De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

The new Amazon Easy Intuitive Clean Powerful Tags User friendly.

Verwante presentaties


Presentatie over: "The new Amazon Easy Intuitive Clean Powerful Tags User friendly."— Transcript van de presentatie:

1 The new Amazon Easy Intuitive Clean Powerful Tags User friendly

2 Key Word Search Eenvoudig en intuïtief

3 Facetted Search krachtiger zoekresultaten verfijnen voor de ervaren gebruiker

4 Gevaren Uit eerste think alouds [2dehands.be] : Category based search kan handig zijn Maar niet altijd even duidelijk voor nieuwe gebruiker Facetted search aanbieden op zo’n manier dat: Een nieuwe gebruiker zich niet zo voelt

5 Te vermijden:

6 Maak een nieuwe Amazon eerst doelpubliek bepalen Amazon verkoopt alles en aan iedereen => 2 soorten klanten

7 1: Mensen die weten wat ze willen weten zelf perfect wat ze willen gebruiken meestal de zoekbalk met keyword search eventueel verfijnen op basis van categorieën

8 2: Mensen die niet weten wat ze willen doel: deze mensen helpen zodat ze toch iets kopen, liefst bij Amazon ze zoeken op basis van categorieën zonder dat ze op voorhand overweldigd worden door massa’s opties

9 Dus niet:

10 Brainstorm Tag Based Search

11 Tag based search geen strikte categorieën ieder item heeft beschrijvende tags –Vb. DVD van 300: DVD, 300, war, Frank Miller, … toon tags die vaker voorkomen groter meerdere manieren om zelfde item te vinden tag cloud

12 Last.fm bij elke band hoort aantal tags mooi visueel voorgesteld als een tag cloud

13 Last.fm tag ‘trip hop’ aangeklikt nieuwe tag cloud met tags die iets te maken hebben met trip hop

14 Browsen met tag clouds van tag cloud naar tag cloud browsen nieuwe cloud bestaat enkel uit tags die geassocieerd zijn met reeds geselecteerde tags resultaten gesorteerd op populariteit stuurt mensen die niet weten wat ze willen in bepaalde richting

15 De eerste soort? wordt niet vergeten zoekbox staat centraal

16 ¿ Que es ? niet iedereen kent tags en tag clouds maar dat hoeft ook niet om ermee te kunnen werken op de site wordt ‘tag’ nergens vermeld mensen klikken graag op blauwe tekst

17 Proces Schermtransitiediagram 2 papieren prototypes 1 digitale versie

18 Schermtransitiediagram

19 Papieren prototype 1

20 Papieren prototype 2

21 Digitale prototype Even geduld…

22 Lessons learned Back-button No fancy effects People are lazy Banner blindness

23 Back-button Search-tab –Terugkeren naar cloud, met geselecteerde tags –Mensen verwachtten echter een lege cloud Om terug te gaan gevulde cloud  back- button

24 Back-button Oorspronkelijk 4 tabs –Search –View –Cart –MyAmazon View verwijderd omdat mensen er enkel heen gingen met back-button

25 No fancy effects Om tag te verwijderen uit zoekopdracht –hover met muis –tag wordt shaded en doorgestreept Mensen vinden dit te verwarrend –Eenvoudig kruisje ernaast veel beter

26 People are lazy Testpersonen liever klikken dan typen Geen probleem, resultaat wordt gevonden Ervaren gebruikers sneller typen

27 Banner Blindness = users never fixate their eyes on anything that looks like a banner ad due to shape or position on the page  Only show resultsbox after search query  Keep resultsbox very plain & simple “People ignore anything that looks like an advertisement” Jakob Nielsen

28 Demo


Download ppt "The new Amazon Easy Intuitive Clean Powerful Tags User friendly."

Verwante presentaties


Ads door Google