De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

OHT 10.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Public relations In dit hoofdstuk zul je het.

Verwante presentaties


Presentatie over: "OHT 10.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Public relations In dit hoofdstuk zul je het."— Transcript van de presentatie:

1 OHT 10.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Public relations In dit hoofdstuk zul je het volgende leren: Het verschil tussen public relations en marketing De sterke en zwakke punten van public relations en de uitdagingen op het gebied van public relations De doelgroepen, doelstellingen en taken van public relations De instrumenten en kanalen voor public relations Goede relaties met de media onderhouden Het onderscheid tussen diverse budgetteringsmethoden voor public relations Het meten van de effectiviteit van public relations Communiceren in crisissituaties

2 OHT 10.2 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sterke punten van public relations

3 OHT 10.3 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Zwakke punten van public relations

4 OHT 10.4 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Trends en uitdagingen voor public relations

5 OHT 10.5 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Publieksgroepen voor PR

6 OHT 10.6 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Doelstellingen en taken van public relations

7 OHT 10.7 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Instrumenten en kanalen voor public relations

8 OHT 10.8 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Media-PR: een persbericht schrijven

9 OHT 10.9 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Media-PR: richtlijnen voor goede mediarelaties Tabel 10.5 Richtlijnen voor goede mediarelaties Gebaseerd op: Burnett, J. en Moriarty, S. (1998), Introduction to Marketing Communication. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall; Duncan, T. (2002), IMC. Using Advertising and Promotion to Build Brands. Boston: McGraw-Hill.

10 OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Budgettering voor public relations Tabel 10.6 Budgetteringsmethoden voor public relations

11 OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Communicatieregels vóór de crisis Tabel 10.7 Communicatierichtlijnen in niet-crisissituaties Gebaseerd op: Marconi, J. (1992), Crisis Marketing, When Bad Things Happen to Good Companies. Chicago, IL: Probus Publishing Company..

12 OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Voorbereiding op crisissituaties en crisismanagement Tabel 10.8 Voorbereiding op crisissituaties en crisismanagement Gebaseerd op: Haywood, R. (1998), Public Relations for Marketing Professionals. Londen: Macmillan Business; Seymour, M. en Moore, S. (2000), Effective Crisis Management: Worldwide Principles and Practices. Londen en New York: Cassel; Anthonissen, P. (2002), Murphy Was Een Optimist. Tielt: Lannoo.

13 OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

14 OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011

15 OHT De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011


Download ppt "OHT 10.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Public relations In dit hoofdstuk zul je het."

Verwante presentaties


Ads door Google