De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.

Verwante presentaties


Presentatie over: "LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government."— Transcript van de presentatie:

1 LES 3

2 Serious games

3

4 Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government or corporate training, education, health, public policy, and strategic communication objectives” ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government or corporate training, education, health, public policy, and strategic communication objectives”

5 Applied games Games die vermaak gebruiken om trainings-, educatie- of reclame-doeleinden te dienen.

6 Een aantal belangrijkste doelen van ‘Applied Games’: -Empowerment -Bijdragen aan besluitvorming -Gedragsbeïnvloeding -Training en Opleiding

7 Voorbeelden van Applied Games als ‘Empowerment’ Goldieblox Half the Sky

8

9

10

11 Applied game types

12 Advergames

13

14 Edutainment Games-Based Learning Game Learning

15

16 Newsgames

17

18 Simulation Games

19

20 Games for Health

21

22 Persuasive Games Art games Organizational-dynamic games Exergaming Productivity games Games with a purpose 1.Beschrijf wat de betekenis is. 2.Wanneer zou je gebruik maken van deze vorm? 3.Geef ten minste één voorbeeld en leg uit hoe deze game zijn doel bereikt OPDRACHT 1 €100 Voor elk type waarvan alle drie de vragen beantwoord zijn

23 Gamification en applied games

24 Applied games Games die problemen in de echte wereld oplossen, maar die nog wel gewoon op zichzelf games zijn.

25 Gamification Game mechanics en game elementen gebruiken in (bedrijfs)processen om motivatie te verhogen.

26

27 Kern Beiden gebruiken game design principes om motivatie te verhogen

28 1 1.Wat is het doel van SharkWorld? Wat hebben de makers willen bereiken? 2.Wat heb jij geleerd van Sharkworld? Geef voorbeelden! 3.Wat was het eindresultaat bij jullie? Wat deed je goed of verkeerd? 4.Geef van elk van de 9 eerder genoemde aan welke voldoet aan dit spel en leg uit waarom 5.Wie hebben baat bij dit spel en waarom? 6.Wat zou jij in dit spel veranderen/aanpassen om het beter te maken? OPDRACHT 2 €1900 Om aan de opdracht te voldoen, minstens 150 woorden per antwoord.


Download ppt "LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government."

Verwante presentaties


Ads door Google