De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Advanced Business Information Solutions Techniek achter webmarketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Advanced Business Information Solutions Techniek achter webmarketing."— Transcript van de presentatie:

1 Advanced Business Information Solutions Techniek achter webmarketing

2 Advanced Business Information Solutions Techniek achter webmarketing Definiëren van publiek Techniek achter webvertising Meetwaarden voor de registratie van verkeer

3 Advanced Business Information Solutions Definiëren van publiek Cookies Frequency-cap Tijdstip en volgorde Geografie Mediasoorten en koppelingen met databases Metatags

4 Advanced Business Information Solutions Cookies I session-id amazon.de/ * session-id- time amazon.de/ * ubid-acbde amazon.de/ *

5 Advanced Business Information Solutions Cookies II webserver gebruiker

6 Advanced Business Information Solutions Frequency-cap Advertentieruimte afgerekend per impressie. Banner-burnout: niet zinvol om dezelfde banner steeds maar weer te tonen. Door deze frequency-cap, kan het aantal vertoningen van een bepaalde banner gelimiteerd worden. Vb: Als er 2 miljoen impressies verkocht worden met een frequency-cap van 4 dan is het bereik dus minimaal een half miljoen bezoekers.

7 Advanced Business Information Solutions Tijdstip en volgorde I Door het bekend zijn van het tijdstip kan er getarged worden op tijd. Vb: Heineken die hun producten ΄s morgens en ’s avonds op een andere manier kunnen presenteren. Overdag in een strandscene en ’s avonds in een kroeg of iets dergelijks.

8 Advanced Business Information Solutions Tijdstip en volgorde II Mogelijkheid om advertenties in een bepaalde volgorde te laten zien. Op deze manier is het mogelijk om bij een gebruiker in te spelen op de laatste (non)actie. VB: Gebruikers die de eerste keer een banner links hebben laten liggen, kunnen een tweede keer agressiever worden benaderd. Een volgende keer het kortingspercentage opschroeven o.i.d.

9 Advanced Business Information Solutions Geografie Bedrijven die IP-adresreeksen hebben geclaimd. IP-adresreeksen ook herkenbaar per land. Ook regio’s herkenbaar door het uitdelen van vaste adressen door internetproviders aan hun abonnees.

10 Advanced Business Information Solutions Mediasoorten en koppelingen met databases Soort browser. Operating systeem. Aanpassen mediavorm. Verkregen gegevens interpreteren en koppelen met databases. Targetten en het vergelijken en online koppelen van bestaande gebruikersgegevens met de nieuw verkregen gegevens. (Leeftijdsgroep op basis van postcode, tijdstip van inloggen, en bezochte sites.)

11 Advanced Business Information Solutions Metatags Dit is de titel van de pagina..

12 Advanced Business Information Solutions Techniek achter webvertising

13 Advanced Business Information Solutions Meetwaarden voor de registratie van verkeer Een door de gebruiker geïnitieerde ad request, als er direct contact is tussen de gebruiker (user agent) en de ad server. Een door een server geïnitieerde ad request. Voordat een webpagina wordt verstuurd naar een gebruiker, wordt de pagina opgebouwd met links naar een file en aan de browser aangeleverd.

14 Advanced Business Information Solutions Ad impressions Een door de gebruiker geïnitieerde ad request, als er direct contact is tussen de gebruiker (user agent) en de ad server. Een door een server geïnitieerde ad request. Voordat een webpagina wordt verstuurd naar een gebruiker, wordt de pagina opgebouwd met links naar een file en aan de browser aangeleverd.

15 Advanced Business Information Solutions Page impressions Een page impression is een meetwaarde waarbij een gebruiker een pagina heeft opgevraagd. De automated page impression is een pagina die naar een gebruiker gestuurd is als resultaat van een geautomatiseerd proces. De stream impression is de start van een mediafile stream die naar een bepaalde gebruiker wordt gestuurd.

16 Advanced Business Information Solutions Gebruikersmeetwaarden Unique hosts Unique users Repeat unique users Single unique users

17 Advanced Business Information Solutions Sessie en de sessielengte I Een bezoek, visit, is een serie van één of meerdere impressions. Een sessie, session, is een ononderbroken serie page impressions geleverd aan een en dezelfde gebruiker. Visit duration, is de totale tijd voor alle bezoeken van twee of meer page impressions gedeeld door het totaal aantal bezoeken aan twee of meer pagina’s.

18 Advanced Business Information Solutions Sessie en de sessielengte II Unique user duration, is de totale tijd in seconden voor alle bezoeken van twee of meer page impressions gedeeld door het totale aantal unieke gebruikers die een bezoek brengen. Stream duration is de totale tijd in seconden tussen de eerste een de laatste file transfer.

19 Advanced Business Information Solutions Bouw van internetsites Strategie en doel Doelgroep Marktonderzoek Businessmodel Bouw van de website Kosten voor sitebouw Traffic genereren

20 Advanced Business Information Solutions Strategie en doel Informeren en communiceren met de doelgroep Verbetering en uitbreiding van de dienstverlening naar klanten Versnellen van het interactieve proces Terugbrengen van het menselijke handelen Kosten efficiënt maken van koop en verkoop

21 Advanced Business Information Solutions Doelgroep I Grootte van het internet (wereldwijd) Juni 2002 Aantal actieve gebruikers Huidige schatting

22 Advanced Business Information Solutions Doelgroep II Grootte van het internet (Nederland) Juni 2002 Aantal actieve gebruikers Huidige schatting

23 Advanced Business Information Solutions Doelgroep III Heeft de klant een computer? Hoe communiceert de klant normaal? Waar gaat de klant de uw internetpagina bezoeken? Zijn de potentiële bezoekers bekend met het gebruik van zoekmachines?

24 Advanced Business Information Solutions Doelgroep IV Een klassieke fout is de aanname dat iedereen in Nederland wel over een snelle verbinding zal beschikken Wat is het soort en de snelheid van de verbinding, modem, kabel, ISDN of (A)DSL? Welke beeldschermresolutie wordt er door de gebruikers gebruikt? Welke browser gebruikt uw klant? Heeft de klant de juiste plug-ins geïnstalleerd?

25 Advanced Business Information Solutions Marktonderzoek I Het toetsen en verder aanscherpen van de doelgroepomschrijving, Feedback inventariseren, uw internetdoelen c.q. de haalbaarheid toetsen.

26 Advanced Business Information Solutions Marktonderzoek II Eisen aan sites: Makkelijke bestelling Goed ontworpen productweergave Gemakkelijke productselectie Veel waardevolle informatie over de producten Gebruikersvriendelijke navigatie Vertrouwde logistiek Betrouwbare accurate levering Goede prijzen Privacy policy Website performance

27 Advanced Business Information Solutions Businessmodel Ten eerste B2B B2C C2C Daarna I-shop Community Broker Infomediair

28 Advanced Business Information Solutions Bouw van de website 1.Bepalen functionaliteit en structuur 2.Bepalen van de vormgeving 3.Schrijven van teksten en kiezen of laten maken van foto’s 4.Testen van de website 5.Gebruik en beheer van de website

29 Advanced Business Information Solutions Kosten voor sitebouw Strategievormingskosten Kosten voor doelgroepformulering en keuze businessmodel Kosten voor domeinnaam creatie en registratie Bouwkosten van de website Kosten met betrekking tot de exploitatie van de website

30 Advanced Business Information Solutions Traffic genereren (algemeen) Maak gebruik van de verschillen tussen de kanalen of creëer deze verschillen om verschillende doelgroepen te bedienen. Een-op-een websites. De bezoeker krijgt alleen die informatie te zien die hem interesseert. Integreer de verschillende communicatiekanalen steeds verder.

31 Advanced Business Information Solutions Traffic genereren Traffic met bestaande communicatie- kanalen Traffic met het nieuwe communicatie- kanaal


Download ppt "Advanced Business Information Solutions Techniek achter webmarketing."

Verwante presentaties


Ads door Google