De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Zelf interactieve aardrijkskundelessen maken met simulatoren, feedback en zelfevaluatie © Bart Van Bossuyt (Don Boscocollege Zwijnaarde) 2006

Verwante presentaties


Presentatie over: "Zelf interactieve aardrijkskundelessen maken met simulatoren, feedback en zelfevaluatie © Bart Van Bossuyt (Don Boscocollege Zwijnaarde) 2006"— Transcript van de presentatie:

1 zelf interactieve aardrijkskundelessen maken met simulatoren, feedback en zelfevaluatie © Bart Van Bossuyt (Don Boscocollege Zwijnaarde) 2006 bartvanbossuyt@gmail.com

2 Inhoud 1.Wat bedoel je??? 2.Wat heb je daarvoor nodig? 3. Wat werkt en wat werkt niet? 4. Wat biedt deze werkvorm als extra?

3 1. Wat bedoel je??? www.begeleidzelfstandigleren.com -individuele leerlingenpc (kan per 2) -digitaal werkboek -gericht gebruik van internet met html-pagina’s -harde afspraken over pc-gebruik -leerlingen aanzetten om ook steentje bij te dragen

4 2. Wat heb je daarvoor nodig? -MS Office en Windows (Paint) -Internet-explorer 6 -Dreamweaver OF Frontpage -eventueel Flash -heel wat freeware (Google Earth)!! -plug-ins (QuickTime, Flash Player, Real Player, ShockWave) -een multimediapc (thuis minstens 512 kB) en een beamer in de klas

5

6

7 4. Wat werkt en wat werkt niet? Een goed werkend werkblad: -voelt intuïtief en aantrekkelijk aan -heeft een prettige opmaak -is duidelijk geformuleerd -is consequent in opmaak -stelt de leerling op zijn gemak -maakt gebruik van Nederlands -differentieert naar tijd en interesse

8 3. Wat werkt en wat werkt niet? Een goed werkend werkblad: -voelt intuïtief en aantrekkelijk aan -eenvoudig te bedienen simulatoren -inputvak en outputvak gescheiden -af en toe timer invoegen -correctie diepte -stapsgewijs opbouwende schema’s -…

9

10

11

12

13 3. Wat werkt en wat werkt niet? Een goed werkend werkblad: -is duidelijk geformuleerd -kleurcodes per vak -opdrachten duidelijk en eenvoudig uitgeschreven -open vragen: enkel klassikaal -niet té veel hyperlinks: tegenstrijdigheden!!!

14 3. Wat werkt en wat werkt niet? Een goed werkend werkblad: -is consequent in opmaak -schermruimte maximaal benutten -consequent kleurgebruik -indien handboek: analoge nummering

15 3. Wat werkt en wat werkt niet? Een goed werkend werkblad: -stelt de leerling op zijn gemak -verbeterde versie -feedback -zelfevaluatie -opmaak leerlingenbundel = opmaak webles -COACHING door leerkracht!!!

16 3. Wat werkt en wat werkt niet? Een goed werkend werkblad: -maakt gebruik van Nederlands -Nederlandstalige simulatoren -vertaallijstjes bij de simulatoren -vertaling in het opdrachtvak

17 4. Wat biedt deze werkvorm als extra? -aanzet tot synthese -aanzet tot zelfevaluatie -ict-mondigheid en ict-integratie in de les -individuele visualisatie en observatie -toename van de leerlingactiviteit -participatie van leerling in lesopbouw -dagvers materiaal (Google Earth)


Download ppt "Zelf interactieve aardrijkskundelessen maken met simulatoren, feedback en zelfevaluatie © Bart Van Bossuyt (Don Boscocollege Zwijnaarde) 2006"

Verwante presentaties


Ads door Google