De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

HOSPITALITY EXPERIENCE Beleving en consumenten gedrag Aalden, 3 december 2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "HOSPITALITY EXPERIENCE Beleving en consumenten gedrag Aalden, 3 december 2015."— Transcript van de presentatie:

1 HOSPITALITY EXPERIENCE Beleving en consumenten gedrag Aalden, 3 december 2015

2 HOSPITALITY EXPERIENCE Wie is Bert? 38 jaar, woont in Galder Vrouw en vier dochters Service Design voor NHTV Slaapt in hotels tijdens zakelijke reizen, kampeert met zijn gezin tijdens vakanties. Bewondering voor de creativiteit van ondernemers en voor goed ontworpen dierentuinen en attracties Bakt graag brood en banket “in mijn vakantie wil ik veel buiten zijn: spelen met m’n kinderen in de natuur; beetje cultuur en Cultuur opsnuiven; lekker eten en drinken.”

3 HOSPITALITY EXPERIENCE Waarom ben ik hier ?

4 HOSPITALITY EXPERIENCE Beleving = business

5 HOSPITALITY EXPERIENCE Beleving = business

6 HOSPITALITY EXPERIENCE Beleving = business

7 HOSPITALITY EXPERIENCE Beleving = business

8 HOSPITALITY EXPERIENCE Consumenten kopen geen producten en diensten meer Uw gasten kopen: Herinneringen Emoties Ontspanning Tijd voor elkaar Persoonlijke ontwikkeling U verkoopt: Entreebewijzen Parkeerplaatsen Koffie en taart Hotelkamers Informatie

9 HOSPITALITY EXPERIENCE Dit is niet uw toekomst…

10 HOSPITALITY EXPERIENCE Niemand komt voor u of uw bedrijf Uw gasten komen voor wat u mogelijk maakt

11 HOSPITALITY EXPERIENCE Behandel uw gasten niet zoals u behandeld wilt worden. Behandel uw gasten zoals zij behandeld willen worden.

12 HOSPITALITY EXPERIENCE

13 HOSPITALITY EXPERIENCE Beleving wat is dat? Persoonlijke context Beleving is context gebonden Persoonlijke context Waarom bent u hier? Met welk doel(-en) bent u hier? Welke rol speelt dit deel van de dienstverlening in het bereiken van uw doel(-en)?

14 HOSPITALITY EXPERIENCE Beleving Fysieke omgeving Omgeving, gebouwen, voorwerpen, layout, kleuren, materialen, huisstijl / merk Fysieke context

15 HOSPITALITY EXPERIENCE Beleving Sociale context Met wie bent u hier? Welke medewerkers hebben contact met u? Wie zijn hier nog meer? Sociale context

16 HOSPITALITY EXPERIENCE Experiences ontwerpbaar

17 HOSPITALITY EXPERIENCE

18 HOSPITALITY EXPERIENCE Beleving in recreatieve context tijd na voor tijdens Persoonlijke contextFysieke contextSociale context

19 HOSPITALITY EXPERIENCE Hyper transparantie in de 21e eeuw Wat uw gast beleeft Wat u doet… Wat u belooft…

20 HOSPITALITY EXPERIENCE

21 HOSPITALITY EXPERIENCE Ben duidelijk over wie u bent Ben duidelijk over welke gasten u graag ontvangt

22 HOSPITALITY EXPERIENCE WAT HOE WAAROM WIE

23 HOSPITALITY EXPERIENCE Dove Peter en Dove Waander

24 HOSPITALITY EXPERIENCE Hartelijk dank voor uw aandacht!


Download ppt "HOSPITALITY EXPERIENCE Beleving en consumenten gedrag Aalden, 3 december 2015."

Verwante presentaties


Ads door Google