De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2."— Transcript van de presentatie:

1 Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1

2 Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2

3 De kracht van weblogs 3

4 1996

5

6 6

7 Kenmerken van een weblog Regelmatig nieuwe content Omgekeerd chronologisch Reactiemogelijkheid Kolommen Trefwoorden en categorieën Multimedia Heel veel links

8 Waarom bloggen voor Google? 1.Out of the box geoptimaliseerd 2.Gratis SEO-plugins 3.Fresh content voordeel 4.Versterkt je website 5.Linkbuilding gaat gemakkelijker

9 Sneeuwbal-effect

10 Elke site wordt een weblog

11 Maak je eigen website

12 Ook voor multinationals

13 Geen tijd? Blog ergens anders

14 Praktijkoefening: zelf een weblog maken met 14

15 Tips voor effectief bloggen Verzin een pakkende titel en startzin Gebruik tussenkopjes Gebruik veelgezochte termen – bijvoorbeeld merknamen - in titel en tussenkopjes Pas royaal multimedia toe Sluit af met een vraag of uitdaging Vergeet de meta-informatie niet Zet door naar andere social media

16 Wat kan ik er mee? 16

17 De 90-9-1 regel 1% is zeer actief en zorgt voor het grootste deel van de bijdragen 9% draagt of en toe iets bij 90% van de bezoekers leest alleen, de zogenaamde lurkers Waar zit jij en waar wil je zitten? 17

18 Blogs zijn toch al weer uit? Aantal blogs eind 2010 geïndexeerd door BlogPulse 152 miljoen 346 miljoen mensen lezen blogs wereldwijd (3/2008 ComScore) Populairste weblog (Techcrunch) heeft 1.750.000 RSS feeds Aantal nieuw posts per dag 900.000 Aantal blogtalen 81 59% van de bloggers doet het al langer dan 2 jaar….. Trend: Groups, fora, nieuwssites worden “social” en krijgen daarmee een “blog appearance” 18

19 Mijn ervaringen EmploIT: EmploIT Sinds september 2006 op EmploIT >115.000 bezoekers Meest gelezen (recent): Meest Invloedrijke Recruiter 2010 >5.500 keerMeest Invloedrijke Recruiter 2010 gelezen, > 600 reacties, 97 retweets, 45 Facebook shares Eigen redactie is moeilijk Recruiment Matters: Recruiment Matters Sinds november 2009 Vaste rubriek (Van twee kanten) op vast moment (dinsdag 08:30) Meest gelezen: Gaat de recruiter verdwijnen: >3500 x gelezen, 44 reacties, 16 keer retweetedGaat de recruiter verdwijnen Regelmatig in top 5 “Meest besproken” Sprout: Sprout Sinds januari 2010 blogger op Expertlog Drieluik over LinkedIn (>4000 lezers per artikel) Serie columns over doorstarten Serie columns 19

20 Hoe zoek je een blog? Blog search engines: Technorati (blogs en posts separaat) Technorati IceRocket (blogs en meer, gratis stats voor je blog) IceRocket Google Blogs (zoeken in Nederlandse blogs) Google Blogs Voorbeelden interim management blogs: InterExcellent (Management, bureau-gebonden) InterExcellent HI-RE (Recruitment, HR, Arbeidsmarkt, vak-gebonden) HI-RE Peter Alderliesten (individueel, oud-deelnemer) Peter Alderliesten Maar ook: LinkedIn Groups (Interim Manager NL, 4662 leden, MKBNED 3528)Interim Manager NL Nieuwssites (Weblog Managers Online)Weblog Managers Online Markplaats (InInterim, bijna 12.000 leden)InInterim Twitter (microblog, search naar Interimmers op Twitter)search naar Interimmers op Twitter 20

21 Wat is een effectieve strategie? Van luisteren via reageren naar participeren Ontdek de mores (authentiek, geen platte reclame, geef wat weg van je deskundigheid, geef krediet, bronverwijzing, roep op tot discussie, reageer snel op reacties, geen “bashing”etc.) Sluit je aan of begin zelf afhankelijk van het landschap op jouw vakgebied Doe eens een search in je netwerk naar andere bloggers en vraag naar hun ervaringen 21

22 Verder lezen Frank Meeuwsen - BlogheldenBlogging for Dummies 22

23 Huiswerk Maak een Twitteraccount aan (als je dat niet al hebt) – Gebruik hiervoor “Aan de slag met Twitter”, hoofdstuk “Een Twitteraccount aanmaken” – Download de PDF op http://paulusveltman.nlhttp://paulusveltman.nl Als je tijd en zin hebt, ga dan ook nog wat interessante mensen volgen – Hoofdstuk “Mensen gaan volgen” 23


Download ppt "Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2."

Verwante presentaties


Ads door Google