De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2. Inleiding • In dit blok gaan we verder met Photoshop. Waar we ons gedurende het vorige blok vooral op fotografie,

Verwante presentaties


Presentatie over: "Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2. Inleiding • In dit blok gaan we verder met Photoshop. Waar we ons gedurende het vorige blok vooral op fotografie,"— Transcript van de presentatie:

1 Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2

2 Inleiding • In dit blok gaan we verder met Photoshop. Waar we ons gedurende het vorige blok vooral op fotografie, compositie en foto- aanpassingen hebben gericht, gaan we nu zelf ontwerpen en tekenen in Photoshop.

3 • Je gaat zelf in lagen een illustratie (artwork) opbouwen, door gebruik te maken van de gereedschappen (tools) die je al kent en een aantal nieuwe tools.

4 Wat ga je maken? • Je ontwerpt je eigen ‘fantasiedier’. Dit dier bedenk en teken je je zelf, van (papieren) schets tot de uiteindelijke vorm. Het resultaat is een realistisch uitziend dier, dat als één geheel oogt, en elementen van bestaande dieren in zich heeft. • Je maakt ook gebruik van onderdelen van foto’s van bestaande dieren, maar die moeten vloeiend overgaan in de door jou zelf in Photoshop getekende onderdelen.

5 • Uiteindelijk plaats je het dier in de natuurlijke omgeving waar het hoort, dit is een foto die je zelf mag uitkiezen en gaat bewerken. Daarbij hou je rekening met het juiste licht en schaduw, zodat het geheel ‘echt’ overkomt. * Omdat niet iedereen even goed kan tekenen, beoordeel ik het resultaat ook op het creatieve gebruik van verschillende Photoshop-tools.

6 Technische specificaties • Gelaagd Photoshop document, RGB • Minimaal 2500 x 1800 pixels (A3) • Uitgeprinte versie van het eindproduct

7 Doelstelling opdracht • Je leert een abstract concept uit te werken tot een presentatie. Daarbij laat je zien dat je uit alle tools die je tot nu toe in Photoshop hebt leren gebruiken de juiste kunt kiezen.

8 Beoordeling • Je bewaart alle tussenopdrachten (huiswerk, opdrachten in de les) en voorlopige versies apart en levert ze bij mij in. • Zo kan ik van iedereen individueel beoordelen hoe het werkproces is verlopen. Zo komt in de eindbeoordeling niet alleen de presentatie van je ontwerp, maar ook je werkhouding, huiswerk en originaliteit terug. • Omdat niet iedereen even goed kan tekenen, beoordeel ik ook op het creatieve gebruik van Photoshop-tools.

9 Hoe ga je te werk? • Uitgaande van een (of meer) papieren schets(en) die je scant, of schetsen gemaakt in Photoshop, ‘bouw’ je in lagen je fantasiedier. • De Photoshop-instructies die ik wekelijks klassikaal geef zijn afgestemd op de opdracht en direct te gebruiken in jouw werk.

10 Tip 1 • Begin eenvoudig en werk toe naar gecompliceerd

11

12

13

14 Tip 2 • Werk in verschillende lagen

15 Tip 3 • Blijf binnen de lijntjes

16

17 Inspiratie • Is je dier goed- of kwaadaardig? • Rond of hoekig? • Donzig of glad? • Heeft het pels of schubben? • Hoorns of voelsprieten? • Ogen, en zo ja, hoeveel?

18

19

20

21

22

23 Huiswerk voor volgende week • Maak een Moodboard in Photoshop en lever die begin van de les in • maak één of meer potlood (lijn)schetsen van je fantasiedier, en scan die in op 300 DPI. Neem die mee naar de les, daar gaan we mee verder werken.


Download ppt "Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2. Inleiding • In dit blok gaan we verder met Photoshop. Waar we ons gedurende het vorige blok vooral op fotografie,"

Verwante presentaties


Ads door Google