en opsykjen (Jim werkenne yn de opdrachten wat we bepraat hawwe)

En no jimme  Jimme krije fan my les 1 fan de kursus SkriuwmarFrysk1  Lesboek en oersjoch regels  Yn dizze les giet it om g/ch en u/ú  Betink as groepke hoe’t jimme ien fan dy beide ûnderdielen kreatyf oanpakke kinne.  Hâld as groepkes kontakt mei de oare groepkes, want we wolle fansels net twa kear deselde kreative ideeën. Súkses!