De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

E-MARKETING Cenens Iris 25 november 2003. Cenens Iris2 Inhoud Inhoud 1. Inleiding 1. Inleiding 2. Wat is e-marketing? 2. Wat is e-marketing? 3. Pionier.

Verwante presentaties


Presentatie over: "E-MARKETING Cenens Iris 25 november 2003. Cenens Iris2 Inhoud Inhoud 1. Inleiding 1. Inleiding 2. Wat is e-marketing? 2. Wat is e-marketing? 3. Pionier."— Transcript van de presentatie:

1 E-MARKETING Cenens Iris 25 november 2003

2 Cenens Iris2 Inhoud Inhoud 1. Inleiding 1. Inleiding 2. Wat is e-marketing? 2. Wat is e-marketing? 3. Pionier van e-marketing 3. Pionier van e-marketing 4. Basis van e-marketing 4. Basis van e-marketing 5. Waarom e-marketing 5. Waarom e-marketing 6. Hoe beginnen met e-marketing? 6. Hoe beginnen met e-marketing? 7. Effectieve tips voor e-marketing 7. Effectieve tips voor e-marketing 8. E-marketing is geen spam 8. E-marketing is geen spam

3 25 november 2003Cenens Iris3 Inleiding Marketing = onderdeel van strategisch management, creëren van duurzame relaties met afnemers Marketing = onderdeel van strategisch management, creëren van duurzame relaties met afnemers Internet als marketinginstrument = nieuwe discipline in de marketing, vraagt een nieuwe manier van denken en handelen Internet als marketinginstrument = nieuwe discipline in de marketing, vraagt een nieuwe manier van denken en handelen One – to – one marketing is nu echt mogelijk One – to – one marketing is nu echt mogelijk

4 25 november 2003Cenens Iris4 Inleiding Adverteren op de juiste plekken op het web  direct doelgroep bereiken en feedback krijgen Adverteren op de juiste plekken op het web  direct doelgroep bereiken en feedback krijgen Passief afwachten, ≠ de juiste houding Passief afwachten, ≠ de juiste houding

5 25 november 2003Cenens Iris5 Wat is e-marketing? E-marketing is enerzijds gebaseerd op de klassieke databasemarketing, en anderzijds heeft deze strategie een duidelijke voet in de direct marketing. E-marketing is enerzijds gebaseerd op de klassieke databasemarketing, en anderzijds heeft deze strategie een duidelijke voet in de direct marketing. Toepassing in een breed scala van technieken: Toepassing in een breed scala van technieken: * digitale nieuwsbrieven * gedragsanalyse adhv statistische software software

6 25 november 2003Cenens Iris6 Wat is e-marketing? * effectieve digitale communicatie op de website * aanmelding bij zoveel mogelijk zoekmachines zoekmachines * onderzoek via website * “linking” van uw site bij relevante portalen en directories portalen en directories

7 25 november 2003Cenens Iris7 Poinier van de e- marketing Pionier = Jim Sterne Pionier = Jim Sterne 1994 : ‘s werelds 1ste conferentie 1994 : ‘s werelds 1ste conferentie Boek : “ marketing. Using to reach your target audience and build customer relationships.”, basis voor marketeers die op zoek zijn e- mail strategieën en tactische tips. Boek : “ marketing. Using to reach your target audience and build customer relationships.”, basis voor marketeers die op zoek zijn e- mail strategieën en tactische tips.

8 25 november 2003Cenens Iris8 Basis van e-marketing Basis = uitgebreide kennis over uw doelgroep Basis = uitgebreide kennis over uw doelgroep 1ste stap naar een one-to-one marketing strategie is, je klanten één voor één kunnen identificeren. 1ste stap naar een one-to-one marketing strategie is, je klanten één voor één kunnen identificeren. Hiervoor kan je een klantcontactcyclus Hiervoor kan je een klantcontactcyclus als leidraad gebruiken. als leidraad gebruiken.

9 25 november 2003Cenens Iris9 Basis van e-marketing De volgende stap is “Differentiatie” De volgende stap is “Differentiatie” Klanten kopen producten/diensten om Klanten kopen producten/diensten om uiteenlopende redenen. uiteenlopende redenen. Elke klant heeft ook een andere waarde voor uw bedrijf. Elke klant heeft ook een andere waarde voor uw bedrijf. Welke klant heeft de meeste (potentiële) waarde ? Welke klant heeft de meeste (potentiële) waarde ?

10 25 november 2003Cenens Iris10 Basis van e-marketing 3de stap is de “Interactie” 3de stap is de “Interactie” Hoe komt men te weten welke behoeften het product/dienst vervult voor de klant? Hoe komt men te weten welke behoeften het product/dienst vervult voor de klant? Beloon uw klant als hij antwoordt, hou rekening met zijn antwoorden. Beloon uw klant als hij antwoordt, hou rekening met zijn antwoorden. Boodschap is om permanent contact te houden met uw klanten. Boodschap is om permanent contact te houden met uw klanten.

11 25 november 2003Cenens Iris11 Basis van e-marketing De laatste stap is “customization” De laatste stap is “customization” Klanten krijgen de zekerheid dat ze belangrijk zijn voor de onderneming en dat de onderneming bereid is op hun wensen in te gaan. Klanten krijgen de zekerheid dat ze belangrijk zijn voor de onderneming en dat de onderneming bereid is op hun wensen in te gaan.

12 25 november 2003Cenens Iris12 Waarom e-marketing? E-marketing leent zich uitstekend voor het voeren van een continue dialoog en het opbouwen van een (klant)relatie. E-marketing leent zich uitstekend voor het voeren van een continue dialoog en het opbouwen van een (klant)relatie.

13 25 november 2003Cenens Iris13 Hoe beginnen met e- marketing Breed gamma van toepassingen Breed gamma van toepassingen Shareware (gratis te downloaden software van internet) Shareware (gratis te downloaden software van internet) Outlook Outlook Deze zijn voor veel bedrijven ruim voldoende en bieden heel wat functies Deze zijn voor veel bedrijven ruim voldoende en bieden heel wat functies

14 25 november 2003Cenens Iris14 Hoe beginnen met e- marketing Voor grotere volumes (1000+) kan je best een andere oplossing zoeken. Je kan dan overwegen om zelf software te ontwikkelen of om software te kopen of huren Voor grotere volumes (1000+) kan je best een andere oplossing zoeken. Je kan dan overwegen om zelf software te ontwikkelen of om software te kopen of huren Markt van aanbieders = zeer divers Markt van aanbieders = zeer divers Siebel of Kana  paketten zijn vrij duur voor bedrijven met kleine databanken Siebel of Kana  paketten zijn vrij duur voor bedrijven met kleine databanken

15 25 november 2003Cenens Iris15 Hoe beginnen met e- marketing Kleinschaligere oplossingen: vroegere internetbedrijven, die begonnen met websites en internettoepassingen, breiden dit uit naar marketing. Kleinschaligere oplossingen: vroegere internetbedrijven, die begonnen met websites en internettoepassingen, breiden dit uit naar marketing. ASP-model (Application Service Provider)  er wordt bij u als klant niets geïnstalleerd, de programmatuur draait bij de aanbieder. Alles verloopt via het web. ASP-model (Application Service Provider)  er wordt bij u als klant niets geïnstalleerd, de programmatuur draait bij de aanbieder. Alles verloopt via het web.

16 25 november 2003Cenens Iris16 Hoe beginnen met e- marketing De meeste spelers bieden ook diensten aan op het vlak van marketing  e-marketing is meer dan enkel software die elektronische berichtjes verstuurt en opvolgt. De meeste spelers bieden ook diensten aan op het vlak van marketing  e-marketing is meer dan enkel software die elektronische berichtjes verstuurt en opvolgt.

17 25 november 2003Cenens Iris17 Effectieve tips voor e- marketing Met het hebben van een site, ben je er nog niet. Je moet vooral bezoekers (blijven) genereren. Met het hebben van een site, ben je er nog niet. Je moet vooral bezoekers (blijven) genereren. Gimmicks en gadgets Gimmicks en gadgets Originaliteit scoort hoog, zorg dat bezoekers zich op de site niet vervelen en wees snel en doeltreffend wanneer het gaat om informatieverstrekking. Originaliteit scoort hoog, zorg dat bezoekers zich op de site niet vervelen en wees snel en doeltreffend wanneer het gaat om informatieverstrekking. Een slechte site is slechte publiciteit voor je bedrijf Een slechte site is slechte publiciteit voor je bedrijf

18 25 november 2003Cenens Iris18 Effectieve tips voor e- marketing Hoe wordt een site een veelbezochte bookmark? Hoe wordt een site een veelbezochte bookmark? – Bedenk keywords – Creëer een buzz – Gebruik nieuwsgroepen – Webvertise ! – Gebruik ook oude media – Werk aan loyaliteit

19 25 november 2003Cenens Iris19 Effectieve tips voor e- marketing - Gebruik e-zines - Check en beantwoord uw - Update regelmatig - Wees kritisch op de interface

20 25 november 2003Cenens Iris20 E-marketing is geen spam Dat e-marketing in de lift zit komt mede door het feit dat het gebruik ervan vrij makkelijk is en dat de respons rate vrij hoog is. Dat e-marketing in de lift zit komt mede door het feit dat het gebruik ervan vrij makkelijk is en dat de respons rate vrij hoog is. Web = one-to-many, =one-to- one  de internetgebruiker wordt veel persoonlijker benaderd Web = one-to-many, =one-to- one  de internetgebruiker wordt veel persoonlijker benaderd

21 25 november 2003Cenens Iris21 E-marketing is geen spam E-marketing lijkt een beetje slachtoffer te worden van het eigen succes, want het aantal reclamebrieven in onze mailbox neemt alsmaar toe. E-marketing lijkt een beetje slachtoffer te worden van het eigen succes, want het aantal reclamebrieven in onze mailbox neemt alsmaar toe. In de Belgische wet staat dat men geen reclame s mag versturen zonder voorafgaande toestemming. In de Belgische wet staat dat men geen reclame s mag versturen zonder voorafgaande toestemming.

22 25 november 2003Cenens Iris22 E-marketing is geen spam Maar in een koninklijk besluit staan er 2 uitzonderingen op deze wet: Maar in een koninklijk besluit staan er 2 uitzonderingen op deze wet: nl. elektronische berichten van bedrijven aan eigen klanten en aan rechtspersonen nl. elektronische berichten van bedrijven aan eigen klanten en aan rechtspersonen Mits voldaan aan enkele voorwaarden (vb.mogelijkheid tot uitschrijven), kan ongevraagde dus wel Mits voldaan aan enkele voorwaarden (vb.mogelijkheid tot uitschrijven), kan ongevraagde dus wel

23 25 november 2003Cenens Iris23 E-marketing is geen spam Spam mag dus niet gelijk gesteld worden met ongevraagde reclame via . Spam mag dus niet gelijk gesteld worden met ongevraagde reclame via .

24 25 november 2003Cenens Iris24 BEDANKT VOOR JULLIE AANDACHT ! BEDANKT VOOR JULLIE AANDACHT !


Download ppt "E-MARKETING Cenens Iris 25 november 2003. Cenens Iris2 Inhoud Inhoud 1. Inleiding 1. Inleiding 2. Wat is e-marketing? 2. Wat is e-marketing? 3. Pionier."

Verwante presentaties


Ads door Google