De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

INTERACTION DESIGN Week 4. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Highlights Toets 1 Q & A.

Verwante presentaties


Presentatie over: "INTERACTION DESIGN Week 4. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Highlights Toets 1 Q & A."— Transcript van de presentatie:

1 INTERACTION DESIGN Week 4

2 VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Highlights Toets 1 Q & A

3 WAT HEBBEN WE.. ook al weer gedaan afgelopen week.. Afgelopen week hebben we ons verdiept in het maken van usecases en flowcharts voor nieuwe ontwerpen

4 WAT HEBBEN WE.. ook al weer gedaan afgelopen week.. Belangrijk daarbij was: Dat je grof begint en fijn eindigt. Dit doe je door verschillende vormen in te zetten

5 HIGHLIGHTS De symbolen: Proces Architectuur

6 HIGHLIGHTS TIPS! Ezelbruggetjes: Als een gebruiker een keuze krijgt voorgelegd dan: - Dan maak je een gebruikersactie aan - Gaat het proces zich splitsen - Komt er een architectonisch element

7 HIGHLIGHTS TIPS! Ezelbruggetjes: Bekijk een proces op abstracte wijze: - Beschouw het als het schrijven van een functie - Zie “keuzes” als operators (ja / nee, waar / niet waar) - Een output staat altijd aan het einde van het uitvoeren van de systeemacties

8 HIGHLIGHTS TIPS! Ezelbruggetjes: Als bepaalde processen zich herhalen dan: - Ontwerp je die 1 keer - Behandel je die als een apart proces

9 HIGHLIGHTS TIPS! Ezelbruggetjes: Als je het gevoel hebt dat je te moeilijk denkt dan: - Is dat waarschijnlijk ook zo! - Blijf abstract denken

10 VALKUILEN Bij het maken van flowcharts, liggen er veel valkuilen op de loer. De bekendste zijn: Vewarring van architectuur met proces Het niet correct uitsplitsen van processen Geen afvanging van bijzonderheden en fouten Het proces niet abstract bekijken De verkeerde symbolen gebruiken Niet alle optionele paden in kaart brengen Geen onderscheid maken tussen een linear en non- linear proces

11

12 TOETS Je mag: -Aantekeningen (handgeschreven) meenemen -Extra intelligente oplossingen bedenken -Pen en potlood gebruiken (zorg wel dat je definitieve versie pen is)

13 TOETS Je mag niet: -Aantekeningen van een ander lenen -Oplossingen bedenken als vervanging van de huidige opdracht.. -“Samenwerken” -“Geprinte” aantekeningen meenemen

14 DEZE WEEK Het huiswerk wordt: het leren van de hoofdstukken 3 t/m 6 van about face 3

15 Q & A Wat willen jullie nog weten?

16 BEDANKT!


Download ppt "INTERACTION DESIGN Week 4. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Highlights Toets 1 Q & A."

Verwante presentaties


Ads door Google