De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Slovenië en Italië (Friuli)

Verwante presentaties

Presentatie over: "Slovenië en Italië (Friuli)"— Transcript van de presentatie:

1 Slovenië en Italië (Friuli)
5 sept 2016 7 dagen Jacques Van Remortel

2 Slovenië en Italië (Friuli)

3 Dag 1 Brussel - Ljubljana
Vlucht Brussel – Ljubljana met Adria Airways Bezoek aan de hoofdstad van Slovenië

4 Dag Ljubljana Bezoek aan het oude centrum van de stad. We wandelen van het Preseren plein langs de Ljubljanica rivier en bewonderen de vele pittoreske schilderachtige gebouwen en straten.

5 Dag Bled, Kranjska Gora We zien het schitterende meer van Bled en bezoeken de burcht en het eilandje. We nemen de kabelbaan naar het Vogelgebergte in de Julische Alpen We wandelen in de Vintgar kloof. We overnachten in het wintersportcentrum Kranjska Gora

6 Bled, Vintgar, Kransjska Gora

7 Dag 3 Julische Alpen, Kobarid, Udine
We genieten van onze prachtige rit door de Julische Alpen en langs de Soca vallei naar Kobarid. In Kobarid bezoeken we het oorlogsmuseum van de Eerste Wereldoorlog. We steken de grens over met Italië , rijden naar Udine en maken er een avondwandeling.

8 Julische Alpen, Kobarid, Soca vallei

9 Friuli

10 Dag 4 Udine, Palmanova, Redipuglia, Trieste
We bezoeken Udine : de Domkerk, de Piazza della Liberta en zijn vele prachtige gebouwen. We vervolgen met het kasteel en de Piazza Matteoti. We rijden naar Palmanova, een vestingstad met een zeer regelmatig patroon, gestart in 1593. We vervolgen met een bezoek aan de enorme begraafplaats voor slachtoffers van WO I in Redipuglia waarna we verder rijden naar het centrum van Trieste en er een avondwandeling doen.

11 Udine, Palmanova, Redipuglia, Trieste

12 Dag 5 Trieste, Castello Miramare, Trieste
Bezoek aan de grootstad Trieste, de monumentale Piazza dell’ Unita, Canal Grande, kerken, de Colle di San Giusto, de Piazza della Cattedrale,… Na de middag vervolgen we met een bezoek aan de Castello Miramare, waarna we terugkeren naar het centrum van Trieste en vrije tijd nemen voor wat winkelen.

13 Trieste, Castello Miramare, Trieste

14 Dag 6 Aquileia, Grado, Postojna, Portoroz
We rijden naar Aquileia en bekijken er de opgravingen van de Romeinse nederzetting en de basiliek Volgende halte is het eiland Grado met zijn mooie basiliek. We keren terug naar Slovenië en bezoeken er de grot Postojna. Daarna gaat het naar Portoroz, centrum van de Sloveense riviera.

15 Aquileia, Grado, Postojna en Portoroz

16 Dag 7 Lipica, Ljubljana en Brussel
We gaan kijken naar de stallen en het museum van de beroemde Lipizzaner paarden. We gaan terug naar waar we reeds geweest zijn. We rijden naar Ljubljana, maken een wandeling door het moderne deel van de stad en keren terug naar Brussel.

17 Lipiza, Ljubljana

Download ppt "Slovenië en Italië (Friuli)"