De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007."— Transcript van de presentatie:

1 De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007

2 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER WIE ZIJN WE & WAT DOEN WE? 2. HET SUCCESVERHAAL VAN DE VOORBIJE 5 JAAR 3. TOEKOMSTPLANNEN Agenda

3 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER Wie zijn we, wat doen we? ‘Belgian Post International’ is een business unit verantwoordelijk voor alle internationale briefwisseling & pakketten activiteiten van De Post Marktleider in België Kerncijfers 270 medewerkers 320 miljoen stukken 349 miljoen € omzet in 2006 dagelijkse vertrekken naar 200 landen Continue groei door partners & directe verkoop in buitenland Verdubbeling van de omzet sinds 2000

4 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER Onze 4 activiteiten meer in detail 1. BELGIE -> BUITENLAND (residentieel & bedrijven) 2. BUITENLAND -> BUITENLAND (enkel bedrijven) 3. BUITENLAND -> BELGIE (van andere posterijen) 4. BUITENLAND -> BELGIE (BPI klanten in buitenland) AFHALING BPI OF USPS PLATFORM / TRANSPORT LUCHT TRANSPORT HUB BRUSSELS SORTERING DE POST AFLEVERING IN BELGIE RODE BUS OF AFHALING PLATFORM / TRANSPORT HUB BRUSSELS LUCHT TRANSPORT SORTERING DOOR USPS AFLEVERING IN US

5 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER WIE ZIJN WE & WAT DOEN WE? 2. HET SUCCESVERHAAL VAN DE VOORBIJE 5 JAAR 3. TOEKOMSTPLANNEN Agenda

6 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER Beperkte verantwoordelijkheden van de unit Enkel operationeel Marktleiderschap in handen van de competitie TNT Post (NL) marktleider in België voor bedrijvenpost Zwakke kwaliteit en procesbeheer Slechts 70% van de briefwisseling vertrok op tijd Weinig klant- en productfocus Geen ‘eigen’ verkoopsploeg Lage klanten- en medewerkerstevredenheid 5 jaar geleden In een vrije internationale markt kozen meer en meer Belgische bedrijven niet meer voor De Post voor hun internationale postverwerking

7 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER Transformatie & Internationale Expansie FASE 3 N° 1 BLIJVEN IN BELGIE + TOP 5 SPELER WORDEN IN EUROPA FASE 1 TRANSFORMATIE FASE 2 OPERATIONELE EXCELLENTIE + INTERNATIONALE EXPANSIE Van een ‘operationele unit’ tot een ‘Top 5 speler in EU’

8 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER Resultaten TOTALE OMZET Miljoen EUR +75 % OMZET BEDRIJVENPOST Miljoen EURO +188 % MEDEWERKERS In FTE -2 % Sterke groei en kwaliteitsverbetering KWALITEIT DAG+1 Uitgaande post +25 %

9 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER Snelle internationale postbedeling AANTAL DAGEN GGGG Internationale studie* van eind 2006 toont aan dat BPI de beste operator is in België voor uitgaande bedrijvenpost (*) Studie uitgevoerd door Quotas – Hamburg door injectie van onherkenbare testbrieven bij de 5 operators om vergelijkbare transittijden te meten gedurende een periode van 9 weken.

10 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER Dankzij efficiënte hub op de luchthaven Aktiviteiten Sortering uitgaande post Behandeling inkomende buitenlandse post Afgiftecentrum internationale bedrijvenpost Hub voor transitpost Prima lokatie (Brucargo) m2 / 200 FTE / open 24h/24h Uitstekende verbindingen met lijnvluchten Uitstekende kwaliteit en procesbeheer ‘IPC Certificate of Excellence’ sinds 2004 Kwaliteit verwerking > 99% Nieuw sorteercentrum in 2008 Brucargo West site – m2 ‘European Mail Center’, een gecertificeerd internationaal sorteercentrum

11 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER Verkoop in Benelux, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Italië, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk, Zweden, Verenigde Staten en Israël Onze commerciële activiteiten

12 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER WIE ZIJN WE & WAT DOEN WE? 2. HET SUCCESVERHAAL VAN DE VOORBIJE 5 JAAR 3. TOEKOMSTPLANNEN Agenda

13 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER De ambitie van BPI FASE 2 OPERATIONELE EXCELLENTIE + INTERNATIONALE EXPANSIE FASE 3 Nr 1 BLIJVEN IN BELGIE + TOP 5 SPELER WORDEN IN EU FASE 4 NAAR DE KOPGROEP OP WERELDVLAK M EUR? 200 M EUR FASE 1 TRANSFORMATIE

14 PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER Fase 4: Naar de kopgroep op wereldvlak Versterken van verkoopsploeg Openen van verkoopskantoren in het buitenland In Europa, Verenigde Staten en Azië Uitstekende klantenservice bieden De ‘beste’ operator worden op vlak van kwaliteit en distributiekanalen Aanbod verruimen Internationaal B2C pakket produkt Internationale Direct Marketing Allianties en samenwerkingsakkoorden aangaan FASE 4 NAAR DE KOPGROEP OP WERELDVLAK


Download ppt "De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007."

Verwante presentaties


Ads door Google