De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst

Verwante presentaties


Presentatie over: "MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst"— Transcript van de presentatie:

1 MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst
Let’s get started Marketing? Marketing! Docent Toine Nagel Presentie let op de missers!

2 Weekindeling herfstkwartaal Werkcolleges
WC 1: Doelgroepanalyse en Persona’s, Consumentengedrag, Marktsegmentatie en Positionering WC 2: Marketingomgeving, Marktonderzoek, + inleveren opdracht 1a + uitreiken opdracht 1b WC 3: Producten, diensten en merkenstrategie + teruggeven opdracht 1 met feedback WC 4: Marketingmix en promotieplan + inleveren opdracht 1b In week 6 kun je mijn feedback op opdracht 2 ophalen bij Frontoffice Tentamen in week 42

3 Agenda Terugblik werkcollege 23 Inleveren opdracht 1b Tentamen
Theorie en diverse oefeningen: Marketingmix en promotieplan

4 Terugblik werkcollege 3
Maak de onderstaande test in tweetallen 10 minuten de tijd 4

5 Inleveren opdracht 1b Waar liepen jullie tegen aan Wat ging goed?
Wat ging minder goed? De opdrachten incl. feedback kunnen jullie over één week ophalen bij de frontoffice.

6 Tentamen Vindt plaats op 13 oktober van 10.25 – 12.05
Locatie zie rooster Alle stof zoals behandeld in werk- en hoorcolleges + hoofdstukken 1,3, 4, 5, 6, 7, en 10 Multiple choice + open vragen Vraag: ter controle naar de andere P’s

7 Soort vraag dat je kan verwachten
Noem 4 demografische criteria die je voor marktsegmentatie kunt gebruiken Eén fase in de ProductLevensCyclus wordt gekenmerkt door snelle marktacceptatie, groeiende verkopen en afnemende winst. Welke fase is dit? introductie volwassenheid groei Neergang Maar ook specifieke informatie uit het hoorcollege kan getoetst worden!!!! Vraag: ter controle naar de andere P’s

8 Vragen zelf formuleren
In tweetallen formuleer je 3 mogelijke tentamenvragen 10 minuten in tweetallen Mailen naar: Vraag: ter controle naar de andere P’s

9 Marketingmix Kotler hanteert diverse P’s, welke P’s zijn dit?
Vraag: ter controle naar de andere P’s

10 P van Promotie De marketingcommunicatiemix wordt ook wel promotiemix genoemd en is een specifieke combinatie van reclame, sales promotion, public relations, persoonlijke verkoop en direct marketing Handout van slide geven

11 Colgate in the latino market: P van promotie in de praktijk
Een voorbeeld van geintegreerde marketingcommunicatie

12 Zender en ontvanger

13 Maar soms treedt er ruis op

14 Belangrijk in het communicatieproces
Denk niet dat iedereen hetzelfde denkt als jij Verdiep je in de belevingswereld van de doelgroep Praat in de taal van de doelgroep

15 P van Promotie in de praktijk
Geïntegreerde marketingcommunicatie: SP verkiezingscampagne Reclame; TV Commercials Reclame; Print uitingen; advertenties, billboards Sales Promo; Roadshow met tomatensoep en ‘goodies’ PR; persberichten, interviews Web & Virals

16 P van Promotie in de praktijk
- Reclame; TV Commercials, ad’s, billboards, Sport Sponsoring... Sales Promo; Roadshows, Merchandise, Samples, Instore PR; persberichten, interviews Web & Virals

17 Benen strekken, koffie halen...
Wil je wat inspiratie opdoen voor guerrilla- achtige promotieacties kijk dan eens naar:

18 Oefening in tweetallen
Je hebt in de Colgate, SP en Redbull case verschillende communicatiemiddelen voorbij zien komen Nu is het de beurt aan jullie Verzin 50 communicatiemiddelen 10 minuten Daarna plenair bespreken

19 Jouw favoriete reclame
Zoek één van je favoriete reclamefilmpjes op Wie is de doelgroep? Wat is de communicatieboodschap?

20 Opdracht 40 minuten de tijd Werk in groepjes van twee
Bekijk PROMOTIEPLAN.doc, stel vragen als je iets niet snapt Kies één van jullie doelgroepen uit opdracht 1b Probeer elk onderdeel in te vullen De doelgroep De doelstellingen De boodschap De strategie De communicatiemiddelen Planning Budget (besteed nu niet te veel tijd aan de kosten, baseer dit op aannames) 40 minuten de tijd

21 Project “Connecting Vibes”
Loop je ergens nog vast op marketinggebied in dit project, of gaat alles goed? Met welke communicatiemiddelen ga jij je doelgroep verleiden en waarom? Wat is The Big idea achter je promotieplan? 25 minuten 21

22 Vragen? Deze presentatie is te downloaden via: www.Prospective.nl
LET OP: Laatste hoorcollege aanstaande donderdag met nog veel meer informatie over promotieplan Succes! 22


Download ppt "MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst"

Verwante presentaties


Ads door Google