De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 HOOP. Van dromen doelen maken Leuven, 9 september 2015 HOOP. Van dromen doelen maken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 HOOP. Van dromen doelen maken Leuven, 9 september 2015 HOOP. Van dromen doelen maken."— Transcript van de presentatie:

1 1 HOOP. Van dromen doelen maken Leuven, 9 september 2015 HOOP. Van dromen doelen maken

2 2 HOOP. Van dromen doelen maken Verwelkoming Hilde Talloen, Cera

3 3 Welkom  3 hoopvolle initiatieven vandaag  lancering van het boek Hoop. The World Book of Hope  Bekendmaking resultaten enquête ‘Hoe hoopvol is de Vlaming?’ bij ruim respondenten  Lancering projectoproep ‘Prijs van de Hoop: van dromen doelen maken.’

4 4 Welkom  Synergie Uitgeverij Lannoo en Cera  Boek Hoop. The World Book of Hope : kroonboek voor Cera-vennoten  15 september in Leuven: event ‘De kracht van Hoop’ i.s.m. Cera  professioneel namiddagcongres met o.a. Prof. Anthony Scioli  publieksavond met o.a. Prof. Dirk De Wachter  Projectoproep ‘Prijs van de Hoop. Van dromen doelen maken’: onder professionele begeleiding van Cera  3 en 10 november boekenbeurs: signeersessie en lezing Leo Bormans Het geheel is meer dan de som der delen!

5 5 Lancering van het boek Hoop. The World Book of Hope Maarten Van Steenbergen, uitgever Lannoo Leo Bormans, auteur en geluksambassadeur

6 6 Opzet  Derde boek in de internationale succesreeks The World book of…

7 7 Sluitstuk van een trilogie  Geluk is de drijfveer van ons handelen  Liefde is de opperste emotie  Hoop is de motor  Hoop is optimisme met opgestroopte mouwen  Hoop is een bron voor succes, kracht en geluk  Hoop is universeel en je kunt het leren  Hoop is de tegenpool van angst en geslotenheid

8 8 The World Book of Hope  100 topwetenschappers uit de hele wereld delen hun expertise over hoop  Met bijdragen van Kofi Annan en Martha Nussbaum  368 p. – € 24,99 – uitgevoerd in 4 kleuren  NL – FR – DUI beschikbaar  Verschijnt op ex.

9 9 HOOP. Van dromen doelen maken. Resultaten enquête Hilde Talloen, Cera

10 10 Opzet  Juli en augustus 2015  Ruime verspreiding van vragen uit de test (gedachten en gevoelens van de afgelopen twee weken).  Doel: Persoonlijk niveau van hoop berekenen  Hoe?10 parameters op een vijfpuntenschaal  Opgelet: geen wetenschappelijke studie

11 11 Respondenten  Vlamingen -> bereiken einde test (bijna 84%)  Profiel :  Geslacht: 54% vrouwen en 46% mannen  Leeftijd: gemiddeld 44 jaar oud. De grootste groep is tussen 36 en 65 jaar oud.

12 12 Markante resultaten  80% van deze Vlamingen is (erg) hoopvol. Gemiddeld scoren ze 7/10.  In de lijn van internationale resultaten  Maar … Hoe komen we aan deze score?

13 13 Markante resultaten  We stellen doelen en hopen die te realiseren -61% heeft een belangrijk levensdoel en (heel) goede hoop dat te bereiken. -Weinig verschil tussen vrouwen en mannen

14 14 Markante resultaten  We laten ons inspireren door anderen -Bijna 2/3 Vlamingen zeggen dat ze sterk of heel geïnspireerd worden door anderen -Vrouwen kennen meer mensen die hen inspireren dan mannen

15 15 Markante resultaten  We halen kracht uit familie en vrienden -9/10 van de Vlamingen voelt zich geliefd. -Dat gevoel leeft sterker bij mannen dan bij vrouwen

16 16 Markante resultaten  We halen kracht uit familie en vrienden -Om zich te ontspannen kunnen 2/3 Vlamingen terecht bij een goede vriend of familie -Vrouwen meer dan mannen

17 17 Markante resultaten  We hebben een goed netwerk -De meeste van onze Vlamingen kunnen sterk (49%) tot heel sterk (14%) vertrouwen op hulp van anderen om hun doelen te bereiken -1 op 10 staat er alleen voor

18 18 Markante resultaten  We hebben een goed netwerk -2 op 3 van deze Vlamingen voelt zich deel van een groep. -Vrouwen voelen het sterker dan mannen.

19 19 Markante resultaten  We hebben een goed netwerk -De meeste Vlamingen (86%) hebben het gevoel dat ze belangrijk zijn voor iemand

20 20 Markante resultaten  Een spirituele leidraad is voor de meesten niet belangrijk -4 op 5 vinden matig (20%), weinig (29%) of geen (33%) hoop in spirituele opvattingen. -Voor 1 op 3 betekent het spirituele niets op dit vlak. -Vrouwen laten zich wel meer inspireren dan mannen

21 21 Meer info?  Perstekst in de persmap  Statistieken en grafieken in de persmap

22 22 Lancering van de projectoproep ‘Prijs van de Hoop. Van dromen doelen maken’ Maarten Van Steenbergen, Lannoo

23 23 Projectoproep ‘Prijs van de Hoop. Van dromen doelen maken’  Doelen:  Hoop concreet maken  Hoop stimuleren bij kwetsbare groepen.  Samen op zoek naar hoopvolle Vlaamse projecten die inzetten op het overwinnen van barrières.

24 24 Projectoproep ‘Prijs van de Hoop. Van dromen doelen maken’  10 projecten  1500 euro  1 extra project  publieksprijs van 1000 euro. Op zoek naar Vlaamse projecten!

25 25 Projectoproep ‘Prijs van de Hoop. Van dromen doelen maken’ En daarbovenop:  Alle laureaten krijgen van Uitgeverij Lannoo een boekenpakket  Leo Bormans kiest een van de laureaten uit om te vermelden in de eerstvolgende druk van het boek The World Book of Hope.

26 26 Projectoproep ‘Prijs van de Hoop. Van dromen doelen maken’  indienen voor 9 november 2015  via deelnemingsformulier  Meer info op en

27 27 Projectoproep ‘Prijs van de Hoop. Van dromen doelen maken’ En daarna?  Voorselectie door experten uit de nonprofit  Stemming door een professionele jury: Prof. Dirk De Wachter - Prof. Patrick Luyten - Jan De Cock - Assita Kanko – Dr. Baki Topal  Prijsuitreiking 15 december 2015  Online stemming prijs van het publiek

28 28 Projectoproep Prijs van de Hoop. Van dromen doelen maken!

29 29 Congres en publieksvoorstelling ‘De kracht van hoop’ Maarten Van Steenbergen, Lannoo

30 30 Opzet  15 september 2015  Maria Theresiacollege Lueven  Namiddag (13u30): congres voor professionelen met o.a. Anthony Scioli, Dirk De Wachter, Patrick Luyten  Avond (19u30): publieksavond gepresenteerd door Annemie Struyf  Alle info:

31 31 Hoop doet leven! Dank voor uw aandacht.


Download ppt "1 HOOP. Van dromen doelen maken Leuven, 9 september 2015 HOOP. Van dromen doelen maken."

Verwante presentaties


Ads door Google