De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

VTZ Laurence LEBON 28 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP001 Modification de l’installation de climatisation a/b GODETIA.

Verwante presentaties


Presentatie over: "VTZ Laurence LEBON 28 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP001 Modification de l’installation de climatisation a/b GODETIA."— Transcript van de presentatie:

1 VTZ Laurence LEBON 28 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP001 Modification de l’installation de climatisation a/b GODETIA Aanpassing van de airconditioningsinstallatie a/b GODETIA

2 Programma - Programme 28/08/13: 09u50 – 10h00 : Onthaal deelnemers Accueil des participants Voorstelling deelnemers Présentation des participants Administratieve aandachtspunten Points d’attention administratifs Vragen en antwoorden Questions et réponses Bezoek aan boord Visite à bord

3 Landsverdediging – Défense –Leidende Dienst – Service Dirigeant: FKP MAB Luc LAMS & VTZ Laurence LEBON –Materieelbeheerder - Gestionnaire de matériel: VTZ Joris VAN DEN BROECK Partners - Partenaires

4 Nihil Firma’s - Firmes

5 Doel van deze vergadering – But de cette réunion Vermijden van alle dubbelzinnigheden van het bestek Eviter toute ambiguïté relative au CSCh Mondeling antwoord op de schriftelijk verstuurde vragen Réponse orale aux questions envoyées par écrit Geen enkele wijziging aan bestek met zich mee, enkel verduidelijkingen! Aucun changement au CSCh, uniquement des éclaircissements!

6 Voorwerp van de opdracht (Par 2.d.) Objet du marché (Par 2.d.) BESTEK Nr. MRMP-N/P 13ZP001 Overheidsopdracht van diensten betreffende de modificatie en inbedrijfstelling van de airconditioningsinstallatie aan boord van de A960 GODETIA. CSCh N° MRMP-N/P 13ZP001 Marché public de services relatif à la modification et la mise en service de l’installation de climatisation à bord de l’A960 GODETIA.

7 Wijze van gunning Mode de passation du marché Openbare Aanbesteding (OA)(Par 2.e.) Adjudication Publique (AP)(Par 2.e.) Gunning aan de laagst regelmatige offerte (Par 6.) Attribution à l’offre régulière la plus basse (Par 6.) Geen ruimte voor onderhandelingen ! Eventueel mogelijkheid voor het verduidelijken van de inhoud van de offerte Aucune latitude pour des négociations ! Eventuellement la possibilité de faire préciser le contenu de l’offre

8 Selectiecriterium (Par 4.) Critère de sélection (Par 4.) Impliciete verklaring op erewoord zich niet te bevinden in één van de uitsluitingsgevallen (Art 61 van KB1) Déclaration sur l'honneur implicite de ne pas se trouver dans un des cas d'exclusion (Art 61 de l’AR1)

9 Gunningscriterium (Par 6.) Critère d’attribution (Par 6.) De prijs voor 100% Le prix pour 100%

10 Offerte (Par 5.) Offre (Par 5.) Iedere inschrijver mag slechts EEN offerte indienen Chaque soumissionnaire ne peut remettre qu'UNE offre De offerte zal verplicht bestaan uit twee fysisch gescheiden luiken en waarvan één exemplaar van elk de vermelding "ORIGINEEL" dient te dragen: L'offre sera obligatoirement constituée des deux volets physiquement distincts et dont un exemplaire de chaque portera la mention "ORIGINAL": –Het administratief en financieel luik opgesteld in 3 exemplaren (waarvan 1 exemplaar zonder prijzen) en opgesteld conform met Bijl A Le volet administratif et financier établi en 3 exemplaires (dont 1 exemplaire sans prix) et rédigé conformément à l'Ann A –Het technisch en logistiek luik opgesteld in 3 exemplaren en opgesteld conform met Bijl C en D Le volet technique et logistique établi en 3 exemplaires et rédigé conformément àux Ann C et D

11 Offerte Administratief en Financieel Luik Opgesteld conform met Bijl A => Bijl A + inventaris volledig en correct ingevuld Aandachtspunten: –Vak 2 – Identificatie van de inschrijver –Vak 3 – Aangeboden prijzen (inventaris !) –Vak 4 – Gestanddoeningstermijn De inschrijver blijft door zijn OFFERTE gebonden tot en met 31 december 2013 (Par 5.d.) –Vak 9 – Machtiging –Vak 10 – Ondertekend door gemachtigd persoon !

12 Offerte Administratief en Financieel Luik Aandachtspunten (vervolg): –Vak 8 – Bijlagen Volledig ingevulde Bijl A (Bijl A-1); Bewijs van machtiging van de ondertekenaar van de offerte (Bijl A-2); Afschrift van een internationaal verdrag (Bijl A-3); Verklaring op erewoord conform Bijl S (Bijl A-4); Technisch dossier opgesteld conform Bijl C en D (Bijl C-1) (Bijl C-2) Andere documenten zoals gevraagd in: –Bijl C (eis C12, C15); –Bijl D (eis D11, D19). Volledig ingevulde inventaris conform Aanhangsel 1 aan Bijl A (Bijl C-3)

13 Offre Volet Administratif et Financier Rédigé conformément à l'Ann A => Ann A + inventaire remplis complètement et correctement Points d’attention: –Rubrique 2 – Identification du soumissionnaire –Rubrique 3 – Prix offerts (inventaire !) –Rubrique 4 – Délai d'engagement Le soumissionnaire reste engagé par son OFFRE jusqu’au 31 décembre 2013 (Par 5.d.) –Rubrique 9 – Mandat –Rubrique 10 – Signée par une personne mandatée !

14 Offre Volet Administratif et Financier Points d’attention (suite): –Rubrique 9 – Annexes L’Ann A dûment rempli (Ann A-1); Preuve du mandat du signataire de l’offre (Ann A-2); Copie d’un traité international (Ann A-3); Déclaration sur l’honneur conforme à l’Ann S (Ann A-4); Dossier technique rédigé conforme à l’Ann C et D (Ann C-1) (Ann C-2) Autres documents demandés en : –Ann C (exigence C12, C15); –Ann D (exigence D11, D19). L’inventaire dûment rempli conforme à l’Appendice 1 à l’Ann A (Ann C-3)

15 Offerte – technisch en logistiek luik De Aanbestedende Overheid behoudt zich het recht voor om de offerte onregelmatig te verklaren bij gebrek aan het bijvoegen aan het technisch en logistiek luik van de offerte van een geordende lijst, duidelijk beantwoordend en dit zonder enige dubbelzinnigheid aan elke technische of logistieke specificatie opgenomen in Bijl C en Bijl D. Een dusdanige geordende lijst met de eisen vindt u in Bijl C en D. De inschrijver zal een volledige tabel presenteren. Deze lijst zal ondertekend worden door de ondertekenaar van de offerte.

16 Offerte – technisch en logistiek luik Types specificaties (Par 2.h.): –  I  : Onontbeerlijke eis waaraan de leveringen en/of diensten moeten voldoen vanaf het indienen van de offerte op straffe van niet conform te worden verklaard en uitgesloten te worden van de overeenkomst. –  D  : De gepaste bewijsstukken in de vorm van documenten en/of gegevens dienen verplicht aangeleverd bij het indienen van de offerte, teneinde een correcte evaluatie te kunnen uitvoeren van de [I] eisen. Het leveren van onvolledige documenten en/of gegevens heeft tot gevolg dat de offerte absoluut onregelmatig verklaard wordt. –  -  : Specificatie vermeld ter informatie.

17 Offre - Volet technique et logistique Le Pouvoir Adjudicateur se réserve le droit de déclarer l'offre irrégulière si une liste ordonnée, répondant clairement et sans ambiguïté à chaque spécification technique et logistique reprise en Ann C et Ann D, n'est pas jointe au volet technique et logistique de l’offre. Une telle liste ordonnée avec les exigences se trouve en Ann C et D. Le soumissionnaire présentera un tableau complet. Cette liste sera signée par le signataire de l’offre

18 Offre – Volet technique et logistique Types de spécifications (Par 2.h.): –  I  : Exigence indispensable à laquelle les fournitures et/ou services doivent satisfaire dès l'introduction de l'offre sous peine d'être déclarée non conforme et d'être exclue du marché. –  D  : Les pièces probantes exigées sous forme de documents et/ou de données doivent obligatoirement être fournies dès l'introduction de l'offre afin de pouvoir effectuer une évaluation correcte des exigences [I]. Fournir des documents et/ou des données incomplètes a pour conséquence que l’offre sera entachée d’une irrégularité absolue. –  -  : Spécification fournie à titre d'information.

19 Offerte (Par 5) Offre (Par 5) Datum en uur van de opening der offertes: Woensdag 25 september 2013 om 10u30. Date et heure d'ouverture des offres: Mercredi 25 septembre 2013 à 10h30. Plaats van opening der offertes: Aanbestedingslokaal, Kwartier Koningin ELISABETH, Blok 27 - Toegang C, Everestraat 1 te B-1140 BRUSSEL Lieu d'ouverture des offres: Local des adjudications, Quartier Reine ELISABETH, Bloc 27 - Entrée C, Rue d'Evere 1 à B-1140 BRUXELLES

20 Prijzen (Par 8) Prix (Par 8) Prijsbepaling: De eenheidsprijzen en totale prijzen (excl BTW) dienen te worden opgegeven per post en (desgevallend) per item volgens de inventaris in Bijl A. Détermination des prix: Les prix unitaires et les prix totaux (hors TVA) doivent être donnés par poste et (le cas échéant) par item suivant l'inventaire en Ann A. Munt: EUR Monnaie: EUR Wisselkoersclausule en prijsherziening: Geen enkele formule van binding aan een wisselkoers zal aanvaard worden. De prijzen zijn vast en kunnen niet herzien worden gedurende de ganse duur van de overeenkomst. (=> zie inventaris van Bijl A) Taux de change et révision des prix: Aucune formule d'adaptation au taux de change ne sera acceptée. Les prix sont fermes et non révisables pour toute la durée du marché (=> voir inventaire de l’Ann A)

21 –Prijs / Prix : Zonder BTW, sans TVA, Delivered duty Paid, EURO Prijzen (Par 8) Prix (Par 8) –Borgtocht, Cautionnement Het bedrag is bepaald op 5% van het bedrag van de opdracht (excl. B.T.W.) Le montant est de 5% du montant du marché (hors T.V.A.) Borgtocht (Par 9) Cautionnement (Par 9)

22 Opmerkingen/Errata Bijl E Par 2.c.: “artikel 20 §4 van de Algemene Aannemingsvoorwaarden” moet vervangen worden door “artikel 45 §2 van het KB2” Bijl I hoofding: “13ZP003” moet vervangen worden door “13ZP001”

23 Vragen? – Questions?


Download ppt "VTZ Laurence LEBON 28 / 08 / 13 Informatiezitting – Séance d’information Dossier MRMP-N/P 13ZP001 Modification de l’installation de climatisation a/b GODETIA."

Verwante presentaties


Ads door Google