De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ervaringen Twente 2013.  Visie Nettie Blankenstein: accent op HAO’s  Gebruik maken van kleinschaligheid  Overleg docenten met Twentse mentoren  Aansluiten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ervaringen Twente 2013.  Visie Nettie Blankenstein: accent op HAO’s  Gebruik maken van kleinschaligheid  Overleg docenten met Twentse mentoren  Aansluiten."— Transcript van de presentatie:

1 Ervaringen Twente 2013

2  Visie Nettie Blankenstein: accent op HAO’s  Gebruik maken van kleinschaligheid  Overleg docenten met Twentse mentoren  Aansluiten bij individuele behoeften  Moet inspirerend en niet te vrijblijvend zijn  Passen binnen HAO beleid

3  Leren van elkaar t.a.v. de doktersrol, de opleidersrol en de praktijkvoering  Ervaren om geobserveerd te worden, feedback te krijgen en te geven door ervaren collega  Inspiratie opdoen voor verdere ontwikkeling (IOP)

4  Veel enthousiasme!  Niet ipv reguliere paralleldag  AIOS in de praktijk voor patiëntenzorg

5  Selfassessment voor oriëntatie op eigen specifieke kwaliteiten en ontwikkelpunten  COMBEL HAO basis vooraf invullen (scorelijst gemaakt voor dit doel)  Gebruik recent ontvangen feedback van evaluaties AIOS, docenten, voortgangsgesprek VU en leergang  Gebruik deze als input voor matching

6  In 2-tallen bevragen (LSD) HAO’s elkaar op ingevulde selfassessment  Formuleren: “ ik bied” en “ik vraag”  Speeddating in 4 x wisselende koppels  Invullen overzicht van deelnemende HAO’s (incl. afwezigen die wel wilden meedoen) met voorkeuren en uitsluitingen)  Docent + 1 mentor maken matching passend andere docent intussen ander programma met HAO’s  Koppels maken ter plekke afspraken

7

8

9

10

11  Dag of dagdeel  Voorbespreken specifieke aandachtspunten  Consult scoren met observatielijst MAAS- globaal of PvK  Leergesprek scoren met ALVU  Praktijkvoering en keuzes daarin expliciteren  Feedback geven aan ontvangende HAO  Evalueren: wat wil je er verder mee?

12  Ook aantal HAO’s aanwezig die geen peerassessment deden  3 x interview in 2-tallen (LSD) over ervaringen en rendement a) rol als arts b) rol als opleider c) rol als praktijkhouder  Invullen evaluatieformulier  Mondelinge inventarisatie van evt. vervolg

13  Leuk en zinvol, liefst jaarlijks doen  Goede voorbereiding belangrijk w.o. eigen aandachtspunten verhelderen  Tijdens assessment dagindeling aanpassen ivm voldoende tijd voor reflectie en feedback  Vooraf afspreken wanneer, hoe en waarop feedback geven  Feedback regels vooraf op paralleldag oefenen


Download ppt "Ervaringen Twente 2013.  Visie Nettie Blankenstein: accent op HAO’s  Gebruik maken van kleinschaligheid  Overleg docenten met Twentse mentoren  Aansluiten."

Verwante presentaties


Ads door Google