De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1.potentiële erflaters: wie, waarom en waar? 2.uw database is goud waard 3.koffietafels /informatie-namiddagen 4.face2face / huisbezoeken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1.potentiële erflaters: wie, waarom en waar? 2.uw database is goud waard 3.koffietafels /informatie-namiddagen 4.face2face / huisbezoeken."— Transcript van de presentatie:

1

2 1.potentiële erflaters: wie, waarom en waar? 2.uw database is goud waard 3.koffietafels /informatie-namiddagen 4.face2face / huisbezoeken

3 potentiële erflaters: wie? (1)  erflaters zonder kinderen  trouwe donateurs met kinderen (evt)  geboren tussen  specifieke waarden en idealen

4 potentiële erflaters: waarom? (1)  solidariteit (verwantschap / opvoeding)  sympathie ( verwantschap / opvoeding)  dankbaarheid (verwantschap)  opportuniteit ( fiscaal, status, eigenbelang e.a. )

5 potentiële erflaters: waar? (1)  eigen database = goud waard  andere = mobiliseren via testament.be

6 verrijk je database hij is goud waard! (2)  hoeveel kinderen  geboortedatum  telefoonnummer ( )www.wittegids.be  adres  bedrag en frequentie jaarlijkse financiële bijdrage

7 hoe verrijk je je database? (2)  nieuwe leden = aangevulde informatiefiche gebruiken ( lft, kinderen, adres, tel )  wedstrijd via website/magazine = respons?  enquête via post mailing = respons?  firma’s, google, facebook  telefonische enquête = efficiënt / intensief

8 hoe verrijk je je database? (2) telefonische enquête = telefonische update en tevredenheidsmeting (kinderen) = telefonische update en aanbod huisbezoek tevredenheidsmeting (geen kinderen)

9 koffietafels/info-namiddagen (3)  zo ruim mogelijk uitnodigen (niet nodig gepersonaliseerd) ( elke bezoeker is een mogelijke ambassadeur voor het duolegaat )  infokanalen: mailing, magazine, website, pers  herhaling !!  locatie: spreiding - bereikbaarheid – link organisatie  notaris uit de buurt uitnodigen

10 koffietafels/info-namiddagen (3)  onthaal / koffie  algemene info rond algemene werking en specifieke projecten waarin erflaters het verschil kunnen maken  specifieke info rond legateren (notaris uit de buurt)  infomateriaal (magazine, folder, brochure)  enquête laten invullen = info voor database  mogelijkheid voorzien apart onderhoud of afspraak achteraf (adreskaartje)

11 koffietafels/info-namiddagen (3)  gepassioneerd en eerlijk verhaal  duidelijk verhaal (kiss)  getuigenis

12 face2face / huisbezoeken (4)  via telefonisch enquête update databestand  vraag hoeveel kinderen  geen kinderen = aanbod doen huisbezoek voor tevredenheidsmeting

13 face2face / huisbezoeken (4)  empathische en communicatieve houding  levenswijsheid  gepassioneerd en eerlijk verhaal  duidelijk verhaal

14 last but not least: ask  via magazine/newsletter  via website  getuigenis van een erflater  contactgegevens en foto van verantwoordelijke legaten  aanbod persoonlijk contact ( huisbezoek )  via gepersonaliseerde folder  gebruik promo materiaal testament.be op AL je events  via inzetten eigen ambassadeurs ( medewerkers en/of vrijwilligers )

15  elke methodiek = winst  elke methodiek = herhaling  elke methodiek = fideliseren


Download ppt "1.potentiële erflaters: wie, waarom en waar? 2.uw database is goud waard 3.koffietafels /informatie-namiddagen 4.face2face / huisbezoeken."

Verwante presentaties


Ads door Google