De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing College 5 Logo’s en kleurgebruik. Vorige week Onderscheiden van de concurrentie Opdracht: Bedenk een naam, 3 USP’s en een slogan voor een vliegtuigmaatschappij.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing College 5 Logo’s en kleurgebruik. Vorige week Onderscheiden van de concurrentie Opdracht: Bedenk een naam, 3 USP’s en een slogan voor een vliegtuigmaatschappij."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing College 5 Logo’s en kleurgebruik

2 Vorige week Onderscheiden van de concurrentie Opdracht: Bedenk een naam, 3 USP’s en een slogan voor een vliegtuigmaatschappij

3 USP Elk bedrijf wil uniek zijn Zo kan de verkoop worden vergroot Dit noemt men een Unique Selling Point (USP) Vaak zijn deze punten op zichzelf niet uniek (de goedkoopste, de beste) Een combinatie van deze USP’s maakt een bedrijf (vaak) uniek

4 Opdracht Maak groepjes van 4 of 5 personen Bedenk een naam voor jullie vliegtuigmaatschappij Bedenk drie USP’s Bedenk een slogan

5 Deze week Presentaties voorbereiden Presentaties geven Publieksgroepen Omgevingsfactoren

6 Presentaties voorbereiden Maak met jouw groepje van vorige week een korte presentatie Leg hierin uit waarom jullie hebben gekozen voor deze 3 USP’s

7 Presentaties

8 The Hague Airlines

9 Naam The Hague Airlines USP’s 1.Douchen tijdens elke vlucht 2.Vliegtuigshoppen 3.Eigen butler Slogan Ga voor luxe, ga voor The Hague Airlines

10 Medalpal

11 Naam Medalpal USP’s 1.Elke week een andere menukaart 2.Stoelendans 3.- Slogan Reist u met Medalpal? Dan komt u overal!

12 Mbo Airlines

13 Naam Mbo Airlines USP’s 1.Voordelig voor de student 2.Casino in het vliegtuig 3.Rookruimte in het vliegtuig 4.McDonalds in het vliegtuig Slogan Veel voor weinig, nooit chagrijnig

14 Tabrimace Airlines

15 Naam Tabrimace Airlines USP’s 1.Shotje vooraf 2.Gratis eten 3.Aanbod alcohol Slogan Geen vliegervaring zonder alcohol!

16 Anmana Airlines

17 Naam Anmana Airlines USP’s 1.Voor elke vlucht een dansje 2.Wifi in het vliegtuig 3.Loungebank in het vliegtuig Slogan Vliegen over land en zee, Iedereen wil mee!

18 Logo’s en kleurgebruik 93% van de mensen letten op kleur bij hun aankoop Elke kleur heeft een ander effect op ons Bedrijven geven veel geld uit aan onderzoek en design voor een (nieuw) logo

19 Logo’s en kleurgebruik London Olympische Spelen 2012: $ ,- BBC: $ ,- Pepsi: $ ,- Symantec (Norton Antivirus): $ ,- BP: $ ,-

20 Logo’s en kleurgebruik Rood en blauw zijn de meest gebruikte kleuren

21 Logo’s en kleurgebruik Elk bedrijf wil een “eigen” kleur hebben (“uniek” zijn)

22 Logo’s en kleurgebruik Rood Wekt honger op, verhoogt hartslag Wordt veel gebruikt tijdens de sale en impulsieve verkoop Geel Zorgt voor optimisme, jeugdigheid, maakt babies aan het huilen Trekt aandacht van winkelend publiek Blauw Een koude kleur, associatie met water en rust Straalt veiligheid en vertrouwen uit

23 Logo’s en kleurgebruik Oranje Straalt enthousiasme, maar ook agressie uit Wordt gebruikt voor “vrolijke” merken en voor acties (sale) Groen Staat voor rust, gezondheid en natuur Wordt gebruikt om rust in winkels uit te stralen Paars Is kalmerend en rustgevend Staat voor creativiteit en wordt gebruikt in schoonheidsproducten

24 Logo’s en kleurgebruik Google heeft voor sommige gelegenheden een speciaal logo

25 Logo’s en kleurgebruik EA gebruikt veel verschillende kleuren voor verschillende games

26 Raad het logo

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47 Huiswerk Lees pagina’s 57 t/m 62


Download ppt "Marketing College 5 Logo’s en kleurgebruik. Vorige week Onderscheiden van de concurrentie Opdracht: Bedenk een naam, 3 USP’s en een slogan voor een vliegtuigmaatschappij."

Verwante presentaties


Ads door Google