De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

First ID project Waterlant-Ydoorn Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.

Verwante presentaties


Presentatie over: "First ID project Waterlant-Ydoorn Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer."— Transcript van de presentatie:

1 First ID project Waterlant-Ydoorn Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer

2 Het ontstaan van Rapucation

3 Rapucation is Respect Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Docenten en leerlingen praten hier met elkaar over. In een veilige omgeving durven leerlingen zich te laten zien en is er ruimte voor talent ontwikkeling. Deze veilige omgeving maken docenten en leerlingen samen.

4 Waarom een First ID project? Een First ID project gaat de volgende uitdagingen aan: leerlingen zijn niet gemotiveerd leerlingen verstoren de les straattaal conflicten uitval van docenten internet onveiligheid Docenten en leerlingen bespreken met elkaar wat het betekent om respect voor elkaar te hebben. Zo creëren zij samen een respectvolle omgeving.

5 Hoe doet het First ID project dit? De drie regels 1. Ik let op mijn woorden 2. Ik lach niet om fouten van anderen. 3. Ik let op. Straks ben ik aan de beurt. PowerPoint voor werkhouding Stilte teken en lichaamstaal Persoonlijke verhaal Talent ontwikkeling

6 Een oefening

7 Wie organiseert dit project? Rapucation: Rosa Peters - Projectleider First ID Waterlant-Ydoorn: Marlies Hansen - Teammanager onderbouw – Projectbeheerder First ID

8 Wie doen mee aan First ID? Namens de school alle leerlingen van het eerste leerjaar alle docenten die lesgeven aan de eerste klas de schoolleiding. schoolbeheerder – deze gaat volgend jaar het project voortzetten. Namens Rapucation workshopleider toepassen PowerPoint en gebaren. workshopleider verhalen vertellen. projectleider First ID workshopleiders First ID: – tekst – muziek – dans

9 Wie betaalt dit project? De Woltjer Stichting

10 Wat doen de leraren? Workshop vooraf Klassenmanagement Persoonlijk verhaal vertellen Vijf vakken hebben in het project een speciale rol: – Mentorles – Nederlands – Mens & Maatschappij – Engels – Beeldende vorming

11 Wat doen de leerlingen? De leerlingen schrijven zelf een persoonlijk verhaal in een werkboek. In het werkboek staan de opdrachten voor de verschillende vakken. Ze houden zich aan de drie regels en krijgen te maken met de PowerPoint Ze werken aan een voorstelling.

12 Hoe weet ik wat ik moet doen? Rapucation.eu/nl/scholen/waterlant-ydoorn Projectleider & projectbeheerder

13 Waar speelt het zich af? In uw eigen lessen werkt u met de hulpmiddelen van Rapucation. Zeven workshops muziek in de les Beeldende vorming. Eén workshop verhalen schrijven in de les Nederlands. Drie workshops dans (buiten de les om). Afsluitende voorstelling.

14 Wanneer speelt het First ID project zich af? Intensief en met begeleiding van Rapucation: 7 weken in januari en februari In de periode na deze zeven weken blijft u profiteren van de drie regels, het stilte teken en de PowerPoint Volgend jaar herhaalt u het project onder leiding van de Schoolbeheerder die dit jaar ervaring opdoet.

15 Film Leerlingen en docenten van College de Meer vertellen over hun ervaringen met het First ID Project docenten-vertellen

16 Zijn er nog vragen?


Download ppt "First ID project Waterlant-Ydoorn Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer."

Verwante presentaties


Ads door Google