De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst Let’s get started Marketing? Marketing! Docent Toine Nagel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst Let’s get started Marketing? Marketing! Docent Toine Nagel."— Transcript van de presentatie:

1 MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst Let’s get started Marketing? Marketing! Docent Toine Nagel

2 Weekindeling herfstkwartaal Werkcolleges WC 1: Doelgroepanalyse en Persona ’ s, Consumentengedrag, Marktsegmentatie en Positionering WC 2: Marketingomgeving, Marktonderzoek, + inleveren opdracht 1a + uitreiken opdracht 1b WC 3: Producten, diensten en merkenstrategie + teruggeven opdracht 1 met feedback WC 4: Marketingmix en promotieplan + inleveren opdracht 1b In week 6 kun je mijn feedback op opdracht 2 ophalen bij Frontoffice Tentamen in week 42

3 Agenda –Terugblik werkcollege 23 –Inleveren opdracht 1b –Tentamen –Theorie en diverse oefeningen: Marketingmix en promotieplan

4 Terugblik werkcollege 3 Maak de onderstaande test in tweetallen 10 minuten de tijd h=7

5 Inleveren opdracht 1b Waar liepen jullie tegen aan Wat ging goed? Wat ging minder goed? De opdrachten incl. feedback kunnen jullie over één week ophalen bij de frontoffice.

6 Tentamen Vindt plaats op 13 oktober van – Locatie zie rooster Alle stof zoals behandeld in werk- en hoorcolleges + hoofdstukken 1,3, 4, 5, 6, 7, en 10 Multiple choice + open vragen

7 Soort vraag dat je kan verwachten Noem 4 demografische criteria die je voor marktsegmentatie kunt gebruiken Eén fase in de ProductLevensCyclus wordt gekenmerkt door snelle marktacceptatie, groeiende verkopen en afnemende winst. Welke fase is dit? 1.introductie 2.volwassenheid 3.groei 4.Neergang Maar ook specifieke informatie uit het hoorcollege kan getoetst worden!!!!

8 Vragen zelf formuleren In tweetallen formuleer je 3 mogelijke tentamenvragen 10 minuten in tweetallen Mailen naar:

9 Marketingmix Kotler hanteert diverse P’s, welke P’s zijn dit?

10 P van Promotie De marketingcommunicatiemix wordt ook wel promotiemix genoemd en is een specifieke combinatie van reclame, sales promotion, public relations, persoonlijke verkoop en direct marketing

11 Colgate in the latino market: P van promotie in de praktijk Een voorbeeld van geintegreerde marketingcommunicatie

12 Zender en ontvanger

13 Maar soms treedt er ruis op y57BUE&translated=1http://www.youtube.com/watch?v=EMuE- y57BUE&translated=1

14 Belangrijk in het communicatieproces Denk niet dat iedereen hetzelfde denkt als jij Verdiep je in de belevingswereld van de doelgroep Praat in de taal van de doelgroep

15 P van Promotie in de praktijk Geïntegreerde marketingcommunicatie: SP verkiezingscampagne - Reclame; TV Commercials - Reclame; Print uitingen; advertenties, billboards - Sales Promo; Roadshow met tomatensoep en ‘goodies’ - PR; persberichten, interviews - Web & Virals

16 P van Promotie in de praktijk - Reclame; TV Commercials, ad’s, billboards, Sport Sponsoring... - Sales Promo; Roadshows, Merchandise, Samples, Instore - PR; persberichten, interviews - Web & Virals

17 Benen strekken, koffie halen... Wil je wat inspiratie opdoen voor guerrilla- achtige promotieacties kijk dan eens naar: 5Vqiuf6g&NR=1

18 Oefening in tweetallen Je hebt in de Colgate, SP en Redbull case verschillende communicatiemiddelen voorbij zien komen Nu is het de beurt aan jullie Verzin 50 communicatiemiddelen 10 minuten Daarna plenair bespreken

19 Jouw favoriete reclame Zoek één van je favoriete reclamefilmpjes op Wie is de doelgroep? Wat is de communicatieboodschap?

20 1)Werk in groepjes van twee 2)Bekijk PROMOTIEPLAN.doc, stel vragen als je iets niet snapt 3)Kies éé n van jullie doelgroepen uit opdracht 1b 4)Probeer elk onderdeel in te vullen –De doelgroep –De doelstellingen –De boodschap –De strategie –De communicatiemiddelen –Planning –Budget (besteed nu niet te veel tijd aan de kosten, baseer dit op aannames) Opdracht 40 minuten de tijd

21 Project “Connecting Vibes” Loop je ergens nog vast op marketinggebied in dit project, of gaat alles goed? Met welke communicatiemiddelen ga jij je doelgroep verleiden en waarom? Wat is The Big idea achter je promotieplan? 25 minuten

22 Vragen? Deze presentatie is te downloaden via: LET OP: Laatste hoorcollege aanstaande donderdag met nog veel meer informatie over promotieplan Succes!


Download ppt "MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst Let’s get started Marketing? Marketing! Docent Toine Nagel."

Verwante presentaties


Ads door Google