De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

INTERNET het communicatie-instrument voorbij Introductie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "INTERNET het communicatie-instrument voorbij Introductie."— Transcript van de presentatie:

1 INTERNET het communicatie-instrument voorbij Introductie

2 OVERZICHT Deel 2 – E-marketing 1.Introductie e-marketing / Search engine marketing 2.Webvertising en PR 3.Gaming en virtual reality 4.Mobiele marketing 5.E-mailmarketing

3 RELATIE E-business E-commerce E-marketing

4 Hoe groot is internet?

5 1.000.000.000.000 unieke URL’s (bron: Official Google Blog)

6 ZOEKMACHINES

7 EYETRACKING Eyetracking video Google

8 HEATMAP Bron: blog.eyetools.net

9 ZOEKGEDRAG Bron: www.checkit.nl

10 KLIKKEN PER POSITIE

11 ZOEKMACHINEMARKETING Zoekmachine-adverteren Zoekmachine-optimalisatie

12 Google local search

13

14 Google bedrijvencentrum

15 ZOEKMACHINE-OPTIMALISATIE INDEXATIEFACTOR TEKSTFACTOR POPULARITEITSFACTOR

16 ZOEKMACHINE-OPTIMALISATIE INDEXATIEFACTOR TEKSTFACTOR POPULARITEITSFACTOR

17 INDEXATIECOMPONENT Geen splash-pagina Geen frames Gewone tekstlinks Geen Flash Geen belangrijke inhoud in Word, PDF Bron: usarchy.com

18 CHECK ‘IN CACHE’

19 ZOEKMACHINE-OPTIMALISATIE INDEXATIEFACTOR TEKSTFACTOR POPULARITEITSFACTOR

20 GOOGLE LOVES CONTENT! Creëer nuttige inhoud Maak links Gebruik user generated content

21 ZOEKTERM

22

23 Keyword density Keyword proximity

24 VOORKEURSPOSITIES TITLE-tag URL Menu Koppen ALT-tags Begin van een bodytekst

25 METATAGS Keyword tag Title tag Description tag

26 STATISTIEKEN Landing page bounce rate Keyword bounce rate

27 GOOGLE TRENDS cheap flight low fares

28 ZOEKMACHINE-OPTIMALISATIE INDEXATIEFACTOR TEKSTFACTOR POPULARITEITSFACTOR

29 PAGERANKING-FACTOREN 1Keyword use in TITLE-tag 2Anchor text of inbound links 3Global link popularity of site 4Age of site 5Link popularity within the site’s internal links structure

30 PAGERANKING-FACTOREN 5Topical relevance of inbound links 6Link popularity of site in topical community 7Keyword use in body text 8Global link popularity of linking site 9Topical relationship of linking site 10Topical relationship of linking page Bron: SEOmoz.org

31 POPULARITEITSFACTOR Aantal inkomende links Autoriteit van inkomende links

32 YAHOO

33

34 LINKS GENEREREN Startpagina’s Weblogs Vraag je doelgroep ‘Bespioneer je concurrenten’

35 LINKBAITING Doel: het genereren van backlinks

36 HOOKS Nieuwsprimeur Nieuwscompilatie Lijsten Quiz, prijsvraag of test Awards Onderzoek

37 LINKBAITING TIPS Gebruik social news & bookmark plug-ins (bijvoorbeeld Wordpress van Marketingland.nl)

38 LINKBAITING TIPS Gebruik social networks Tip bloggers Citeer mensen met een eigen website Kies titels zorgvuldig Let op de timing van je release


Download ppt "INTERNET het communicatie-instrument voorbij Introductie."

Verwante presentaties


Ads door Google