De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kroatië en Bosnië - Herzegovina

Verwante presentaties

Presentatie over: "Kroatië en Bosnië - Herzegovina"— Transcript van de presentatie:

1 Kroatië en Bosnië - Herzegovina
2 september 2014 10 dagen Jacques Van Remortel

2 Kroatië en Bosnië-Herzegovina

3 Dag 1 Vlucht Brussel – Zagreb met Croatian Airlines
Kennismaking met de hoofdstad van Kroatië

4 Dag 2 – Bezoek aan Zagreb We bezoeken de bovenstad, zowel het religieus deel als het burgerlijk deel. We gaan kijken naar de Galerie voor Naieve Kunst. Met de kabelbaan dalen we af naar de benedenstad. We wandelen langs de promenades van het “Groene Hoefijzer” met de statige Habsburgse gebouwen Tenslotte wandelen we door de monumentale Mirogoj begraafplaats

5 Zagreb

6 Dag 3 – We rijden door de Zagorje
Oude kastelen, burchten en landhuizen Kumrovec, geboorteplaats van Tito Gotisch-renaissancistische burcht van Veliki Tabor Romantisch 13de eeuwse kasteel van Trakoscan Barok- en rococopaleizen en de 15de eeuwse witgeverfde burcht met fel rode dakpannen in Varazdin.

7 Kumrovec, Veliki Tabor, Trakoscan, Varazdin

8 Dag 4 –We rijden naar de grens van Servië
We verlaten het hotel in Zagreb en rijden door Centraal-Kroatië en Slavonië. Bij Jasenovac zien we het bloemachtige monument ter herdenking van de vele slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. We rijden naar Vukovar waar we geconfronteerd worden met de gruwel van de oorlog van de jaren 90. We beëindigen de dag in Osijek waar we een wandeling maken door de oude stad.

9 Jasenovac, Vukovar, Osijek

10 Dag 5 – We bezoeken Banja Luka
We rijden naar Banja Luka, tweede grootste stad van Bosnië – Herzegovina en hoofdstad van de Republika Srpska We wandelen door het centrum van de oude stad en zien het kasteel, de markt, de hoofdstraat, de kerken en het park.

11 Banja Luka

12 Dag 6 – We bezoeken Sarajevo
Resten van zovele culturen en zwaar getroffen in de burgeroorlog van de jaren 90. We wandelen door het oude deel van de hoofdstad van Bosnië – Herzegovina en zien orthodoxe en katholieke kerken, synagoge en moskee’s, markten en uitgangscenter, scholen, Turkse bazaar.

13 Sarajevo

14 Dag 7 We rijden naar het Nationaal Park van Sutjeska en verder naar Mostar
We bezoeken een park van ongerepte wildernis, te midden van twee bergmassieven, één van de laatste oerbossen van Europa. We rijden verder naar Mostar, ontmoetingsplaats van twee culturen en twee godsdiensten. We bezoeken het oude stadsgedeelte met zijn bazaar, moskee, een typisch Turks huis en zijn beroemde brug.

15 Sutjeska, Mostar

16 Dag 8 – Medjugorje, Kravica en Dubrovnik
We bezoek Medjugorje, een belangrijk Katholiek bedevaartsoord. We zien de Kravica watervallen We steken opnieuw de grens over van Kroatië en rijden naar Dubrovnik, de Parel van de Adriatische Zee. Avondwandeling in Dubrovnik

17 Medjugorje, Kravica, Dubrovnik

18 Dag 9 – Bezoek aan Dubrovnik
De oude stad en de monumenten krijgen onze aandacht : de muren van de stad, de kloosters, de kerk en de kathedraal, de schatkamer, fonteinen, de oude haven, kabelbaan naar de burcht Vrije tijd in Dubrovnik

19 Dubrovnik

20 Dag 10 – terug naar Brussel
Vrije tijd in Dubrovnik Naar Zaventem met Croation Airlines Vaarwel Kroatië !

Download ppt "Kroatië en Bosnië - Herzegovina"