De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ajax. segmentatie  B2B grote bedrijven -sponsors: Ziggo, AEGON, Jupiler, Mercedes-Benz, Huawei -zakenmensen (relaties) -vaste leveranciers -bankiers.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ajax. segmentatie  B2B grote bedrijven -sponsors: Ziggo, AEGON, Jupiler, Mercedes-Benz, Huawei -zakenmensen (relaties) -vaste leveranciers -bankiers."— Transcript van de presentatie:

1 Ajax

2 segmentatie  B2B grote bedrijven -sponsors: Ziggo, AEGON, Jupiler, Mercedes-Benz, Huawei -zakenmensen (relaties) -vaste leveranciers -bankiers -founders en business partners ArenA

3 segmentatie  B2C leeftijd  Jongeren:  Ajax Kids Club  Ajax jonge Schare Club  Volwassenen: Ajax Life, clubkaarthouders, vrouwen, andersvaliden

4 productui  Generiek product: Kernproduct: voetbal  Verwacht product: -Verzorgde & moderne voetbalomgeving -Goede service (topvoetbal, optredens) -uitgebreide parking & geen wachtrijen

5 productui  Uitgebreid product: -Extra’s: gratis drankje, promoties… -moderne voetbalbeleving -Elektronicasnufjes zoals hd-beelden en audio -Meer dan voetbal (restaurants, museum) -belevingsmuseum lanceert-catering-app.htm  Potentieel product: -voetbal linken aan vrije tijd  Fitness, bioscoop, winkelen,… -gezins- en vrouwgerichte acties

6 levenscyclus  Groei -> maturiteit - Oprichting: Rustige introductie tot jaren 60 -Sterke groei jaren (Europese topsuccessen) -Commerciële groei vanaf 1996: ArenA https://www.youtube.com/watch?v=TNRs6XAB9ZY

7 levenscyclus  Toekomst: nieuwe groei -ArenA als modern vrijetijdscentrum -Sponsoring verzekerd (Ziggo) -2015: ca. 100 miljoen € inkomsten -Gezonde voetbalclub: vervalfase vermijden -uitzonderlijke winst via transfers -probleem: kloof met G5-competities neemt toe

8 concurrenten  Feyenoord Beste jeugdopleiding  Vitesse Arnhem GelreDome: - verschuifbaar veld - schuifdak  Topclubs Nederland op basis van budget -bier -kledingsponsor -frisdrank

9 concurrenten Ajax PSV -Jupiler-Bavaria -Adidas-Umbro-Coca Cola Feyenoord Twente -Heiniken-Grolsch -Adidas-Nike -Pepsi-Coca Cola

10 1) naam & nationaliteit  Nederlandse voetbalclub  opgericht door 3 vrienden, 18 maart 1900  naam: "Union”=> "Footh-Ball Club Ajax".  Helden  omzet  sector

11 2) historiek  NVB  2 gouden eeuwen  dieptepunt  fusie Holland & Ajax => promotie  Rinus Michels & Louis Van Gaal  achtergrond  onafgebroken in Eredivisie

12 3) activiteit  Ajax kids tour  Amsterdam ArenA  Ajax camps & clinics  Ajax Online Academy  Aegon Future Cup  stadiontour

13 4) Top 3 merken/producten  Champions League  Eredivisie  KNVB beker

14 5) reclame  promoties  Ajax in de pers  Ajax op facebook  Ajax op de site  waar kun je merchandising Ajax kopen?  online ticket kopen?

15 6) doelgroep/marktsegmentatie  Kinderen & tieners  Bedrijven (business seats)  Vrouwen  seizoenkaarthouders  Andersvaliden  Kopers losse tickets

16 7) marketingpolitiek  sponsors (hoofdsponsor, kledingsponsor, nevensponsors)  merchandising  catering  reclameborden

17 LIGGING & VERLEDEN RECLAMESPONSORING & CATERING DOELGROEP AmsterdamfacebookAegon => Bwin0-12 jaar ArenAAjax onlinePuma => adidas13-17 jaar Joodspromotiesshopseizoenkaarthouders 33x landskampioenandersvalidenArenAcardzakenmensen Michiels & Van Gaalkids clubconsumptiepasandersvaliden

18 filmpje: Ajax Camps & Clinics 


Download ppt "Ajax. segmentatie  B2B grote bedrijven -sponsors: Ziggo, AEGON, Jupiler, Mercedes-Benz, Huawei -zakenmensen (relaties) -vaste leveranciers -bankiers."

Verwante presentaties


Ads door Google