De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter

Verwante presentaties


Presentatie over: "Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter"— Transcript van de presentatie:

1 Geld verdienen met trends Les 1

2 Start Daniella Hefter

3 Welkom Waarom zit je hier? Wat verwacht je?

4 Wat hebben we gehoord? Profetie Forecasting Trendwatching Mode Idee Onzin

5 Lidewij Edelkoort Li

6 Hoe doe je dat dan? Vooruitziende blik? Analyseren!

7 Wat is een trend? Nieuwe trui Of Individualisering Neiging, richting, tendens - Nieuwe mode

8 Trends worden bepaald door factoren als: B.v. Demografie, economie en Tijd!

9 Lessen Er zijn 7 lessen. Daarvan moet je minimaal 6 aanwezig zijn. Inhoud is onderzoek + creatief concept ontwikkelen + presenteren 2 Ects = 56 uur

10 Inhoud Groepjes vormen Analyseren Trends koppelen Visie erop loslaten Product, project of dienst ontwikkelen Uitwerken en presenteren

11 Overzicht Les 1: Inleiding in de problematiek Les 2: Individuele presentatie trendfactoren en trendniveau’s samenstellen groepjes en werken Les 3 Go/ no go behoefte, trend en doelgroep Les 4 Go/ no go Plan van Aanpak Financiële aspecten Les 5 Groepspresentaties over het verrichte onderzoek Lessen 6 en 7: Eindpresentaties en uitreiking Trenddetective Trofee

12 Trendfactoren Trendfactoren – wat zijn dat? Wat heeft invloed op trends? Vandaag: trendfactoren en trendniveaus

13 Economie Conjunctuur + effect op bestedingspatroon van consument

14 Demografie Bevolkingssamenstelling ten aanzien van grootte, dichtheid, leeftijd, geslacht, ras, gedrag, geloof, enz…

15 Technologie Nieuwe uitvindingen en toepassingen ervan

16 Politiek Invloed van politiek op maatschappelijke ontwikkelingen en het gedrag van mensen.

17 Cultuur en Sociologie Waarden en overtuigingen van een samenleving en de houding van mensen t.o.v. de maatschappij.

18 Ecologie Milieu en de natuurlijke omgeving

19 Trendniveaus - Microtrends Indirect veel invloed van trendfactoren Microtrends =Markttrend - Marktwaarden Kort max 5 jaar

20 Maxitrends Trendfactoren invloed. Maxitrend= Consumentwaarden -Gedrag - gewoontes Verlangens/voorkeuren Wensen/Behoeften 5 – 10 jaar

21 Mega trends Maatschappelijke ontwikkelingen - overstijgen individuele consumentwaarden Universeel karakter Ontwikkeling 10 – 30 jaar

22 Welke trends zien we en op welk niveau ? Trendfactoren: Economie Demografie Technologie Politiek Cultuur en sociologie Ecologie Trendniveaus: Micro-trends, marktniveau (gadgets, films) Maxi-trends, consumetenniveau (avotuur, wellness) Mega-trends, maatschappelijk niveau (globalisering, vergrijzing)

23 Volgorde van werken Trends – behoeften – doelgroep – product -Zoek eerst naar trends (rekening houdend met trendfactoren en trendniveaus) -Zoek vervolgens naar behoeften -Bepaal pas daarna je doelgroep -En pas als allerlaatste komt het product (een goed of een dienst)

24 Thuis + volgende week Haal de modulewijzer van de blog Neem literatuur (hoofdstuk 1 uit “Van trends naar brands”) door. Lees het interview met Lidewij Edelkoort Tik op Google “Trends” in en kijk wat er zoal te vinden is Maak een korte presentatie Opdracht A

25 Volgende week Opdracht A Stel voor jezelf vast welke twee trendfactoren jij het meest interessant vindt voor de nabije toekomst en waarom dat zo is. II. Breng deze twee factoren bij elkaar. Wat kan er gebeuren op dit snijvlak? Wat voor trend zou dat kunnen opleveren ? III. Werk punt II verder uit naar de drie trendniveaus. IV. Voor welke doelgroepen is deze ontwikkeling interessant ? Maak een korte presentatie (2 min) en gebruik gegevens, materiaal, artikelen e.d.

26


Download ppt "Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter"

Verwante presentaties


Ads door Google