De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best."— Transcript van de presentatie:

1 CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best

2 Agenda les 2 Dag van het Media- en ICT Beroep Reader Huiswerk Waardecreatie Vooruitblik les 3 Afsluiting

3 12 december, dag van het Media- en ICT-beroep Op vrijdag 12 december vervallen alle lessen voor 2 e, 3 e en 4 e jaars studenten In het ochtendprogramma komt Albert Boschwijk een gastcollege verzorgen over Experience Economy In het middagprogramma is er een workshop over co- creatie Veel raakvlaak met het marketingthema van dit blok dus!

4 12 december, dag van het Media- en ICT-beroep Vanaf 24 november kan je je inschrijven via: Let op vol = vol Wanneer je een goed verantwoord (en ook visueel) verslag maakt van het gastcollege of de workshop kan je een bonuspunt verdienen! Stel beoordeling CRM winter = 5, verslag is goedgekeurd dan beoordeling = 6, of een 8 wordt een 9

5 Reader Kleine reader staat online Doe er je voordeel mee !

6 Bespreken huiswerk Heeft iedereen het belevenis voorbeeld op zijn studentenspace staan? We bespreken enkele voorbeelden

7 Het IJshotel Voorbeeld van een beleving atedhttp://nl.youtube.com/watch?v=eUiR7fhIIBI&feature=rel ated

8 Oefening Wat maakt het Icehotel een belevening Neem 5 minuten de tijd om dit te noteren in een aantal steekwoorden

9 Opdracht 1 Modulewijzer Iedereen begonnen? Alles duidelijk? Let op volgende week inleveren!

10 Joseph Pine We gaan naar Joseph Pine luisteren, de goeroe van de experience economy Wat is de essentie van zijn verhaal? Noteer dit in steekwoorden

11 Waardecreatie In onze hedendaags economy is alles te koop klantbehoefte verschuift naar het hebben van een ervaring Experience marketing gaat uit van waardecreatie door het nauwkeurig regisseren van een beleving Het regisseren van een verhaal dat het waard is om door te vertellen In les 7 gaan we nader in op storytelling

12 Waardecreatie Waarde creëeren via een beleving kan je doen op twee niveaus: 1.Stakeholders (komen verder aan de orde in les 6, businesscase) 2.Consumenten We gaan beide vormen van waardecreatie oefenen Nu gaan we aan de slag met stakeholders, de volgende les met consumenten

13 Stakeholders Bekijk de site Formeer een groepje van vijf personen Beantwoord de volgende vragen: 1. Welke beleving biedt Beertender de consument? 2. Beertender heeft zes toeleverende merken:Heineken, Brand, Amstel, Murphy’s, Affligem, Wieckse Witte. Welke waarde voegt samenwerking met Beertender voor deze merken en hun eigenaren toe? Per groep buig je je over 1 merk!  Maximaal vijf groepen per klas. 15 minuten voorbereiden, 15 minuten bespreken

14 Afsluiting Vragen? Tot volgende week! PPT te downloaden van: [docentspace]


Download ppt "CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best."

Verwante presentaties


Ads door Google