De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.

Verwante presentaties


Presentatie over: "EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines."— Transcript van de presentatie:

1 EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines

2 Overzicht

3 De scène De podia De regie De actie Overzicht

4 De scène

5 Hoe tekenen we het speelveld voor video-optimalisatie uit? Hoe scoren we met unieke video’s op Youtube of Google? De scène

6 De podia

7 2 mogelijke tactieken: Optimalisatie voor online videoplatformen zoals Youtube Optimalisatie van video op eigen site voor Google De podia

8 2 mogelijke sub-doelstellingen: Trafiektoename via werven van inbound links Trafiektoename via verbeterde posities en rich snippets De podia

9 Primaire doelstelling: conversie-optimalisatie De podia

10 De regie

11 Optimalisatie voor videoplatformen in #5 tips Sub-doelstelling: werven van inbound links

12 De regie Tip #1: zoekwoordonderzoek Evalueer zoekvolumes en competitieniveaus AdWords Keyword Suggestion Tool YouTube Keyword Suggestion Tool

13 De regie

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25 Tip #2: bestandsnaam Vermijd betekenisloze, numerieke karakters Verwerk de geselecteerde zoekwoorden in de bestandsnaam Verkies sport-bloopers.movie boven movie mov

26 De regie Tip #3: titel, omschrijving en tags Verwerk de geselecteerde zoekwoorden in de titel, omschrijving en tags Beperk de omvang van de omschrijving tot 156 karakters Voeg aan de omschrijving een link naar de eigen website toe Wees niet te zuinig met tags en benader het onderwerp van de video vanuit verschillende invalshoeken

27 De regie

28

29

30

31 Tip #4: interactie Laat de publicatie van reacties op uw video toe Laat de publicatie van stemmen op uw video en reacties toe

32 De regie

33

34 Tip #5: inbedden Laat het inbedden van uw video op andere sites toe Maximaliseren van weergaves is cruciaal Breng uw abonnees op de hoogte

35 De regie

36

37 Optimalisatie van video voor eigen site in #5 tips Sub-doelstelling: verbeterde posities en rich snippets

38 De regie Tip #1: locatie Integreer video op webpagina met geselecteerde zoektermen Vermijd meerdere video’s op webpagina, maar voeg wel meerdere mediatypes toe (afbeeldingen, geluid, slideshow, thumbnails, etc.) Faciliteer indexatie van webpagina met video via optimalisatie van interne linkstructuur

39 De regie Tip #2: hosting Host video’s zelf of gebruik een betaalde hosting oplossing Vermijd enorm bandbreedte verbruik bij afspelen Vermijd het gebruik van videoplatforms als YouTube en Vimeo om rich snippets te verwerven

40 De regie Tip #3: inbedden Beperk het inbedden van de video’s tot de eigen site Verhoog de kans op rich snippets door inbedden te limiteren Houd zelf greep op de uniciteit van uw videocontent

41 De regie Tip #4: video sitemap Gebruik Google Webmaster Tools Video XML sitemap Faciliteert indexatie van video’s

42 De regie

43 Tip #5: inhoudstype Lengte en stijl spelen rol in beoordeling van video’s Langere speelduur garandeert geen rich snippets Kortere speelduur (< 30 sec) levert nooit rich snippets Vermijd al te commerciële of wervende toonzetting Zorg voor een informatieve verrijking

44 De actie

45 Belang van meetresultaten om actie te ondernemen Belang van correct analyseren en gepast reageren De actie

46 Metingen in YouTube Analytics Metingen in Google Webmaster Tools Metingen in Google Analytics De actie

47 Metingen in YouTube Analytics Weergaverapporten Betrokkenheidsrapporten Metingen in Google Webmaster Tools Metingen in Google Analytics De actie

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

63

64

65 Metingen in YouTube Analytics Metingen in Google Webmaster Tools Monitor termen en pagina’s in Google Video Search Consulteer negatieve en positieve wijzigingspercentages Metingen in Google Analytics De actie

66

67 Metingen in YouTube Analytics Metingen in Google Webmaster Tools Metingen in Google Analytics Stel duidelijke doelen in voor conversie-optimalisatie Configureer event tracking voor meting van video-interactie Integreer YouTube en GA data in een KPI dashboard Koppel Google Analytics aan uw Brand Channel De actie

68

69 Vragen?

70 Daan Goor – Web Intelligence Expert twitter.com/daangoor TEL. +32(0)


Download ppt "EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines."

Verwante presentaties


Ads door Google