De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ROLMODELLENWERKING sinds 2009…. DOEL sensibiliseren informeren: geen sid-in adviseren: geen CLB rekruteren: geen promo.

Verwante presentaties


Presentatie over: "ROLMODELLENWERKING sinds 2009…. DOEL sensibiliseren informeren: geen sid-in adviseren: geen CLB rekruteren: geen promo."— Transcript van de presentatie:

1 ROLMODELLENWERKING sinds 2009…

2 DOEL sensibiliseren informeren: geen sid-in adviseren: geen CLB rekruteren: geen promo

3 Fabeltjes ontkrachten belangstelling wekken voor veelheid aan opleidingen “enkel advocaat of bankdirecteur is een echt beroep”

4 Fabeltjes ontkrachten bewust maken van aanwezige ondersteuningsaanbod “aan de universiteit/hogeschool moet je alles alleen uitzoeken”

5 Fabeltjes ontkrachten gevoelig maken voor identificatie met succesvolle student “hoger onderwijs volgen met een andere moedertaal of met een leerstoornis wordt moeilijk”

6 Fabeltjes ontkrachten warm maken voor reguliere informatieaanbod “je ten gronde informeren over een opleiding is niet nodig als je weet wat je wil”

7 PROFIEL ROLMODEL  student  UGent, HoGent, Artevelde, HBO5  60 stp  vrijwilliger

8 Bijzondere verhalen  Andere moedertaal  Atypische vooropleiding  Functiebeperking  Pioniersstudent  Kansarm milieu: lage SES  Bijzonder statuut (topsporter, ondernemer, politiek mandaat, kunstenaar, …)  GIT/PDT

9 72 Rolmodellen

10 DOELGROEP  3 de graad SO: 5 de en 6 de (7 de )  ASO, TSO, KSO, BSO

11 TIMING  Najaar: november  Voorjaar: februari - maart

12 AANBOD 1. WIJ BEZOEKEN UW SCHOOL meestal GROEPGESPREKKEN soms SPEEDDATE

13 AANBOD Programma op maat: a)Groepsgesprekken b)Rondleiding c)Workshop 2. U BEZOEKT ONZE INSTELLING

14 METHODIEK groepsgesprek  Voorbevraging  Rotatie (3x20 minuten): rondetafelgesprek Kennismakingsronde Cijferquiz Woordenspel  Slotbevraging  Keuzeronde

15 CONTACT Sünbül Karakaya Medewerker diversiteit Marieken De Munter Medewerker diversiteit


Download ppt "ROLMODELLENWERKING sinds 2009…. DOEL sensibiliseren informeren: geen sid-in adviseren: geen CLB rekruteren: geen promo."

Verwante presentaties


Ads door Google