De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013

2 Aanleiding Visie Nettie Blankenstein: accent op HAO’s
Gebruik maken van kleinschaligheid Overleg docenten met Twentse mentoren Aansluiten bij individuele behoeften Moet inspirerend en niet te vrijblijvend zijn Passen binnen HAO beleid

3 Doel Leren van elkaar t.a.v. de doktersrol, de opleidersrol en de praktijkvoering Ervaren om geobserveerd te worden, feedback te krijgen en te geven door ervaren collega Inspiratie opdoen voor verdere ontwikkeling (IOP)

4 Reacties HAO’s Veel enthousiasme! Niet ipv reguliere paralleldag
AIOS in de praktijk voor patiëntenzorg

5 Voorbereiding Selfassessment voor oriëntatie op eigen specifieke kwaliteiten en ontwikkelpunten COMBEL HAO basis vooraf invullen (scorelijst gemaakt voor dit doel) Gebruik recent ontvangen feedback van evaluaties AIOS, docenten, voortgangsgesprek VU en leergang Gebruik deze als input voor matching

6 Matching mei 2013 In 2-tallen bevragen (LSD) HAO’s elkaar op ingevulde selfassessment Formuleren: “ ik bied” en “ik vraag” Speeddating in 4 x wisselende koppels Invullen overzicht van deelnemende HAO’s (incl. afwezigen die wel wilden meedoen) met voorkeuren en uitsluitingen) Docent + 1 mentor maken matching passend andere docent intussen ander programma met HAO’s Koppels maken ter plekke afspraken

7

8

9

10

11 Uitvoering Dag of dagdeel Voorbespreken specifieke aandachtspunten
Consult scoren met observatielijst MAAS- globaal of PvK Leergesprek scoren met ALVU Praktijkvoering en keuzes daarin expliciteren Feedback geven aan ontvangende HAO Evalueren: wat wil je er verder mee?

12 Evaluatie (17 pers) Ook aantal HAO’s aanwezig die geen peerassessment deden 3 x interview in 2-tallen (LSD) over ervaringen en rendement a) rol als arts b) rol als opleider c) rol als praktijkhouder Invullen evaluatieformulier Mondelinge inventarisatie van evt. vervolg

13 Conclusies globaal Leuk en zinvol, liefst jaarlijks doen
Goede voorbereiding belangrijk w.o. eigen aandachtspunten verhelderen Tijdens assessment dagindeling aanpassen ivm voldoende tijd voor reflectie en feedback Vooraf afspreken wanneer, hoe en waarop feedback geven Feedback regels vooraf op paralleldag oefenen


Download ppt "Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google