De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum."— Transcript van de presentatie:

1 Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, docent@han.nl, datum

2 les 11 Vandaag Het bedrijf Google Organisatie-analyse What would Google do? Opdracht: je eigen ‘Google’

3 les 11 Doel Je weet wat de kracht van Google is en kunt dit zelf toepassen op een eigen concept.

4 les 11 Korte herhaling We Think is een alternatieve manier om een bedrijf te organiseren. Gebaseerd op samenwerking en vertrouwen. Verandert de manier van werken, consumeren, innovatie, manier van leidinggeven en het eigendom. Maar ook de manier van marketing en omgaan met klanten. Veel bedrijven kunnen of durven een dergelijke verandering niet aan.

5 les 11 Google Een van de weinige bedrijven die gebruik maakt van de nieuwe mogelijkheden van samenwerking. Handelt via de We Think gedachte.

6 les 11 Analyse Google 1. Wat is de geschiedenis? 2. Wat is de missie? (Waar staan ze voor, wat vinden ze belangrijk?) 3. Hoe gaan ze om met personeel? 4. Hoe ziet de structuur van de organisatie er uit? 5. Teken de structuur uit (volgens jullie) in een schema. Is deze plat of toch hierarchisch? 6. Hoe maken ze gebruik van de We Think gedachte?

7 les 11 WWGD - Jarvis

8 les 11 Concreet

9 les 11 Jouw ‘Google’ Verzin in groepjes van 3 - 4 personen een ‘eigen’ bedrijf dat volgens ‘de Google manier’ werkt. Naam en beschrijving Wat is het product en/of de dienst? Hoe en waarin ga je de massa betrekken? Hoe ga je met je vaste werknemers om? Wat wordt de structuur van de organisatie? Hoe en waar ga je je dienst/product in de markt zetten?

10 les 11 Jouw ‘Google’ Presenteer in 5 minuten jullie nieuwe bedrijf Maak duidelijk: hoe de organisatie in elkaar zit op welke manier gebruik wordt gemaakt van de wisdom of crowds: co-creatie, crowdsourcing, we think op welk level in de organisatie zit dat waarom zal het bedrijf succesvol zijn? (in welke behoefte ondersteunt het ons)

11 les 11 Of opmerkingen? Vragen?

12 les 11 Doelen behaald Je weet wat de kracht van Google is en kunt dit zelf toepassen op een eigen concept.

13 les 11 Huiswerk ‣ Gebruik de (gemaakte) stof van vandaag als input voor discussieopdracht 4. Afmelden? Mail voornaam.achternaam@han.nlvoornaam.achternaam@han.nl Of bericht 06 4444 5555


Download ppt "Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum."

Verwante presentaties


Ads door Google