De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009."— Transcript van de presentatie:

1 Saskia Best s.e.best@hro.nl HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009

2 Agenda Marketingervaringen Boeken Creativiteit Battle of Concepts Marketingagenda

3 Indeling Herfst 31 aug- Start, inhoudelijk en huishoudelijk 7 september- DESIGN 14 september- Korte pitches Battle of Concepts, DESIGN 21 september- DESIGN 28 september- Beoordeling BOC pitches 05 oktober- DESIGN 12 oktober- DESIGN 19 oktober- HERFSTVAKANTIE, MAAR LET OP, we gaan naar de Dutch Design Week in Eindhoven 26 oktober- Design 02 november- Design 08 november (zondag) 24.00 deadline opdrachten, alles online

4 Beoordeling Herfst • Essays naar eigen keuze (bv Dutch Design Week per stuk 1 punt) • Eigen opdrachten (per stuk 1 tot 2 punten) • Eigen college maken van a tot z (2 punten) • Battle (verplicht, 2 punten - Prorail) • Grote Huiswerkopdracht (verplicht 1 punt) • Wekelijkse postings ( 1 punt)

5 Marketingervaringen • Wat viel jullie op?

6 Boeken • Graag boeken meenemen

7 Boeken • In het Darwinjaar verschijnt er veel, zo ook een boek van Geoffrey Miller, een psycholoog • Darwinistische inzichten om ons koopgedrag te verklaren en de de consumptie-maatschappij aan de kaak te stellen • Miller stelt dat marketeers niet zonder Darwin kunnen

8 Darwin en de consument • Hij beweert dat mensen in rijke, geïndustrialiseerde landen goederen en diensten kopen om er (onbewust) een positieve kant van hun persoonlijkheid mee te etaleren. • Ze laten ermee zien hoe fit ze zijn, in de darwinistische betekenis van het woord; de goederen en diensten – van iPods tot huizen en van cosmetica tot universiteitsdiploma’s – zijn uithangborden voor hun biologische goede eigenschappen.

9 Prorail Battle • Gaat ook over innovatie en creativiteit • Als start kijken we eerst naar Malcolm Gladwell http://www.youtube.com/watch?v=iIiAAhUeR6Y

10 Pauze 15 minuten

11 Prorail • Op welke drie punten wil je specifieke feedback? • 1 Groep geeft algemene feedback • 1 Groep geeft de specifieke feedback

12 Andere pitches • Ron • Jordi/Matthijs • Pim

13 Audi Design Award • http://www.dutchdesignawards.nl/nl/stemme n/ http://www.dutchdesignawards.nl/nl/stemme n/

14 Publieksprijs Dutch Design Awards • Verdiep je in de finalisten • Maak een keuze en stem via internet • + maak een korte motivatie in de vorm van een blogpost

15 Voort innovatiecongres • http://www.nieuweproductenbedenken.nl/in novatiecongres/ http://www.nieuweproductenbedenken.nl/in novatiecongres/ • http://www.nieuweproductenbedenken.nl/de fault.asp?pid=1&sid=2&blid=1821 http://www.nieuweproductenbedenken.nl/de fault.asp?pid=1&sid=2&blid=1821

16 Marketing kalender Donderdagavond 24 september 2009

17 • 30 september 18.00 Utrecht: workshop • http://www.teezir.com/ABOUTTEEZIR/INTHEN EWS/WORKSHOPONLINEMERKREPUTATIE/tabi d/155/Default.aspx http://www.teezir.com/ABOUTTEEZIR/INTHEN EWS/WORKSHOPONLINEMERKREPUTATIE/tabi d/155/Default.aspx

18 Tot volgende week • Vergeet niet je blog bij te werken


Download ppt "Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009."

Verwante presentaties


Ads door Google