De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DESIGN STRATEGY WEB DEVELOPMENT MARKETING HOSTING TRAINING TYPO3 Magento.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DESIGN STRATEGY WEB DEVELOPMENT MARKETING HOSTING TRAINING TYPO3 Magento."— Transcript van de presentatie:

1

2 DESIGN STRATEGY WEB DEVELOPMENT MARKETING HOSTING TRAINING TYPO3 Magento

3 INLEIDING Introductie ‘uitnodiging’: Doel van meeting / Intro van uw bedrijf / Concept Probleemstelling Drecomm Wie zijn wij? Waar staan we voor / Onze visie TYPO3: Waarom Waarom Drecomm & TYPO3 Werkwijze projecten Drecomm Specifiek? Hoe diep? Uitlichten? Plan van aanpak! Vragen?

4 UW VRAAG Nieuwe website Nieuwe indeling & structuur (via cases) Conversie! Functionaliteiten Nieuws Animatie home kunnen beheren Simpel beheer via CMS Leaflets downloaden gekoppeld aan invullen naam/ mail Tell a Friend Contactformulieren Marketing Goed scoren in zoekmachines Planning & aanpak Waarom Drecomm & TYPO3 Werkwijze projecten Drecomm Specifiek? Hoe diep? Uitlichten? Plan van aanpak! Vragen?

5 WIE IS DRECOMM Drecomm realiseert technisch hoogwaardige (web) oplossingen. Van een corporate design tot webportals (inclusief koppelingen met uw BackOffice). Persoonlijke benadering, advies en begeleiding zijn onze speerpunten! WAT ZIET DRECOMM Drecomm ziet techniek als middel. Uw wensen behoren het uitgangspunt te zijn, niet de regels en wetten van automatisering. (visie) WAT WIL DRECOMM Drecomm wil uw partner zijn in zaken ‘hoe profiteert u van de mogelijkheden die (web) automatisering biedt en adviseert u hoe deze in te zetten om uw bedrijfsdoelstellingen te behalen. (missie) DRECOMM IS OPGERICHT OP 1 FEBRUARI 2000

6 PROFIEL DRECOMM 35 FTE Gevestigd in Rotterdam, Amersfoort & Groningen 11 jaar ervaring ontwikkeling webapplicaties Design professionals Specialisten op gebied van BackOffice ontsluiting Projectgerichte aanpak Platte organisatiestructuur

7 BEDRIJFSACTIVITEIT Onze activiteiten

8 VISIE DRECOMM’S VISIE AANPAK Passend in huidige bedrijfsproces Resultaatgericht Uw doelstelling centraal Specialisten Projectmatig (Agile) PLANNING Online inzicht in project & wekelijks rapportage Reëel, we durven dit terug te koppelen Gedetailleerd PRODUCT Open Source Vooruitstrevend, web 2.0 Kwaliteitsbewaking, controle PRIJS Inzichtelijk Duidelijkheid voor ieder Eerlijk MAATWERK Ons specialisme Focus op systeemintegratie Alleen wanneer dit meerwaarde biedt

9 ONZE REFERENTIES

10 RELEVANTE BUSINESSCASES Veel ervaring met dienstverlenende technische bedrijven Drecomm HumanWave (Saas HRM Solutions) (www.humanwave.nl)www.humanwave.nl SHV Holdings (Steenkolen Handels Vereniging) (www.shv.nl) Bris(Automatiseerder bouwbranche) (www.bris.nl)www.bris.nl Synocom (Automatiseerder web) (www.synocom.nl) SIDN (Stichting domeinregistratie) (www.sidn.nl)

11 Wat betekent dat concreet? OPEN SOURCE NIET GEBONDEN AAN 1 LEVERANCIER OPEN ARCHITECTUUR & OPEN STANDAARDEN MAATWERK AANPASSINGEN (OOK IN SOURCE) NIEUWE TECHNOLOGIE VOOR HANDEN (ZOALS WEB 2.0) GEEN LICENTIEKOSTEN SEO Activiteiten OPEN SOURCE SNELLE ONTWIKKEL CYCLUS, 2X PER JAAR UPDATES

12 KWALITEIT BEWEZEN: Sinds 2000 kennis van TYPO3 Drecomm is lid van T3A, dit verzekert u ervan dat we een goed product opleveren. Professioneel TYPO3 trainingen Drecomm levert professioneel support, beheer & updates op TYPO3 Drecomm kijkt ook naar uw organisatie / processen en workflow, dus breder dan techniek ! KWALITEIT 8 jaar ervaring met TYPO3 INTERNATIONALE PRIJS FORMMAKER (2 de prijs gewonnen op internationale beurs in Karlsruhe) MAATWERK MODULEN Kennismanagement module* SAP, IBM DB2 koppeling* ODF ervaring*

13 Ontwikkeling corporate website/ intranet/ extranet Ontwikkeling maatwerk modulen Ontwikkeling Backoffice koppelingen SSO (Single Sign On), LDAP

14 BEHEER = INTEGRALE BENADERING BeherenOntwerpenImplementerenBouwen

15 BEHEER = DUIDELIJKE AFSPRAKEN De uit te voeren handelingen Preventief beheer Reactief beheer Prestatie indicatoren Responstijden Frequentie Overleg/evaluatie Administratie/Rapportages Afrekening SLA kosten Penalties Support (Strippenkaart)

16 FASE 1 – INFORMATIEFASE PLAN VAN AANPAK - FASE 1 Informatie fase MISSIE/ VISIE VAN UW BEDRIJF DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerk- stromen Flowcharts Flowcharts & Interactie design Interactie design Functioneel design TENDER Hierna kan desgewenst een tender worden uitgezet om een implementatie partner te zoeken

17 PLAN VAN AANPAK - FASE 1 Informatie fase MISSIE/ VISIE VAN UW BEDRIJF DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerk- stromen Flowcharts Flowcharts & Interactie design Interactie design Functioneel design PERSONA’S Usecase: Hoe gaan ze de applicatie gebruiken? De mening van uw klant vinden we belangrijk. Zij gaan echter uw dienst afnemen. Hoe worden zij overgehaald/ geïnteresseerd? INFORMATIE MODEL Inzicht in uw soorten informatie geeft ons ‘tools’ om de doelgroep goed te benaderen Zoekbaar maken van informatie via diverse kanten! (doelgroepen, behoeften) Relaties worden zichtbaar WERK- STROMEN Voorkomt dat u een systeem heeft, maar het beheer hiervan niet werkt! Zorgt voor goede logistieke afhandeling van vb aanvragen op de website Is dus cruciaal! FLOWCHARTS & IA Doelgroepen worden hier gekoppeld aan hun behoefte en aanwezige informatie! De klant is binnen 3 klikken bij zijn wens! Hogere conversie TENDER Hierna kan desgewenst een tender worden uitgezet om een implementatie partner te zoeken FASE 1 – INFORMATIEFASE

18 OPZETTEN PERSONALIA’S DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerkstromenFlowcharts Flowcharts & Interaction designInteraction designFunctioneel ontwerp Hoe komt dit soort user tot informatie? Tot...? Van gebruikers Van klant Informatietaken Informatiegedrag Bereidheid tot kennisdelen Bereidheid tot...? NAW van gebruiker Persoonlijke informatie Persoonlijk profiel Werkprofiel Internet gebruik Persoon en functie Informatie behoefte: vanuit functie Werkproces Doelstelling van gebruik

19 INFORMATIEMODEL Welke informatiesoorten zijn er: Publicaties Rapportages, etc, etc Wat zijn de relaties tussen informatie Welke informatie is belangrijk? Voor wie? Dimensies Toegankelijkheid: Voor wie is informatie beschikbaar? Extranet? DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerkstromenFlowcharts Flowcharts & Interaction designInteraction designFunctioneel ontwerp

20 GEVAREN & KANSEN – ZOEKWOORDEN KAPSTOK! Al het denkwerk heeft er toe geleid dat we nu een logische ‘routekaart’ van de website op papier kunnen zetten De sitemap van de website De relaties tussen de content DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerkstromenFlowcharts Flowcharts & Interaction designInteraction designFunctioneel ontwerp

21 WERKSTROMEN De hoofdredacteur kan informatie online zetten Per invoergroep kan een hoofdredacteur worden aangewezen Middels front-end of admin beheermodule Invoer in TYPO3 RedacteursInvoer in TYPO3 Controle hoofdredacteur 1 Lancering online Controle hoofdredacteur 2 Lancering online Hoe informatie invoer en beheer geschiedt is essentieel voor een succesvolle portal. Om de workflow module goed in te richten is het belangrijk dit vooraf goed vast te leggen. DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerkstromenFlowcharts Flowcharts & Interaction designInteraction designFunctioneel ontwerp

22 INTERACTIE DESIGN Probleemstelling klant: Kennisdelen met achterban (alle medewerkers in de sector onderwijs) Zeer, zeer veel informatie beschikbaar: Hoe biedt ik dit gebruiksvrien- delijk aan en zorg ik ervoor dat de doelstelling: Kennisdelen bereikt wordt! Informatie wordt gekop-peld aan 3 dimensies: Thema: (vb: vergrijzing binnen onderwijs) Thema: (vb: vergrijzing binnen onderwijs) Sector: (vb: VWO) Sector: (vb: VWO) Informatiesoort: (vb: publicatie) Informatiesoort: (vb: publicatie) Uitleg 1: Dimensie thema is een hoofdingang en is hier aangeklikt. De thema’s worden opgesomd Uitleg 1: Dimensie thema is een hoofdingang en is hier aangeklikt. De thema’s worden opgesomd Expression wizard zoals te zien op www.onderwijsarbeidsmarkt.nl Uitleg 2: Dimensie thema is een hoofdingang en is hier aangeklikt. De thema’s worden opgesomd Uitleg 2: Dimensie thema is een hoofdingang en is hier aangeklikt. De thema’s worden opgesomd Uitleg 3: Met mouseover effecten/ teksten en afbeeldingen wordt elk thema uitgelegd en kan doorgeklikt worden Uitleg 3: Met mouseover effecten/ teksten en afbeeldingen wordt elk thema uitgelegd en kan doorgeklikt worden DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerkstromenFlowcharts Flowcharts & Interaction designInteraction designFunctioneel ontwerp Kennisportal SBO

23 GEVAREN & KANSEN – ADVERTENTIETEKSTEN Op het detailscherm is de content te vinden. Onder X (afbeelding) vindt u de aanwezig informatiegebieden (dimensies). De rechterbalk toont informatie gerelateerd vanuit een andere dimensie (soort informatie) aan het kennisgebied van dimensie – thema. In de rechterkant bevinden zich : Publicaties Nieuws Feiten Veelgestelde vragen Kennis info Agenda etc.. Knowledgebase Principe DOELSTELLING CONCEPT/ PORTAL Persona’s/ Use cases Informatie modelWerkstromenFlowcharts Flowcharts & Interaction designInteraction designFunctioneel ontwerp

24 DESIGN FASE 1 2 3 5 4 Inventarisatie & analyse Feedback en schetsen Tweede ronde schtesen en uitwerkingen Uitwerken en uittekenen Opleveren

25 OVERIGE FASEN Duidelijkheid in oplevering Online volgen van openstaande punten Opleveren Basis: beheer voor redacteurs Medior: Modulen uitleg Senior: Programmeren met TYPO3 Training Updates zodat veiligheid van uw systeem gewaarborgd is Nieuwe features van modulen toevoegen Nieuwe versie updates in overleg Beheer en Updates Via intern persoon, direct naar technische projectleider Dedicated support team voor u beschikbaar maken? Support

26 ONZE OFFERTES & PLANNING Duidelijkheid omtrent Planning, Kosten en Milestones Voor elk project ontvangt u een planning en specificaties Kosten en milestonesPlanning

27 STRATEGIE – VERZAMELEN INFORMATIE ONZE CASES Wij zijn trots op:

28 ONZE CASES HUMAN WAVE Producten (Online HRM/ Portals/ Integratie etc) versus Doelgroep (MKB + Enterprise)

29 ONZE CASES SLS WONEN Main: Doelgroepen (zoek/ huur/ buitenlander) met product gestuurde informatie Onder de aandacht: Over ons / Panden/ Nice to know/ etc

30 ONZE CASES SHV Homepagina met slider for ‘important’ subjects LDAP Beeldbank Handboek applicatie Intranet functionaliteiten

31 ONZE CASES DRECOMM Cases vertellen … Wat doen we (websites, webshops etc) versus Diensten (advies/ design etc)

32 ONZE CASES SYNOCOOM We create this (Producten) versus Techniek groepen Cases in rechterkolom aangeboden

33 ONZE CASES BRIS Website Marketing Maatwerk applicaties

34 ONZE CASES ECOMARE Sponsors zoeken Informatie aanbieden van onderzoeken & kennis Progamma tonen + inschrijven Informatief Interacties extranet Blog & Social media

35 STRATEGIE – VERZAMELEN INFORMATIE Extra Ideeën Landingspagina’s / sites voor hoge Google Ranking Twitter/ Facebook api’s via nieuws Verhoog klantbetrokkenheid en crosselling via klantportaal Koppel uw webformulieren aan uw CRM omgeving voor meetbare conversie en snelle respons Ondersteun je website met goede Adwords campagne’s Richt Google Analytics of vergelijkbare tool in voor goede conversie meting Automatiseer website reply/forms op een gepersonaliseerde wijze


Download ppt "DESIGN STRATEGY WEB DEVELOPMENT MARKETING HOSTING TRAINING TYPO3 Magento."

Verwante presentaties


Ads door Google