De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Les 4: Vleeseters in China D2G – D2F. Planning Lesdoelen Droogte in de VS Samenwerkingsopdracht Afsluiter.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Les 4: Vleeseters in China D2G – D2F. Planning Lesdoelen Droogte in de VS Samenwerkingsopdracht Afsluiter."— Transcript van de presentatie:

1 Les 4: Vleeseters in China D2G – D2F

2 Planning Lesdoelen Droogte in de VS Samenwerkingsopdracht Afsluiter

3 Lesdoelen Je kan aan het einde van de les: Verschillende bronnen over de vleesconsumptie in China kunnen uitleggen en verklaren. Kan het begrip voetafdruk uitleggen in eigen woorden en kan uitleggen wat vleesconsumptie in China voor gevolgen heeft. Kwantitatieve en kwalitatieve honger kunnen uitleggen

4 Ecologische voetafdruk Hoe meer vleeseters, hoe groter de aanslag op de wereld (ecologische) voetafdruk: De ruimte die nodig is om de levensstijl van iemand te voorzien, zoals eten en drinken. 1 kg vlees25 kg voedsel

5 Test: Ga naar: (http://www.voetafdruk.eu/uwvoetafdruk/scanjonger envoetafdruk dekleineaarde.pdf ) (http://www.voetafdruk.eu/uwvoetafdruk/scanjonger envoetafdruk dekleineaarde.pdf Vul het in, als je het niet weet gok je. Gemiddelde Nederlander: 6,3 gha (globale hectare) Aarde: Kan 1,7 gha aan!!! Verbruiken dus 3x wat de aarde aankan!!!

6 Kwalitatief vs kwantitatief Kwalitatieve honger vs kwantitatieve honger

7 Gevolgen vleesconsumptie China 2-tallen: Een opdrachten op de smartphone Ander bronnen op de smartphone Aantal bronnen onderzoeken en beantwoorden. Einde van de les: Iedereen moet dus een antwoord kunnen geven op de vraag: ‘’Wat heeft de vleesconsumptie voor gevolgen voor de wereldvoetafdruk ?” Per bron: - Wat zie je/wat valt op en wat heeft dit te maken met vleesconsumptie?! 15 minuten Waarom?  Wordt ook op de toets gevraagd.

8 Bespreken Slechts 1 groepje aan het woord! Antwoord op de vraag: ‘’Welke gevolgen heeft de vleesconsumptie op de wereldvoetafdruk?”


Download ppt "Les 4: Vleeseters in China D2G – D2F. Planning Lesdoelen Droogte in de VS Samenwerkingsopdracht Afsluiter."

Verwante presentaties


Ads door Google