De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Medmec04 week 7 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Medmec04 week 7 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen."— Transcript van de presentatie:

1 Medmec04 week 7 Engagement

2 LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer o Maken opdracht 1 o START met opdracht 2 en 4 o Werken in dummy, let op week 6! 2 o Hoorcollege (verplicht, daarom geen les) o Inleveren opdracht 1, uitgeprint o Maken opdracht 2 en uploaden o Werken in dummy 3 o Opdracht 2 show o Thema’s bespreken, teams vormen o Inleiding opdracht 3 o Ontwerp procedure/planning maken o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag o Werken in dummy 4 o Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag o Werken in dummy 5 o Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 o In de les het laten testen van je game, eerste versie o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag o Werken in dummy 6 o Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 o In de les het laten testen van je game, tweede versie o dummy inleveren! o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag 7 o Werken volgens ontwerp procedure o Voorbereidingen treffen voor het spelen, feedbackformulieren printen o Bijhouden individuele proces verslag 8 o Spel spelen o Spel beoordelen o Jouw spelbeoordeling verwerken in een conclusie o Opdracht 3 afronden 9 o Inleveren opdracht 3 10 Periode overzicht

3 LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer o Maken opdracht 1 o START met opdracht 2 en 4 o Werken in dummy, let op week 6! 2 o Hoorcollege (verplicht, daarom geen les) o Inleveren opdracht 1, uitgeprint o Maken opdracht 2 en uploaden o Werken in dummy 3 o Opdracht 2 show o Thema’s bespreken, teams vormen o Inleiding opdracht 3 o Ontwerp procedure/planning maken o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag o Werken in dummy 4 o Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag o Werken in dummy 5 o Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 o In de les het laten testen van je game, eerste versie o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag o Werken in dummy 6 o Werken volgens planning/ontwerp procedure aan opdracht 3 o In de les het laten testen van je game, tweede versie o dummy inleveren! o Werken aan opdracht 3 o Bijhouden individuele proces verslag 7 o Werken volgens ontwerp procedure o Voorbereidingen treffen voor het spelen, feedbackformulieren printen o Bijhouden individuele proces verslag 8 o Spel spelen o Spel beoordelen o Jouw spelbeoordeling verwerken in een conclusie o Opdracht 3 afronden 9 o Inleveren opdracht 3 10 Periode overzicht vervolg

4 Agenda van vandaag Feedback formulier Draaiboek Indelingsschema Werken volgens planning

5 Feedback formulier Standaard feedbackformulier Voordat je begint met spelen: Thema Het maatschappelijke thema van het spel is ……………….. (de makers van het spel vullen dit in). Voordat je het spel gaat spelen schrijf je op hoe je denkt over dit thema, je mening, wat weet je er al van? Begin met het spel en vul de rest van het formulier in na de afronding van het spel. Eisen Heeft het spel een informatief, educatief of preventief karakter? Waaraan merk je dit … Wat probeert het spel je over het gekozen thema bij te brengen? Wordt het spel gespeeld in een openbare ruimte? Op welke locatie? Wordt bij het spel gebruik gemaakt van moderne communicatie middelen zoals internet, mobiele telefonie, gps, enz? Geef aan welke middelen zijn gebruikt en hoe Kan het spel gespeeld worden met 3-4 mensen of zou een ander aantal beter zijn? Geef de reden op. Hoe lang duurde het spel? Vind je dat lang/kort of precies goed en waarom? Spelregels Is de doelgroep beschreven? Leg uit. Is de doelstelling van het spel goed beschreven? Leg uit. Zijn de spelregels eenduidig? Leg uit. Vormgeving Wat kan je zeggen over de vormgeving van het spel en geef een toelichting. Hoe heb je het spel ervaren (spannend, flauw, grensverleggend, enz.) en geef voorbeelden. Kennis en ideeën Wordt je op ideeën gebracht over het centrale thema? Geef aan welke ideeën je hebt gekregen. Denk je anders, subtieler of uitgebreider na over het maatschappelijke thema van het spel? Vergelijking het antwoord op de eerste vraag op dit feedbackformulier met de kennis die je hebt na het spelen van het spel. Wat zijn de verschillen? Feedbackformulier Voeg specifieke vragen over je spel toe aan dit standaard feedbackformulier!

6 Feedback formulier Denk aan de vormgeving van het feedback formulier!

7 Draaiboek Woensdag 22 juni – 13.00Elk team legt het kant en klare spelpakket met beoordelings/feedback formulier en pen klaar in het lokaal, zie rooster – 13.30Elk team gaat het pakket ophalen van het spel dat gespeeld gaat worden, zie groepsindeling – 15.30Spelen van de spellen: elk spel wordt minstens 1 keer helemaal uitgespeeld en het gehele team vult samen uitgebreid het beoordelings/feedback formulier in – 16.00Het ingevulde beoordelings/feedback formulier met het spel wordt terug gebracht in het lokaal waar het vandaan kwam – 16.20Elk team haalt zijn spel en het beoordelings/feedback formulier weer op en kan daarmee het huiswerk maken voor de volgende les. Huiswerk week 9: Het spel, de spelregels, een procesmap (onder andere: evaluatie en conclusies naar aanleiding van het ingevulde beoordelings/feedback formulier) en tips en tops. Zie modulewijzer.

8 Indelingsschema Med1d Rob is begeleidende docent PH Team 1j Team 1d Team 2j Team 2d Team 3j Team 3d Team 4j Team 4d

9 Indelingsschema Med1c Elske is begeleidende docent PH Team 1c Team 1i Team 2c Team 2i PH Team 3cTeam 3e (samen met Team 3b)

10 Test je idee, het spel the play

11 Game is een ervaring De ervaring geeft je betekenis middels interactie (regels) waardoor het spelen als relevant wordt ervaren: Dit heet meaningful PLAY

12 Meaningful PLAY Resultaten uit acties van de spelers bijvoorbeeld: Level omhoog Punten krijgen Inhalen van de tegenstander Feedback krijgen, middels audio of visueel

13 Regels Regels beperken de speler’s acties Regels zijn expliciet en eenduidig Regels behoren toe aan elke speler Regels staan vast Regels zijn bindend Regels komen herhaaldelijk voor

14 Werken volgens planning

15 Huiswerk voor volgende les Maak het spel speelklaar Spelregels. (Wat is het doel, de betekenis, om welke ervaring gaat het? uitschrijven!) Procesmap (hou je individuele taken bij)

16 Huiswerk voor les 9 Spel inleveren Spelregels Procesmap (planning, takenlijst, rolverdeling, urenverantwoording, onderzoek, feedbackformulier, evaluatie en conclusies) Tops en Tips Haal op: dummie, opdracht 1 en 2


Download ppt "Medmec04 week 7 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen."

Verwante presentaties


Ads door Google