De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

© sturingsmodel George Lengkeek © Plaja, afdeling Northgo College ELO Informatie Communicatie Administratie Multimedia Any time, any place “ Wie beheert.

Verwante presentaties


Presentatie over: "© sturingsmodel George Lengkeek © Plaja, afdeling Northgo College ELO Informatie Communicatie Administratie Multimedia Any time, any place “ Wie beheert."— Transcript van de presentatie:

1 © sturingsmodel George Lengkeek © Plaja, afdeling Northgo College ELO Informatie Communicatie Administratie Multimedia Any time, any place “ Wie beheert waar mijn ELO?”

2 © sturingsmodel George Lengkeek © Plaja, afdeling Northgo College bril 0: sturen op patronen -Gedrag leerling -Gedrag docent -Kennisniveau leerling ten aanzien van onderwerp -Resultaten toetsen leerprocessen van leerlingen school- leiding (mt) -Leerlingen krijgen deel van het curriculum via ELO aangeboden -Dit houdt ondermeer in: -Docent niet op afroepbasis aanwezig -Voortgang leerproces wordt electronisch gevolgd analyse: onder andere condities kan e-leren levensvatbaar worden Vraaggestuurd onderwijs Deel van curriculum via e-leren

3 © sturingsmodel George Lengkeek © Plaja, afdeling Northgo College bril 7: sturen op waardedeling / gedeelde waarden -ontstaan van creatieve vormen van gebruik -opkomen van creatieve suggesties voor verbetering / vernieuwing Electronisch leren school- leiding (mt) -dialoog organiseren over: wat kan de functie van e-leren zijn binnen het huidige en toekomstige onderwijs -Dialoog over de betekenis van e-leren voor docenten en leerlingen samen betekenis geven aan e-leren kennisnemen van zin, belang, betekenis e- leren voor andere actoren kennisgeven van zin, belang, betekenis e- leren voor schoolleiding Bruik- baar- heid

4 © sturingsmodel George Lengkeek © Plaja, afdeling Northgo College MT-leden zijn actor -sturingsrichting: dialooggestuurd onderwijs -resultaat: reflectie op keuzewerktijd-keuzegedrag -Feedback op: -Keuzegedrag -Keuzebegeleiding keuze van leerlingen in overeenstemming met gemaakte afspraken -Relatie onvoldoende rapportcijfers en keuze van leerling -Vluchtgedrag bij leerlingen -Percentage leerlingen in aula -leerproces van leerlingen -administratieve processen bril 0 kennis: -als betrokken geledingen weten dat er manier is om te monitoren dan zullen ze anders met keuzewerktijd omgaan

5 © sturingsmodel George Lengkeek © Plaja, afdeling Northgo College Opdracht 2: sturen met bril 7 Stel je vervangt binnen je eigen school een pakket en je wilt daarbij sturen via bril 3. Vul het bijbehorende sturingsdiagram in. In groepjes van twee 10 minuten Na afloop plenair bespreken

6 © sturingsmodel George Lengkeek © Plaja, afdeling Northgo College Mt-leden zijn actor -sturingsrichting: samenwerken -resultaat: betekenis geven aan administreren -dialoog over wat is en betekent een administratiesysteem voor een school -dialoog over administratieve werkzaamheden en de gevolgen voor een administratiesysteem -Ontwikkelen eigen gedachten over administratieve processen -Ontwikkelen ideeën voor toepassing van het systeem -administratieve organisatie -administratieve processen bril 7 visie op administratieve processen van Otivision en personeelsleden visie van MT- leden op administratieve processen


Download ppt "© sturingsmodel George Lengkeek © Plaja, afdeling Northgo College ELO Informatie Communicatie Administratie Multimedia Any time, any place “ Wie beheert."

Verwante presentaties


Ads door Google