De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Naam docent Werkkamer: xx.xxx

Verwante presentaties


Presentatie over: "Naam docent Werkkamer: xx.xxx"— Transcript van de presentatie:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10 Naam docent Werkkamer: xx.xxx

11 Wordpress site (ook instructiefilmpjes flash, illustrator, etc.)

12

13 Studiehandleiding https://online.han.nl Daar staan ook de opdrachten, interessante linkjes, voorbeelden, etc.

14 Doelen

15 -De opdracht is duidelijk

16 Doelen -De opdracht is duidelijk -De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.)

17 Doelen -De opdracht is duidelijk -De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.) -Bekend met een aantal begrippen (intuïtief, interface, etc.)

18 Doelen -De opdracht is duidelijk -De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.) -Bekend met een aantal begrippen (intuïtief, interface, etc.) -Je hebt een Immersive Space ervaren

19 Doelen -De opdracht is duidelijk -De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.) -Bekend met een aantal begrippen (intuïtief, interface, etc.) -Je hebt een Immersive Space ervaren -Je weet meer over Immersive Spaces (vroeger en nu)

20 Doelen -De opdracht is duidelijk -De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.) -Bekend met een aantal begrippen (intuïtief, interface, etc.) -Je hebt een Immersive Space ervaren -Je weet meer over Immersive Spaces (vroeger en nu) -Je weet wat de eerste opdrachten zijn en start daar in de les mee

21 Doelen -De opdracht is duidelijk -De opbouw van de course is duidelijk (planning, beoordeling, etc.) -Bekend met een aantal begrippen (intuïtief, interface, etc.) -Je hebt een Immersive Space ervaren -Je weet meer over Immersive Spaces (vroeger en nu) -Je weet wat de eerste opdrachten zijn en start daar in de les mee -Lesevaluatie

22 Agenda De opdracht De course (planning, beoordeling, etc.) PAUZE Een Immersive space bekijken en bespreken Immersive Spaces (vroeger en nu) Opdrachten Lesevaluatie

23 Eeeeh ?

24 immersive = meeslepende space = ruimte je maakt een:

25 creëer een eigen wereld MultiMedia Design = geef vorm aan jouw wereld Immersive Space = geef vorm aan jouw visie op een andere wereld

26 DE WERELD VAN… de reiziger de uitvinder de burger De schrijfster de kunst de wetenschap de pessimist robotica een beroemdheid de loodgieter de werkstudent de danseres de spion de spiritualiteit de autist de nachtwaker de bolleboos een aliën Mega Mindy de movie star 1850 mijn woonhuis de gokverslaafde de kamergeleerde de politiek de president de loser de redder the white rabbit

27 ruimte Je kunt van elke ruimte in elke ruimte komen, er is geen vast volgorde ruimte Bij elkaar vormen de ruimtes één wereld

28 er is wél een titelscherm, van waaruit je start titel ruimte

29 Belangrijk: - Er zijn geen menu’s en buttons en pijlen en tabs - De gebruiker kan zich vrij bewegen tussen de verschillende ruimtes - De ruimte ‘reageert’, verandert (geeft hints?) - Er klinkt geluid, er bewegen dingen

30 Belangrijk: - Wat wil jij vertellen over die wereld? - Wat is jouw kijk op die wereld (visie)?

31

32

33 Ontwerpproces

34 Ontwerpproces Oriënteren, ideeën bedenken, research doen, schetsen, brainstormen, keuzes maken, verschillende concepten uitdenken en beschrijven, stijl onderzoeken, sfeer bepalen, scenario, storyboard, geluid, photoshop, illustrator, flash, assets maken, bouwen, testen, verbeteren, testen, opleveren, etc.

35 Ontwerpproces Oriënteren, ideeën bedenken, research doen, schetsen, brainstormen, keuzes maken, verschillende concepten uitdenken en beschrijven, stijl onderzoeken, sfeer bepalen, scenario, storyboard, geluid, photoshop, illustrator, flash, assets maken, bouwen, testen, verbeteren, testen, opleveren, etc. Gebruik: schetsboek of dummie, laptop, fototoestel, photoshop, Illustrator, flash, soundforge, audacity, etc.

36 Ontwerpproces Oriënteren, ideeën bedenken, research doen, schetsen, brainstormen, keuzes maken, verschillende concepten uitdenken en beschrijven, stijl onderzoeken, sfeer bepalen, scenario, storyboard, geluid, photoshop, illustrator, flash, assets maken, bouwen, testen, verbeteren, testen, opleveren, etc. Bijvoorbeeld: Nationaal Historisch Museum wil een Immersive Space ontwikkelen met als thema De Gouden Eeuw in Nederland.

37 Ontwerpproces Welke mensen kunnen betrokken zijn bij het ontwerpproces van bijvoorbeeld het Gouden Eeuw project? Schrijf op en vergelijk met je buurvrouw of buurman. Je hebt 5 minuten!

38

39 Ontwerpproces Oriënteren, ideeën bedenken, research doen, schetsen, brainstormen, keuzes maken, verschillende concepten uitdenken en beschrijven, stijl onderzoeken, sfeer bepalen, scenario, storyboard, geluid, photoshop, illustrator, flash, assets maken, bouwen, testen, verbeteren, testen, opleveren, etc. Immersive Space opdracht: EXPERIENCE DESIGN

40 Maak het interessant, verleidelijk, boeiend, spannend! Een intuitieve interface met een eigen sfeer, geluid, beleving!

41 Maak het interessant, verleidelijk, boeiend, spannend! Een intuitieve interface met een eigen sfeer, geluid, beleving! niet: de onderwaterwereld, de DJ wereld, de voetbalwereld. de wereld van het onbewoonde eiland, tenzij….

42 FASE 1:Ideevorming (schets, papier, scannen, fotograferen, etc.) FASE 3: FASE 2: Vormgeving Research (jouw visie!) FASE 3: Ruimte FASE 4: Presentatie – feedback geven aan elkaar FASE 5: Definitief storyboard, flash-diagram, Sound FASE 6: Realisatie FASE 7: Eindpresentatie, portfolio (werkboek en movie)

43 studielast: 20 uur per week, twee dagdelen ‘theorie’, een dagdeel ‘flash’ Je maakt: 1.een aantal opdachten / oefeningen 2.een werkboek (portfolio) 3.een Flashmovie

44 Werkboek / portfolio: 1.Alle opdachten / oefeningen (in PDF en op ISSUU) 2.Reflecties 3.Flash strucuurontwerp

45 Werkboek / portfolio50% movie50% Beide cijfers minimaal 5,5 samenstelling eindcijfer: In werkboek: onderzoek / research + reflectie : 15% Vormgeving + reflectie : 20% Flash + reflectie : 15% 100%

46 reflectie is: Kijken naar wat je hebt gedaan en je een oordeel vormen. Dit doe je eigenlijk na alles wat je produceert Wat is goed, wat niet, wat moet ik voortaan doen, wat moet ik onthouden, enz. Er zijn ‘reflectievragen’ om je te helpen (op online.han.nl), deze kun je in de je werkboek beantwoorden.

47 criteria : Bij elke opdrachtbeschrijving staan de criteria vermeld

48 F L A S H (ActionScript 3.0)

49 les 1: De interface van het programma, publiceren van je gemaakte flashbestand, een simpele animatie en het begin van je eigen space. les 3: les 2: Instances en symbols. Geluid toevoegen aan je space. Interactie in je space door middel van klikbare objecten en actionscript. les 4: Nesting, het nut van symbols binnen symbols. les 5, 6: Bestanden importeren, schalen, publiceren, hints, animeren. les 7,8 : Individuele coaching. Spreekuur!

50 Flash criteria: Juiste werkwijze, naamgeving Duidelijke schriftelijke planning constructie Navigatie werkt Animaties werken Er zijn hints

51 Geef inzicht in jouw ontwerpproces. Zet je oefeningen, schetsen, opdracht- producten, commentaar, reflecties, etc. in je werkboek (PDF, ISSUU) Ontwerpdocument(atie)

52 UPLOADEN Je kunt 2 (zip) bestanden uploaden: Je werkboek en je movie. Hoe? Kijk op Online.han.nl, immersive space, digitaal uploaden.doc. Inleveren Portfolio De 2 zip bestanden mogen (samen) MAXIMAAL 700 MB zwaar zijn. Hou daar rekening mee.

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

63

64

65 Is de interface intuïtief? Heeft de wereld eigen ‘regels’? Kan ik die regels begrijpen? Hoe navigeer ik? Krijg ik feedback? Hoe dan? Krijg ik hints? Wat voor stijl en sfeer heeft deze wereld? Is het een immersive space? Waarom wel of niet? Bezoek de site en beantwoord de vragen in overleg met een collega. Je hebt daarvoor 15 minuten.


Download ppt "Naam docent Werkkamer: xx.xxx"

Verwante presentaties


Ads door Google