De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en de massa. Wie zijn de massa? Wij! Het volk!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en de massa. Wie zijn de massa? Wij! Het volk!"— Transcript van de presentatie:

1 Media en de massa

2 Wie zijn de massa? Wij! Het volk!

3 Welke media bereikt deze massa: 1. Oude/bekende media: De krant De radioDe televisie

4 Welke media bereikt deze massa: 2. De nieuwe media: Het internet En bijvoorbeeld de gsm

5 Introductie filmpje 1 http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/?project=543192 (link onderaan, en dan vanaf 2.15u ) http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/?project=543192

6 Mediawijsheid ??

7 Wat vind jij? -Word je gehersenspoeld door de media? -Beïnvloeden de verschillende media de manier waarop je denkt? Veel mensen denken van wel. Maar het beantwoorden van deze vraag is moeilijker dan gewoon ja of nee te zeggen.

8 Een campagne met een missie Wat we gaan doen, is een campagne opzetten in een groepje! We gaan een: -poster -filmpje -en geluidfragment maken die een missie uitdragen.

9 Sire, warchild, groen links, greenpeace. Ze hebben allemaal een missie. Dit zijn ideële reclames. Je gaat naar n aantal voorbeelden kijken en bedenk wat ze hiermee willen vertellen. Voorbeelden -Te kort lontje -Je bent n rund als je met vuurwerk stunt -Sire; de plas, digitaal pesten, -Dove; schoonheidsideaal -Politiek; groenlinks -Goede doelen: war child, greenpeace

10 Reclameposters met een missie

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20 Dove evolution commercial http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U&feature=related (=1.15min.) Grappige parodien hierop: http://www.youtube.com/watch?v=7-kSZsvBY-A&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=jVY6VqfASOM&feature=related ( beide 1.15min.) http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=7-kSZsvBY-A&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=jVY6VqfASOM&feature=related

21 Reclame affiches en posters

22 Typografie Typografie

23 Let op de typografie, die blijft door de jaren heen hetzelfde!

24

25 Drie soorten reclames: 1. Commerciële reclames: zijn erop gericht om de kijkers een bepaald product te laten kopen

26 Drie soorten reclames: 2. Ideële reclames: zijn gericht om attitudes en gedrag te veranderen 1. Commerciële reclames: zijn erop gericht om de kijkers een bepaald product te laten kopen

27 Drie soorten reclames: 2. Ideële reclames: zijn gericht om attitudes en gedrag te veranderen 1. Commerciële reclames: zijn erop gericht om de kijkers een bepaald product te laten kopen 3. Sponsoring: reclames met de lengte van een heel programma

28 Wanneer jij straks je ideële campagne op gaat zetten, moet je ook nadenken over de doelgroep. We zetten ze even de hoofddoelgroepen op een rijtje: 1. De eerste doelgroep zijn de ‘boodschappers’. Mensen, veelal huisvrouwen, die boodschappen doen. Zij willen in de supermarkt graag voordelig kopen, voor de kinderen zorgen en het thuis gezellig hebben.

29 Wanneer jij straks je ideële campagne op gaat zetten, moet je ook nadenken over de doelgroep. We zetten ze even de hoofddoelgroepen op een rijtje: De tweede doelgroep bestaat uit ‘mannen’. Die zijn vooral geïnteresseerd in sport, politiek, auto’s en bier.

30 Wanneer jij straks je ideële campagne op gaat zetten, moet je ook nadenken over de doelgroep. We zetten ze even de hoofddoelgroepen op een rijtje: ‘Kinderen’ vormen ook een belangrijke doelgroep. Zij willen van alles weten, met de mode meedoen en erbij horen. Kinderen kijken veel televisie.

31 Wanneer jij straks je ideële campagne op gaat zetten, moet je ook nadenken over de doelgroep. We zetten ze even de hoofddoelgroepen op een rijtje: De vierde doelgroep beslaat de ‘Jongeren’. Zij kijken ook veel tv. Ze zijn bezig met hun identiteit, mode, feesten, muziek en liefde.

32 Wanneer jij straks je ideële campagne op gaat zetten, moet je ook nadenken over de doelgroep. We zetten ze even de hoofddoelgroepen op een rijtje: De laatste groep zijn de ‘welgestelden’. Dat zijn hardwerkende mensen, die veel verdienen. Ze houden van eten in restaurants, verre reizen en theater. Deze mensen kijken niet zoveel televisie. Als ze kijken, is het meestal naar dezelfde programma’s

33 Radio en geluid Stemacteur over zijn beroep http://educatie.beeldengeluid.nl/index.aspx?ChapterID=8430&FilterID= 974&ContentID=22787


Download ppt "Media en de massa. Wie zijn de massa? Wij! Het volk!"

Verwante presentaties


Ads door Google